Το νέο πολύαναμενόμενο μοντέλο της BenQ είναι πλέον στα χέρια μας για μια αναλυτική παρουσίαση. Με τιμή απόκτησης ανάμεσα στον W1070 και W7500 έρχεται να γίνει θέμα συζητήσεων με τις επιδόσεις του. Σε καμιά περίπτωση δεν σας προϊδεάζουμε για το αποτέλεσμα αλλά είναι μια πρώτη σκέψη λαμβάνοντας υπόψη μας τις πολύ καλές εντυπώσεις που μας είχε αφήσει ο μικρότερος W1070. Το μεγάλο του προσόν είναι η wireless σύνδεσή του με άλλες συσκευές.
]
Η εξωτερική του εμφάνιση είναι ελαφρά διαφοροποιημένη από τα υπόλοιπα μοντέλα με γνωστές όμως γραμμές και πολλές ομοιότητες με τα μοντέλα της υπόλοιπης σειράς. Μεγαλύτερος ελαφρά και βαρύτερος συνάμα, θέλει να αποδείξει ότι παίζει σε άλλη κατηγορία.
Δύο δακτύλιοι στην πάνω πλευρά του δίνουν πρόσβαση στις ρυθμίσεις εστίασης και ενώ στην ίδια επιφάνεια θα βρείτε και όλα τα κουμπιά χειρισμού και ρυθμίσεων του προβολέα.
Ευχάριστη έκπληξη – όπως και στον W1070- είναι η ύπαρξη lens shift (στον κατακόρυφο άξονα) που μπορεί να ολισθήσει το επίπεδο προβολής από 110 έως 130%. Το ρυθμιστικό αυτό βρίσκεται επιμελώς τακτοποιημένο πίσω από ένα κάλυμμα. Η κατασκευή του μοιάζει πιο στιβαρή από εκείνου του W-1070.
Και σε αυτόν τον προβολέα δεν συναντάμε κάποιους είδους φωτοφράκτη. Η αλλαγή της λάμπας γίνεται εύκολα δίχως να χρειάζεται να ξεκρεμάσουμε τον προβολέα από το νταβάνι.
Η οπτική μηχανή βασίζεται σε ένα πάνελ DC3, με διαγώνιο 0,65 ιντσών και ανάλυση Full HD 1.920×1.080 pixels. Η BenQ για την επεξεργασία του σήματος χρησιμοποιεί το chip DDP4422 ο χρωματικός τροχός είναι έξι περιοχών με την ακολουθία RGBRGB, και γυρνά 2X & 3X(50Hz) ενώ αξιοποιείται και η τεχνολογία Brilliant Color.
Η ονομαστική φωτεινότητα φτάνει τα 2.200 AΝSI Lumens, με on/off contrast 10.000:1. Ο φακός είναι short-throw κάτι που σημαίνει ότι παρουσιάζει μεγέθυνση εικόνας 1,6 φορές, κάτι που βοηθά για να πάρουμε μεγάλη εικόνα από κοντινή απόσταση. Μπορούμε να προβάλουμε εικόνα 80 ιντσών από μόλις 1.9 μέτρα.
Η λάμπα του έχει ισχύ 240W, είναι της Osram (P-VIP) και έχει διάρκεια ζωής 3.500 ώρες, ενώ σε economy mode αυξάνεται στις 5.000 ώρες. Φυσικά υπάρχει και το smart eco mode που αυξάνει τις ώρες στις 6.000. Παρά τις μικρές διαστάσεις και του 4 ανεμιστήρες ο θόρυβος λειτουργίας κινείται σε χαμηλά επίπεδα ενώ η εξαγωγή του θερμού αέρα γίνεται από την δεξιά πλευρά του προβολέα.
Ο προβολέας είναι εφοδιασμένος με δυο ηχειάκια 10 Watt το καθένα. Το μεγάλο του όμως ατού είναι η ύπαρξη ασύρματης μετάδοσης του σήματος. Την συσκευή την συνοδεύει ένα είδος dongle που το κουμπώνουμε στην έξοδο HDMI είτε αυτή προέρχεται από την stand alone οικιακή μας συσκευή είτε από το pc μας. Μπορούμε δηλαδή να τον κάνουμε τον προσωπικό μας «υπηρέτη» ή τον έμπιστό μας βοηθό εάν θέλετε στις επαγγελματικές και όχι μόνο παρουσιάσεις.
Το τηλεχειριστήριο που τον συνοδεύει είναι εύχρηστο και με καλή αίσθηση και σε καμιά περίπτωση δεν θυμίζει εκείνο του 1070 με την φτωχή αίσθηση και δυνατότητες.
TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τεχνολογία: DLP, 1×0, 65΄΄ W_PAL DDR DMD, 16:9 (native) 1.920×1.080 pixels
Ονομαστική φωτεινότητα: 2.200 Lumens (ANSI)
Ονομαστικός λόγος αντίθεσης: 10.000:1
Τύπος & ισχύς λυχνίας: Osram 240W(P-VIP)
Ονομαστική διάρκεια ζωής λυχνίας: 3.500-5.000-6.000 ώρες
Απόσταση προβολής 100΄΄: 2,40 μ.
Ρύθμιση Keystone: Ναι (ψηφιακά Auto)
Lens shift: Ναι
Ρύθμιση ισορροπίας λευκού: 4 θέσεις
Ρύθμιση gamma: Ναι
Είσοδοι εικόνας: 1xVideo, 1xS-Video, 1xComponent (Y/Cb/Cr), 1xRS-232C, 1xRGB-HV, 2xHDMI
Έξοδοι εικόνας: Ναι
Είσοδοι ήχου: Ναι
Διαστάσεις (ΠxΥxΒ): 339x120x285 χλστ.
Βάρος: 3,9 κιλά
Από πλευράς εισόδων, βρίσκουμε δύο HDMI , Composite, Component, D-SUB 15pin.
Τα μενού ρυθμίσεων έχουν την ίδια φιλοσοφία με τα προηγούμενα μοντέλα ενώ υπάρχει ξεχωριστή μνήμη για ρύθμιση κατά ISF. Θα βρούμε τρεις προρυθμίσεις, στις οποίες δεν μπορούμε να επέμβουμε, και τρεις μνήμες όπου μπορούμε να σώσουμε αντίστοιχες ρυθμίσεις, έχοντας πάντα ως βάση ένα από τα αρχικά picture mode (Cinema, Standard ή Dynamic), και άλλες δύο για ρύθμιση κατά ISF. Πρώτα, όμως, θα πρέπει να έχουμε ενεργοποιήσει το Brilliant Color, γιατί διαφορετικά δεν μπορούμε να επέμβουμε περισσότερο. Η ύπαρξη διαφορετικών επιλογών gamma όπως και 3D Color Management διαφορετικής φιλοσοφίας από αυτό που έχουμε συναντήσει σε παλιότερα μοντέλα της εταιρείας βοηθά στη μικρομετρική ρύθμισή του.
Είχα την ευκαιρία να ζήσω μαζί με αυτόν τον προβολέα, ή για να είμαι ειλικρινής με δύο, για περισσότερο από δεκαπέντε ημέρες με σχεδόν καθημερινή χρήση του. Οι ώρες στρωσίματος της λάμπας πέρασαν βλέποντας διάφορες σειρές ενώ όταν συμπληρώθηκαν οι απαιτούμενες τον λόγο είχαν τα όργανα και οι μετρήσεις.
Η τοποθέτηση του στον χώρο γίνεται εύκολα ενώ η χρήση lens shift καλό θα ήταν να μην χρησιμοποιηθεί γιατί αυτό προκαλεί μια διάχυση φωτός στην δεξιά πλευρά του που θα αντανακλά στο νταβάνι σας. Φυσικά εάν η περίπτωση το απαιτεί και δεν μπορείτε να κάνετε διαφορετικά τότε κάντε χρήση με σύνεση. Πάντως από πλευράς αλλοιώσεων λόγω φακού δεν φάνηκαν να είναι σε απαγορευτικό βαθμό.
Στον προβολέα της δοκιμής μας καταφέραμε να έχουμε σχεδόν ομοιογενή εστίαση σε όλη την 84 ιντσών οθόνη αναφοράς μας . Κάποια γωνία (κάτω δεξιά) ήταν ελάχιστα out-of-focus αλλά αυτή η απόκλιση είναι ελάχιστη και βελτιωνόταν με την πάροδο του χρόνου.
Η συμπεριφορά του φακού βρίσκεται σε καλά επίπεδα για την κατηγορία τιμής .Η ομοιομορφία φωτεινότητας κρίνεται πολύ καλή, με ποσοστό 94% (κέντρο κάτω αριστερή γωνία) όχι όμως και η χρωματική ομοιομορφία.
Η φωτεινότητα υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις οικιακής, ενώ δίνει τη δυνατότητα στον κάτοχο να ανοίξει πολλές ίντσες. Η θέαση μπορεί να γίνει ακόμα και με ανοιχτά κάποια φώτα στο δωμάτιο για την παρακολούθηση, για παράδειγμα, κάποιου αθλητικού γεγονότος. Η αίσθηση που εισπράττεις ως θεατής είναι άκρως κινηματογραφική, με καλή χρωματική απόδοση out-of-the-box, χωρίς τη χρήση του Brilliant Color, αλλά και με την χρήση αυτού το αποτέλεσμα θα δικαιώσει τον ευτυχή κάτοχό του. Δεν θα πρέπει όμως να ζοριστεί χρωματικά γιατί θα βγει πολύ «off» χρωματικά. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η χρήση του Briliant color σκοπό έχει όχι μόνο να αυξήσει την εν γένει φωτεινότητα αλλά και να ισορροπήσει την φωτεινότητα των χρωμάτων (ιδιαίτερα των δευτερευόντων). Δεν έχουμε διαβάθμιση αυτής της επιλογής όπως π.χ. συναντήσαμε στον Optoma HD25. Εάν πάλι δεν σας αρέσει το Brilliant color τότε μπορείτε να πειραματιστείτε διορθώνοντας τα χρώματα μέσω του Color Management.
Να υπενθυμίσω ότι δεν μπορείτε να κάνετε δοκιμή του τύπου Α-Β μια και πρέπει πρώτα να φτιάξετε δυο μνήμες ρυθμισμένες σε κάθε ένα mode. Διαφορετικά η σύγκριση τέτοιου είδους είναι ανούσια και θα σας οδηγήσει σε λάθος συμπεράσματα.
Ο χρωματικός τροχός περιστρέφεται με ταχύτητα 2x και 3x(50Hz). Το φαινόμενο του rainbow effect είναι ελάχιστο και σε καμία περίπτωση δεν ενοχλεί.
Από πλευράς κίνησης τα καταφέρνει μια χαρά δεδομένου ότι είναι εξοπλισμένος με κάποιου είδους αλγόριθμου που την βελτιώνει ενώ αυτή μπορούμε να την επιλέξουμε και όταν βλέπουμε 3D περιεχόμενο (side by side). Το frmae interpolation είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας
Και σε αυτόν θα πρέπει να γίνει με προσοχή – δεδομένης της ποιότητας του φακού – η χρήση των ρυθμιστικών οξύτητας που θα οδηγήσει σε έντονα “ψηφιακή” εικόνα.
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να κάνω στην θέαση 3D που την βρήκα ιδιαίτερα ξεκούραστη με ελάχιστο crosstalk. Επίσης κατά την εναλλαγή του mode σε 3D η εικόνα μας δεν κοκκινίζει, όπως είχαμε συναντήσει σε παλιότερα μοντέλα. Η μείωση φωτεινότητας όταν τα γυαλιά ενεργοποιηθούν δε μειώνουν την αίσθηση του τρισδιάστατου.
Η Wireless μετάδοση του σήματος γίνεται στα 5GHz και είναι ο πρώτος από όσο γνωρίζω προβολέας με ενσωματωμένο αναμεταδότη. Καθ’ όλη την διάρκεια του test δεν παρουσίασε κάποιο πρόβλημα είτε αυτό ήταν συνδεδεμένο με τον ενισχυτή μας είτε απευθείας στο player κάνοντας χρήση για ήχο των ενσωματωμένων ηχείων του.
Θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι ο αναμεταδότης δεν θα πρέπει να βρίσκεται κοντά σε άλλη συσκευή που μεταδίδει στον χώρο μας ταυτόχρονα ενώ για είστε σίγουροι για την απροβλημάτιστη λειτουργία του, η απόσταση τους θα πρέπει να είναι πάνω από τρία μέτρα σύμφωνα με τις οδηγίες της BenQ. Επίσης αυτού του είδους η μετάδοση είναι συμπιεσμένη και όχι αυτούσια. Είναι σχετικά εύκολο να φανεί σε μία Α-Β δοκιμή αλλά πάντα με σωστό υλικό και όχι με κάποιου άλλου είδους συμπιεσμένο αρχείο.
Τέλος αν θέλουμε να γίνουμε γκρινιάρηδες μπορούμε να αναφέρουμε και διαφυγή φωτός από τις εμπρόσθιες γρίλιες που χαλούν λίγο την κινηματογραφική αίσθηση.
Εν κατακλείδι ο W1500 παίζει μπάλα σε δικό του γήπεδο. Βάζει γκολ από τα αποδυτήρια ενώ δεν μπορείτε να βρείτε εύκολα ανταγωνιστή σε αυτά τα χρήματα . Συστήνετε ανεπιφύλακτα.
Στον W1500 το χρωματικό τρίγωνο δείχνει ισορροπημένο, με πρωτεύοντα χρώματα κοντά στο ιδανικό και το πράσινο σε σχεδόν όλα τα mode ελαφρώς υποκορεσμένο. Για θέαση ταινιών, η επιλογή της θερμοκρασίας warm μας έδωσε τα καλύτερα αποτελέσματα, με μια θερμοκρασία 6.890° Κ. Για σωστότερο grayscale θα χρειαστεί μικρορύθμιση μέσα από το αντίστοιχο μενού. Οι επιλογές gamma μετρήθηκαν πολύ κοντά στις τιμές που αναφέρει ο κατασκευαστής, ενώ οι επιλογές 2.2 και 2.4 θεωρούνται οι ιδανικότερες. Το contrast ratio on/off full field μετρήθηκε στο 3.320:1 στη θέση Tele και το Ansi Contrast 365:1 μεγαλύτερο από του W-1070 που είχαμε δοκιμάσει. Η φωτεινότητά του μετρήθηκε στα 1.380 AΝSI Lumens με το Brilliant Color ενεργοποιημένο.
[tabs slidertype=”images” auto=”yes”] [imagetab width=”400″ height=””]https://perfectimage.gr/wp-content/uploads/2014/01/BenQ-W1500-CIE-CINEMA-MODE.jpg[/imagetab] [imagetab width=”400″ height=””]https://perfectimage.gr/wp-content/uploads/2014/01/BenQ-W1500-CIE-1931-LUMINANCE.jpg[/imagetab] [imagetab width=”400″ height=””]https://perfectimage.gr/wp-content/uploads/2014/01/BenQ-W1500-GRAYSCALE-CINEMA-MODE.jpg[/imagetab] [imagetab width=”400″ height=””]https://perfectimage.gr/wp-content/uploads/2014/01/BenQ-W1500-GAMMA-CINEMA-MODE.jpg[/imagetab] [imagetab width=”400″ height=””]https://perfectimage.gr/wp-content/uploads/2014/01/FILTER-ON-SPECTRUM.jpg[/imagetab] [/tabs]Μανώλης Καστρουνής
3 Σχόλια
Σε ευχαριστουμε για την αψογη παρουσιαση. Ειναι ενας προβολεας που ενδιαφερει αρκετους απο εμας και με τις μετρησεις και τα σχεδιαγραμματα σου καλυψες ολες μας τις αποριες .
Ειδικα τα σχεδιαγραμματα με την φασματικη συμπεριφορα του προβολεα ειναι κατι που σπανιζει σε αναλογες παρουσιασεις το ιδιο και οι μετρησεις σε on/off και ansi contrast .
Σας ευχαριστούμε για τα καλά σαςλόγια.
Το οπτικο μονοπατι Μανωλη ειναι σφραγισμενο ; Υπαρχει διαxυση φωτος ;
Τι ακριβως εννοεις με αυτο
” Η ομοιομορφία φωτεινότητας κρίνεται πολύ καλή, με ποσοστό 94% (κέντρο κάτω αριστερή γωνία) όχι όμως και η χρωματική ομοιομορφία “