JVC DLA-X55

Η JVC πέρσι παρουσίασε για πρώτη φορά μοντέλο που έφερνε τα 4Κ στον χώρο μας. Εντάξει θα μου πείτε ότι δεν ήταν αυθεντικό 4K. Φυσικά και όχι αλλά υπάρχει και ο αντίλογος ότι ακόμη και σήμερα δεν υπάρχει αντίστοιχο υλικό αλλά και players που να μπορούν να το υποστηρίξουν.

[learn_more caption=”Σχεδίαση..”]

Η JVC δεν επαναπαύτηκε στις περσινές δάφνες της, και φέτος παρουσίασε μια βελτιωμένη έκδοση επεξεργασίας σε 4Κ και μάλιστα δημιούργησε μια νέα (οικονομικά) κατηγορία προϊόντος που την κατατάσσει ανάμεσα στον X35 και τον X75 σε πολύ προσιτή τιμή κάτι που θα αποτελέσει δέλεαρ για πολλούς από εμάς.

Η εξωτερική του εμφάνιση δεν τον διαφοροποιεί από την περσινή σειρά. Ο φακός είναι κατασκευής Fujinon και αποτελείται από 17 στοιχεία σχηματισμένα σε 15 ομάδες. Φυσικά, διαθέτει ηλεκτρικό ζουμ, μετατόπιση του φακού (οριζόντια 34% και κατακόρυφη 80%) και εστίαση, ενώ απουσιάζει ο μηχανισμός κάλυψης του φακού που συναντάμε στα μεγαλύτερα μοντέλα.

JVC DLA X55 LENS

 

 

[swfobject]1776[/swfobject]

[/learn_more] [learn_more caption=”Τεχνολογία…”]

Οι μηχανικοί της JVC εφοδίασαν τον νέο προβολέα της  με νέα short arc NSH λάμπα 230 Watt υψηλής απόδοσης, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στη μεγάλη φωτεινότητα, η οποία είναι απαραίτητη σε υλικό 3D καθώς νέα είναι και η οδήγησή της. Η αλλαγή της λάμπας αλλά και της τροφοδοσίας της έγιναν για να «διορθώσουν» την πτώση φωτεινότητας που είχε παρατηρηθεί στην προηγούμενη σειρά.

Πραγματοποιεί μετατροπή από 2D σε 3D, διαθέτει νέο σύστημα ευθυγράμμισης των pixels (pixel alignment), έχει νέο αλγόριθμο για ορθότερο scaling και τρεις μνήμες για τη θέση του φακού, ανάλογα με το φορμά της προβαλλόμενης εικόνας.

Τέταρτης γενιάς είναι και το Wired Grid καθώς επίσης το οπτικό μονοπάτι για όσο το δυνατόν μικρότερη διάθλαση του φωτός.

Ωστόσο, η μεγαλύτερη διαφοροποίηση είναι η ενσωμάτωση της τεχνολογίας 4Κ e-shift δεύτερης γενιάς με έλεγχο οκτώ διαφορετικών σταδίων για καλύτερη επεξεργασία με όσο το δυνατόν μικρότερα σφάλματα και τέσσερις διαφορετικές μνήμες.

JVC-DLA-X55-e-shift-Technology

Θα το επαναλάβω ότι ο προβολέας φοράει πάνελ με ανάλυση 2Κ και όχι 4K. Το «e-shift» είναι ένα σύστημα που παρεμβάλεται ανάμεσα στο πρίσμα και τον φακό και μετατοπίζει τα pixels κατά μισό pixel. Η τεχνική αυτή χρησιμοποιείται και στις βιντεοκάμερες, και είναι γνωστή ως «pixel shift». Επομένως, δημιουργούνται εικονικά περισσότερα pixels και -συνεπώς- αντιληπτά αυξημένη ανάλυση στην εικόνα, κάτι που κάνει απαραίτητη τη χρήση ενός καλύτερου και γρηγορότερου αλγορίθμου για το scaling. Η δυνατότητα e-shift είναι ενεργή για όλα τα 2D σήματα SD και HD, αλλά δε λειτουργεί με υλικό 3D.

Σε τεχνικό επίπεδο, ο JVC είναι εφοδιασμένος με την τελευταία γενιά των DILA panels, που υπόσχονται ακόμα καλύτερη διαχείριση του φωτός καθώς και νέο σύστημα χρωματικών φίλτρων, χάρη στο οποίο μπορεί να υποστηρίξει και πιο διευρυμένα χρωματικά. Ο προβολέας της δοκιμής έχει βηματική ίριδα 16 θέσεων (-15, 0), η οποία, αναλόγως της τιμής που θα επιλέξουμε, επιτρέπει από το καλύτερο δυνατό μαύρο έως το μέγιστο φως που μπορεί να προσφέρει ο προβολέας.

Σημαντικό πλεονέκτημα της συσκευής είναι η πληρέστατη διαχείριση των χρωμάτων (Color Management System) που διαθέτει, ώστε να μπορεί να ρυθμιστεί η χρωματική απόδοσή της, για να είναι σύμφωνη με τα επίσημα χρωματικά πρότυπα SMPTE-C και Rec. 709. Κάτι τέτοιο μέχρι και πέρσι συναντούσαμε μόνο στα μεγάλα μοντέλα της εταιρίας.

Στα ατού του X55 περιλαμβάνονται, πέραν των κλασικών ρυθμιστικών, και δύο νέα εργαλεία, ονόματι «Film Tone» και «Dark-Bright Level», με τα οποία μπορεί κανείς να βελτιώσει εύκολα το gamma της εικόνας, χωρίς να αλλοιώσει το grayscale, αφού θα επέμβει μόνο στα άνω και κάτω άκρα της κλίμακας του γκρι. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 4 διαφορετικούς τύπους οθόνης, ώστε, αναλόγως των επιμέρους χαρακτηριστικών ανάκλασης της καθεμίας, να γίνει σωστότερο «ματσάρισμα» προβολέα-οθόνης.  Επίσης μας δίνετε η δυνατότητα να επιλέξουμε το είδος του περιβάλλοντος χώρου που προβάλουμε ανάμεσα σε φωτεινό ή σκοτεινό με τις ανάλογες ρυθμίσεις κορεσμού και φωτεινότητας των χρωμάτων.

Δεν διαπιστώσαμε καμία αλλαγή στη λειτουργία του συστήματος frame interpolation της JVC, με το όνομα «Clear Motion Drive», το οποίο  λειτουργεί ικανοποιητικά ακόμα και με υλικό 1.080/24p.

Νέα είναι και τα γυαλιά που χρησιμοποιούν πλέον τη τεχνολογία RF αντί του IR των προηγούμενων μοντέλων. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι κάτοχοι των προηγούμενων μοντέλων να μην μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν.

Την απομνημόνευση της θέσης του φακού για διαφορετικά φορμά υπάρχει και σε αυτό το μοντέλο.

Χαρακτηριστικά

Τεχνολογία: DILA, 3×0,74΄΄, 16:9 (native) 1.920×1.080 pixels

Φωτεινότητα κατασκευαστή: 1.200 Lumens (ANSI)

Λόγος αντίθεσης κατασκευαστή: 50.000:1

Τύπος & ισχύς λυχνίας: NSH 230W

Διάρκεια ζωής λάμπας: 2.000 ώρες

Απόσταση προβολής 100΄΄: Από 3,01 έως 6,13 μ.

Lens shift: Ναι

Είσοδοι: 1xComponent (Y/CB/CR), 2xΗDMI, 1x3D πομπού, 1xRemote control, 1xΤrigger, 1xRS232

Διαστάσεις (ΠxΥxΒ): 455x179x472 χλστ.

Βάρος: 15,4 κιλά

jvc-dimensions
[/learn_more] [learn_more caption=”Θύρες I/O…”]

Από πλευράς ψηφιακών εισόδων δεν έχει αλλάξει κάτι από το μοντέλο που αντικαθιστά.

[/learn_more] [learn_more caption=”Μενού…”]

Το μενού δεν διαφέρει πολύ από αυτό του JVC DLAX30 που μπορείτε να διαβασετε εδώ.

[/learn_more] [learn_more caption=”Εντυπώσεις…”]

Ο προβολέας της δοκιμής μας σε λευκό χρώμα ήρθε στα χέρια μας με μηδενισμένο κοντέρ.

Ο Χ55 είναι αρκετά ήσυχος, κάτι που επιβεβαιώνει τα 23dΒ του ενώ  ο θόρυβος αυξάνεται όταν επιλέξουμε τη full λειτουργία όχι όμως σε ενοχλητικό επίπεδο. Εντύπωση μου έκανε η χαμηλή θερμοκρασία του αποβαλλόμενου αέρα από το εμπρός μέρος που δείχνει ότι έχει γίνει καλή δουλειά στο σύστημα ψύξης.

Η ταυτότητα του γνώριμη και οικεία. Εάν μια φορά έχεις δει προβολέα της JVC είναι σίγουρο ότι δεν ξεχνάς την εικόνα του.

Νέο σύστημα ακριβείας  pixel alignment έρχεται να βοηθήσει στο σωστό στήσιμό του. Η αλήθεια είναι ότι αποτελεί ίσως ένα από τα καλύτερα συστήματα αυτού του είδους και αυτό γιατί δεν παρουσιάζει παρενέργειες στην εικόνας μας ακόμη και σε υλικό «υψηλών συχνοτήτων» με ενεργοποιημένο ή όχι το «e-shift».

Η επεξεργασία 4K δεύτερης γενιάς δουλεύει και μάλιστα με μεγάλη διαφορά με αυτό που είχαμε δοκιμάσει στον Χ70. Αυτή πλέον μπορεί και συγχωρεί τα λάθη ενώ ταυτόχρονα να ξεδιπλώνει τις αρετές ενός προβαλλόμενου σήματος

Αποτέλεσμα αυτού είναι η εικόνα στο πανί να παρουσιάζεται αέρινη και ανάλαφρη, μεστή και συμπαγής. Υπάρχει η αίσθηση του καμβά και του ενιαίου. Κάθε μία από τις επιλογές που μπορούμε να διαλέξουμε από το μενού έχουν διαφορετικές προρυθμίσεις άσχετα εάν τα εσωτερικά ρυθμιστικά έχουν ίδιες τιμές.

Η φωτεινότητα είναι μικρότερη στα χαρτιά από τον Χ30 π.χ. παρόλο που χρησιμοποιεί νέα λάμπα μεγαλύτερης ισχύος. Το ονομαστικό on/off contrast είναι 50.000:1. Από τα νούμερα και μόνο καταλαβαίνουμε ότι ο προβολέας αυτός με την νέα σχεδίαση του οπτικού μονοπατιού θα έχει βαθύτερο και πιο καθαρό μαύρο.

Μέσω της επιλογής «MPC» μπορούμε να αυξήσουμε την οξύτητα της εικόνας (λειτουργία άμεσα συνυφασμένη με το e-shift).

Η θέαση 2D είναι απολαυστική με τα σκοτεινά και υποφωτισμένα πλάνα να αποτελούν το ατού της εταιρείας και είναι από τα σημεία όπου υπερτερούν οι προβολείς της JVC, ενώ τα φωτεινά πλάνα έχουν μια περίσσια λαμπρότητα, με ισορροπημένη χρωματική συμπεριφορά. Η φωτεινότητα μεγάλη ακόμη και με την λάμπα στην χαμηλή της θέση ενώ το contrast της εικόνας εντυπωσιάζει.

Στον τομέα της κίνησης, ο JVC περνά με επιτυχία τα test. Καλό θα ήταν  είναι να μην το παρακάνουμε γιατί η υπερβολή  θα δημιουργήσει artifacts στην σκηνή, κάτι το οποίο δεν θέλουμε σε καμιά περίπτωση.

Σε θέαση 3D το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο ξεκούραστο, ευχάριστο, με περίσσια κινηματογραφική αίσθηση. Είναι ελαφρά βελτιωμένο σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα ενώ η πτώση φωτεινότητας με την χρήση των γυαλιών όταν αυτά ενεργοποιηθούν είναι μικρή. Η νέα σύνδεση RF  μας δημιούργησε μερικές φορές μικρά θεματάκια σχετικά με το σήμα αλλά  την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές ενημερωθήκαμε ότι η εταιρεία έχει ετοιμάσει νέο λογισμικό που λύνει το όποιο πρόβλημα.

Το crosstalk ήταν περιορισμένο, όπως και το flickering. Δεν μπορώ να πω ότι είναι βελτιωμένο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ φέτος θα το περίμενα καλύτερο.

Ευχάριστη έκπληξη είναι η μετατροπή από 2D σε 3D. Και το λέω εγώ που δεν αποτελώ fun αυτού του είδους. Παρόλα αυτά έκαστα και είδα 2D σήμα για αρκετή ώρα δίχως αυτό να με κουράσει.

 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Πέρσι πίστευα  ότι αυτό το τέχνασμα με το e-shift θα το ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες, δεδομένου ότι πολύ εύκολα μπορούν, εάν φυσικά έχουν και την τεχνογνωσία  αλλά μάλλον έκανα λάθος. Ίσως να περιμένουν την αμιγώς 4K εποχή. Η jvc όμως με την κίνηση αυτή τραβά ένα μεγάλο μερίδιο αγοράς από άλλους κατασκευαστές ενώ ταυτόχρονα κάνει και μια επίδειξη ισχύος και τεχνογνωσίας.

Φυσικά, τα χρήματα που ζητά ίσως αυτήν την εποχή να αποτελούν για μία μερίδα ανθρώπων ανασταλτικό παράγοντα για την απόκτησή του, αλλά πιστέψτε με θα σας ανταμείψει και με το παραπάνω.

ΥΠΕΡ

– 4Κ e-shift

– 3D με περιορισμένο crosstalk

– Μνήμες θέσης φακού

KATA

– Τιμή

– Τα 3D γυαλιά και o πομπός συγχρονισμού αγοράζονται ξεχωριστά

[/learn_more] [learn_more caption=”Μετρήσεις… “]

Η οξύτητας της εικόνας αντιπροσωπεύει το προβολέα της δοκιμής μας, που όμως εξαρτάται αρκετά από το focus του φακού. Ομοιομορφία πάνελ πάνω από 95%, μέσος όρος μέτρησης εννέα διαφορετικών περιοχών. Η φωτεινότητα του προβολέα αυξάνεται μέχρι και 35% με τη χρήση της λάμπας στο High, με επακόλουθη αλλαγή και στην κατανάλωση, από 235W σε 330W. Στο χρωματικό τρίγωνο CIE 1934 επέδειξε σχεδόν άριστη συμπεριφορά, με το πράσινο χρώμα να υπολείπεται ελάχιστα αλλά μπορεί να ρυθμιστεί λεπτομερειακά μέσω του CMS που διαθέτει, ενώ το grayscale ήθελε ελάχιστο πείραγμα στα χαμηλά IRE έχοντας επιλέξει σαν θερμοκρασία χώματος τους 6.500Κ. Με τη χρήση των γυαλιών για θέαση 3D, η φωτεινότητα έπεσε μέχρι και 45%, ενώ η θερμοκρασία χρώματος αλλάζει έως και 2.400 Κ περισσότερο (8.900°Κ). Το on/off contrast μετρήθηκε στο 41.900:1, ενώ το ANSI Contrast 370:1. Η φωτεινότητα του προβολέα για κάδρο 84 ιντσών από απόσταση 3,20 μέτρων μετρήθηκε στα 750 AΝSI Lumens με τη λάμπα στο High και 550 στην θέση low κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να ανοίξει με σχετική  ευκολία 125 ίντσες για θέαση υλικού 2D.

JVC-DLA-X55 CIE 1931 CINEMA MODE
JVC-DLA-X55 CIE 1931 CINEMA MODE
JVC-DLA-X55 RGB LEVELS CINEMA MODE
JVC-DLA-X55 RGB LEVELS CINEMA MODE
JVC-DLA-X55 GAMMA CINEMA MODE
JVC-DLA-X55 GAMMA CINEMA MODE
JVC-DLA-X55 GAMMA CINEMA MODE A  TO MODE H
JVC-DLA-X55 GAMMA CINEMA MODE A TO MODE H

 

MEASUREMENTS
ON/OFF CONTRAST: 41.900:1
HIGH LAMP IRIS 0 750 LUMENS
Ansi Contrast: 370:1
Recommended screen size:≤120′

 

[/learn_more]

Μανώλης Καστρουνής

 

 

Share.

Perfect Image

Leave A Reply