Πόσες και πόσες φορές δεν έχουμε αναρωτηθεί γιατί οι προβολείς τεχνολογίας DLP δεν μπορούν να ακολουθήσουν την τιμολογιακή πολιτική αυτών της τεχνολογίας LCD. Μην νομίζετε ότι αυτό το μήνυμα δεν το έχουν λάβει οι εταιρείες αλλά δεν είναι εύκολο να περιορίσουν το όποιο κόστος όταν η Ti που τους τροφοδοτεί με τα DMD δεν κάνει και αυτή τις παραχωρήσεις της δίνοντας τους την «πρώτη ύλη» σε τιμής ευκαιρίας. Το πρώτο βήμα έγινε με την έλευση του νέου DMD με την ονομασία DC1. Είχα την ευκαιρία να μιλήσω με τον υπεύθυνο της Ti στην Γερμανία γιαυτό το project. Δείγμα τέτοιας γραφής συναντήσαμε στον BENQ W-5000.
Ο X10 ανήκει και αυτός στην ίδια σειρά της INFOCUS όπως οι IN 81,82 και 83. Έτσι εξωτερικά δεν έχει αλλάξει σε τίποτα σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα παρά μόνο που το χρώμα δεν είναι σε piano black αλλά σε μαύρο ματ.
Ο ευμεγέθης φακός δεσπόζει στην δεξιά του πλευρά. Τις γρίλιες για την εισαγωγή και εξαγωγή το αέρα τις συναντάμε στα πλάγια. Και σε αυτό το μοντέλο δεν πρόκειται να βρείτε εκείνος τους πιεστικούς διακόπτες που συναντάμε σε όλους τους προβολείς για τον έλεγχο του εν απουσία τηλεχειριστηρίου. Για την ρύθμιση του focus και του zoom θα πρέπει να αφαιρέσετε με προσοχή ένα καπάκι στα δεξιά της συσκευής.
Από πλευράς συνδέσεων συναντάμε μια Dvi μέσω MI-DA μία HDMI που υποστηρίζουν πρωτόκολλο 1.3, μια χρωμοδιαφορών (Component) μια Video και μια S-Video. Σε επίπεδο δυνατοτήτων ενσωμάτωσης σε ένα σύστημα οικιακού αυτοματισμού, ο Χ10 διαθέτει μια θύρα RS 232, από την οποία μπορεί να ελεγχθεί ή να αναβαθμιστεί το λογισμικό του, και μία έξοδο trigger.
Εκ των έσω…
Ο Χ10 κάνει χρήση του φτηνότερου panel από την ΤΙ το DC1 με ανάλυση 1920×1080. Για την επεξεργασία του σήματος η INFOCUS έχει συνεργαστεί με ένα 10 bit επεξεργαστή για το de-interlacing και το scaling όπως επίσης γι το motion adaptation και detail enhancement. Ο χρωματικός τροχός είναι έξι περιοχών (4x) δηλαδή χρησιμοποιεί πέρα από το γνωστό RGBRGB και ένα επί πλέον τμήμα μικρότερου εμβαδού με απόχρωση όμως ποιο σκούρου πρασίνου (Neutral Density Green), θέλοντας με αυτόν το τρόπο να μειώσει το dithering ιδιαίτερα στα χαμηλά ire.
Η βηματική ίριδα με την οποίο είναι εφοδιασμένος ο προβολέας μπορεί να ρυθμιστεί σε ένα εύρος 0-100 (12 βήματα) με την τιμή 100 πλήρες ανοιχτή, ενώ δεν θα βρούμε αυτόματη λειτουργία. Το σχήμα της είναι τύπου λεπίδας.
Σύμφωνα με την εταιρία, ο Χ-10 δίνει έναν λόγο αντίθεσης 2.500:1 (native) ενώ με την χρήση της ίριδας μπορεί να φτάσει μέχρι και 7.500:1. Η φωτεινότητα είναι 1.200 Ansi Lumens max. Παρόλα που φορά την ίδια λάμπα με τον ΙΝ83 η φωτεινότητα που δίνει ο κατασκευαστής είναι μικρότερη κατά 300 Ansi Lumens. Φοράει ένα long throw φακό με χειροκίνητη ρύθμιση του focus και του zoom (x1.2). Οι αναλογικές είσοδοι υποστηρίζουν σήμα 1080p 24/50/60, 1080i 50/60, 720p 50/60, 480i/p & 576i/p.
Η φωτεινή πηγή του οπτικού του συστήματος είναι μια λάμπα UHP (υψηλής πίεσης υδραργύρου) με ισχύ 300W που οδηγείται από ένα κύκλωμα που σταθεροποιεί τη φωτεινότητά της από τις ελάχιστες μεταβολές που μπορεί να προέλθουν λόγω της αυξομείωσης της τάσης οδήγησής της.H διάρκεια ζωής είναι 2.000 ώρες σε Bright mode και 2.500 ώρες σε Eco mode.
Μενού…
Σε επίπεδο ρυθμίσεων δυνατοτήτων και μενού, ο Χ-10 προσφέρει ό,τι ακριβώς προσφέρουν και οι άλλοι μεγαλύτεροι προβολείς της εταιρείας. Πέρα από όλες τις συνηθισμένες ρυθμίσεις, βρίσκουμε: ρύθμιση Gamma (προεπιλογές), ρύθμιση θερμοκρασίας χρώματος, ρύθμιση του κέρδους και της εκτροπής κάθε χρώματος, καθώς και ρύθμιση του ελάχιστου κατωφλίου για την κάθε χρωματική συνιστώσα, επιλογή προδιαγραφών χρωματικής παλέτας, φίλτρο που διαχωρίζει πλήρως την πληροφορία χρώματος από αυτή της φωτεινότητας (στην περίπτωση που τον τροφοδοτείται από την ταπεινή είσοδο Composite), δυνατότητα ρύθμισης του χρωματικού εύρους αν τον τροφοδοτείτε με σήμα HDTV και, τέλος, φίλτρα μείωσης του θορύβου είναι οι βασικότερες από τις δυνατότητες ρύθμισης που προσφέρει.
Ο προβολέας συνδέθηκε μέσω ψηφιακής σύνδεσης HDMI έχοντας σαν πηγή το Combo HD-DVD, BlueRay της LG, το Pioneer LX70 και το SHARP BD HP-20U. Το software που χρησιμοποιήθηκε για την μέτρηση και αξιολόγηση του προβολέα ήταν οι νέοι δίσκοι της HQV σε μορφή BlueRay,αλλά και Pal(version1.4) όπως επίσης το BlueRay-DVE αλλά DVE Pal-Pro του Joe Kane όπως ακόμη αυτό του Peter Finzel και Burosch. Σχετικά με τις μετρήσεις θα σας παραπέμψω στο αντίστοιχο παράθυρο όπου υπάρχει μία πλήρη αναφορά.
Ο προβολέας έρχεται σε λειτουργία λίγα λεπτά μετά το άναμμα του. Και σε αυτόν τον προβολέα το μεγάλο offset του φακού (36%) θα σας δυσκολέψει λίγο στην τοποθέτησή του.
Και αυτός προβολέας φέρει την υπογραφή της Infocus από την πρώτη φωτεινή δέσμη που θα ρίξει στο πανί. Είναι αρκετά φωτεινός αλλά όχι με το ίδιο επίπεδο μαύρου κάτι για το οποίο ευθύνεται το «φτηνό» τσιπάκι της Ti ακόμη και εάν κάνετε χρήση της ίριδας (τελείως κλειστή). Και σε αυτόν τον προβολέα η ομοιομορφία του panel τόσο χρωματικά όσο και σε θέμα ανομοιομορφίας φωτεινότητας κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα.
Για πρώτη φορά σε προβολέα της εταιρείας η χρωματική του ισορροπία δεν μετρήθηκε κοντά στο D65 στην default θερμοκρασία των 6.500Κ αλλά ούτε και την μεγαλύτερη φωτεινότητα όπως συμβαίνει με τους υπόλοιπους προβολείς. Ίσως να έφταιγε το συγκεκριμένο κομμάτι που είχαμε για δοκιμή. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η εικόνα του δεν είναι καλή ή δεν ανταποκρίνεται στην καλή φήμη της Infocus. Κάθε άλλο μάλιστα. Απλά έπρεπε να γίνει αλλαγή στην θερμοκρασία χρώματος από 6.500Κ σε 7500Κ. Η ευκρίνεια του φακού είναι υποδειγματική. Ο συνδυασμός επιλογής φωτεινότητας της λάμπας όπως επίσης και η κατάλληλη θέση της ίριδας μας δίνει μια εικόνα ανάγλυφη. Είχα την μάλιστα την ευκαιρία να τον συγκρίνω και με τους υπόλοιπους ανταγωνιστές του (BENQ W-5000, EPSON TW-2000, EPSON TW980, SANYO Z2000, PANASONIC PT AE-2000). Η οξύτητα της εικόνας είναι πού καλή το ίδιο και το τρισδιάστατο της εικόνας. Σωστές αποχρώσεις επιδερμίδας επάρκεια φωτός ανάλογα με την θέση της ίριδας αλλά υπολείπεται σε μαύρο σε σχέση με τον έτερο DLP με το ίδιο chip(BENQ W-5000) που χρησιμοποιεί το “dynamic black”. Η κόντρα με το αντίπαλο στρατόπεδο των LCD καλά κρατεί και βγαίνει νικητής ιδιαίτερα με την οξύτητα το βάθος πεδίου και την out of the box χρωματική του απόδοση.
Σε υψηλά επίπεδα κυμάνθηκε το scaling και το de-interlacing που προσφέρει ο επεξεργαστής της pixelworks αλλά δεν μπορεί να φτάσει αυτό της HQV. Η απουσία CMS (color management system) είναι ένα μειονέκτημα που συναντάμε στους περισσότερους προβολείς της εταιρείας. Όμως η επιλογή του color space ανάλογα με την σήμα που δέχεται στην είσοδό του ο προβολέας δουλεύει άριστα ακόμα και σε auto mode. Στο θέμα της κίνησης θα τον περίμενα κάπως καλύτερο μια και ακόμα και στα 24p παρουσίασε κάποια μικρά προβλήματα κάτι που δεν το συναντήσαμε στα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρείας κάτι που με οδηγεί στην σκέψη χρήσης διαφορετικού software.
Παρόλο της ταχύτητας περιστροφής είναι μικρή (4x) το φαινόμενο του rainbow δεν με ενόχλησε καθόλου.
Νομίζω ότι ο «μικρός» της εταιρείας θα κλέψει καρδιές όχι μόνο λόγω της εικόνας αλλά και λόγω της τιμής του. Ας μην κρυβόμαστε η τιμή παίζει καθοριστικό λόγω στην αγορά προβολικού την σήμερον εποχή.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ (ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ)
Στον Χ-10 μέτρησα ένα χρωματικό τρίγωνο με πρωτεύοντα χρώματα κοντά στο ιδανικό ανάλογα το σήμα που τροφοδοτούμε με το πράσινο χρώμα να είναι λιγότερο κορεσμένο από το κανονικό για co
lor scape REC-709 SMTPE και EBU. Τα λεγόμενα δευτερεύοντα χρώματα «κάθονται» στην θέση τους. Για θέαση ταινιών η επιλογή της θερμοκρασία 7.500Κ μου έδωσε τα καλύτερα αποτελέσματα με μια θερμοκρασία 6.870. Οι υπόλοιπες επιλογές θερμοκρασίας μετρήθηκαν ως εξής: 5.925K(6.500Κ), 8.268Κ(9.300Κ) και 6.655Κ(native). Η επιλογή gamma film είναι η ποιο κατάλληλη για ένα κανονικό καθιστικό ενώ πολύ θα προτιμήσουν την επιλογή crt.
Στο color error decoding παρατηρήθηκε απόκλιση μικρότερη του 25%. Το contrast ratio on/off full field μετρήθηκε στο 1.850:1 με την ίριδα στην θέση 27 και το zoom στην θέση Wide και ενεργοποιημένο το Briliant Color. Η φωτεινότητά του μετρήθηκε στα 610 Ansi Lumens ενώ καλιμπραρσμένος έπεσε στα 428 Lumens.
(ΠΙΝΑΚΑΣ 1)
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Τεχνολογία: DLP
Στοιχεία Εκπομπής: 1×0.95″ W_PAL DDR DMD
Αναλογία Εικόνας: 16:9(native) & 4:3
Ονομαστική Ανάλυση: 1.920×1.080 pixels
Ονομαστική Φωτεινότητα: 1.200 lumens (ANSI)
Ονομαστικός Λόγος Αντίθεσης: 2.500:1 (7.500:1 IRIS MODE)
Συχνότητες Σάρωσης: –
Συμβατότητα Video: PAL, SECAM, NTSC, EDTV, HDTV (480i/p, 576i/p,720i/p 1080i, 1080p/24/50/60)
Τύπος & Ισχύς Λυχνίας: 300 W
Ονομαστική Διάρκεια Ζωής Λυχνίας: 3.000 ώρες
Απόσταση Προβολής –
Ρύθμιση Keystone: Ναι (ψηφιακά) κάθετα
Lens Shift: Όχι
Ρύθμιση Ισορροπίας Λευκού: 4 θέσεις
Ρύθμιση Gamma: Ναι
Είσοδοι Εικόνας: • Video ,S-Video, Component (Y/ Cb/ Cr), DVI, HDMI 1.3
Έξοδοι Εικόνας :Όχι
Έξοδοι Remote :Όχι
Είσοδοι Ήχου: Όχι
Διαστάσεις (ΠxΥxΒ): 476x148x432 χιλ.
Βάρος: 6.4 κιλά
Τοποθέτηση: Εμπρόσθια, Οπίσθια, Οροφή
Laser Beam στο τηλεχειριστήριο: Όχι
Αυτοφωτιζόμενο τηλεχειριστήριο: Ναι
ΥΠΕΡ
– Χρωματική παλέτα
– Βάθος πεδίου
– Τρισδιάστατη αίσθηση
– Τιμή
ΚΑΤΑ
– Κίνηση
– Offset φακού
ΤΙP (ΣΥΜΒΟΥΛΗ)
Εάν θέλετε να τον χρησιμοποιήσετε προβάλλοντας σε μικρή οθόνη και από μικρή σχετική απόσταση τότε η χρήση φίλτρου ND2 72mm είναι αυτό που θα σας λύσει το πρόβλημα της τιθάσευσης της περίσσιας φωτεινότητας ενώ η χρήση μια High contrast οθόνης με την επιλογή της ίριδας full open θα σας δώσει ακόμη ποιο τρισδιάστατη εικόνα με αντίστοιχη προσεκτική τοποθέτηση του.(απόσταση φακού-οθόνης)
Βαθμολογία: :
Αντιπρόσωπος: Τηλεοπτική, τηλ :210-9895000
Τιμή: : 5.950 ευρώ