Η Epson για την φετινή χρονιά αποφάσισε να μην αλλάξει τον EH-TW6100 αλλά να συμπληρώσει την γκάμα της με ένα νέο μοντέλο που ακούει στο όνομα EH-TW6600 ενώ η ναυαρχίδα της, ο EH-TW9200, παρέμεινε στον θρόνο του για άλλη μια χρονιά.
Ενώ ο προβολέας ανήκει στην σειρά «Home Cinema» τα χαρακτηριστικά του τον τοποθετούν στην κατηγορία προβολέων που είναι ικανοί να ανοίξουν πολλές ίντσες με επάρκεια φωτεινότητας δίχως να χάνουν τα προτερήματα ενός αμιγώς Home Cinema προβολέα.
Οι διαφορές με τον EH-TW6100 είναι αρκετές. Το σασί είναι νέο, με πολλές καμπύλες και για εμένα πιο όμορφο. Κάποιοι παρατηρητικοί θα δουν πολλές ομοιότητες με παλαιότερους προβολείς της εταιρείας. Ο φακός έχει μετατοπιστεί αριστερά ενώ στην επάνω πλευρά του βρίσκουμε τους περιστροφικούς διακόπτες που μετατοπίζουν τον φακό στον οριζόντιο και κάθετο άξονα. Η τοποθέτηση αυτή του φακού εκτός άξονα δεν θα προβληματίσει τον μέλλοντα κάτοχο στην τοποθέτηση του λόγω της ύπαρξης Lens Shift.
Οι πιεστικοί διακόπτες είναι επίσης τοποθετημένοι στο επάνω μέρος της συσκευής. Στο πίσω μέρος βρίσκουμε τις θύρες από τις οποίες τροφοδοτούμε τον προβολέα με σήμα ψηφιακό μέσω δύο εισόδων HDMI και αναλογικά μέσω συνδέσεων Video, Component και D-Sub 15pin. Τα δυο ενσωματωμένα ηχεία ισχύος 10 Watt μπορούν να βοηθήσουν στις μικρές, και όχι μόνο, απαιτήσεις μας για ακρόαση. Η συσκευή συνοδεύεται από το γνωστό εύχρηστο και φωτιζόμενο τηλεχειριστήριο.
Ο EH-TW6600 είναι ένας LCD προβολέας με ανάλυση 1.920×1.080 (0,61 D9 CFine). Η φωτεινότητά του είναι 2.500 ANSI Lumens (μέτρηση κατά ISO) 2.500 ANSI Lumens (CLO), στην επιλογή color mode Dynamic, 200 ANSI Lumens περισσότερα από τον EH-TW6100, κάνοντας χρήση νέας E-Torl ισχύος 250W λάμπας με διάρκεια ζωής μέχρι και 5.000 ώρες στην επιλογή low. Ο λόγος αντίθεσης, κατά την εταιρεία, έχει φτάσει στο 70.000:1 full on/off (Color mode: Dynamic, Lamp brightness: High, Zoom: Wide, Auto Iris: On). Η οδήγηση των LCD drive είναι 12 bit, ενώ η επεξεργασία του σήματος είναι 10 bit.
Η ίριδα που χρησιμοποιεί είναι νέα διαφορετικής σχεδίασης, με στόχο το μεγαλύτερο φιλτράρισμα του διαφυγόντος φωτισμού από το οπτικό μονοπάτι. Τα πλαστικά γρανάζια κίνησης έχουν αντικατασταθεί με ατέρμονα για καλύτερη, άμεση και πιο ήσυχη λειτουργία της.
O προβολέας χρησιμοποιεί σε δύο «Mode» (Natural, Cinema) χρωματικό φίλτρο για να μπορέσει να εξισορροπήσει φασματικά τη λάμπα αλλά ταυτόχρονα να μπορέσει να «φιλτράρει» καλύτερα το μαύρο.
TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τεχνολογία: LCD
Στοιχεία εκπομπής: 3×0,61΄΄ polysilicon active-matrix TFT wide panel, Αναλογία εικόνας: 16:9 (native) και 4:3
Ονομαστική ανάλυση: 1.920×1.080 pixels
Ονομαστική φωτεινότητα: 2.300 Lumens (ANSI)
Ονομαστικός λόγος αντίθεσης: 40.000:1
Τύπος και ισχύς λυχνίας: UHΕ, 250W
Ονομαστική διάρκεια ζωής λυχνίας: 4.000 ώρες
Απόσταση προβολής 100΄΄: 3-4,80 μ.
Lens Shift: Ναι
Ρύθμιση ισορροπίας λευκού: Ναι
Ρύθμιση gamma: Ναι
Είσοδοι εικόνας: Video, Component (Y/CB/CR), 15-pin Mini D-Sub, 2xHDMI (HDCP), Trigger
Διαστάσεις (ΠxΥxΒ): 410x157x304 χλστ.
Βάρος: 6,8 κιλά
Από πλευράς εισόδων, εκτός των άλλων, βρίσκουμε δύο HDMI , USB και ηχητική υποστήριξη. Δυστυχώς, μέσω του USB δεν μπορούμε να προβάλλουμε, για παράδειγμα, εικόνες από USB stickάκι.
Computer in (D-sub 15pin) x 1
HDMI x 2
MHL x 1 (shared with HDMI2)
Composite Video in (RCA) x 1
Το μενού έχει παραμείνει ακριβώς το ίδιο με μόνη διαφορά την επί πλέον επιλογή της λειτουργίας της λάμπας και σε ενδιάμεσο στάδιο πέρα από την μέγιστη και οικονομική θέση.
2D
Ο προβολέας σε πρώτη όψη μας άρεσε εξωτερικά. Ξέφυγε από το κλασικό σασί που μας έχει συνηθίσει η εταιρεία. Η επανατοποθέτηση του Lens shift ήταν κάτι που μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους. Η μετατόπιση του φακού και στους δύο άξονες επέφερε ελάχιστες αλλοιώσεις στην γεωμετρία της εικόνας. Επίσης ελάχιστη ήταν και η απώλεια εστίασης. Όμως όπως έχουμε αναφέρει και σε παλαιότερες παρουσιάσεις καλό είναι να κάνετε την τελική ρύθμιση της εστίασης μετά τα πρώτα δεκαπέντε λεπτά λειτουργίας του προβολέα.
Η φωτεινότητα είναι μεγάλη και αρκεί για να γεμίσει μέχρι και 130 ίντσες με την επιλογή Living Room και την λάμπας στην επιλογή normal. Εάν ο στόχος μας είναι μια άκρως κινηματογραφική εικόνα τότε δεν θα πρέπει να ξεπεράσουμε τις 110 ίντσες. Πάντα θα πρέπει να έχετε στην άκρη του μυαλού σας και τη γήρανση της λάμπας του μηχανήματος.
Η out-of-the-box συμπεριφορά του κρίνεται πολύ καλή (στο μοντέλο της δοκιμής μας) στην επιλογή Natural αλλά και Cinema, σε επίπεδο τόσο grayscale όσο και color-management. Παρ’ όλα αυτά, χρήζει σοβαρής ρύθμισης από επαγγελματία, για να παίξει σύμφωνα με τα πρότυπα και να απογειώσει το μηχάνημα.
Η Epson πάντα συνηθίζει να έχει υπερκορεσμένα το πράσινο και το μπλε, κάτι που δεν συνάντησα κατά το ήμισυ (πράσινο) σε αυτόν τον προβολέα που είχα για δοκιμή. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η εικόνα να φαντάζει πιο λαμπερή και κοντραστάτη. Η εικόνα έχει επίσης περίσσια οξύτητας που θα αρέσει σε πολλούς. Στο επίπεδο του μαύρου, με τη χρήση της αυτόματης ίριδας αλλά και του χρωματικού φίλτρου είναι απλά καλός, με συμπίεση της κλίμακας του γκρι στα κάτω άκρα. Η χρήση της νέας ίριδας δεν είναι υπεύθυνη για αυτό αλλά ο φακός που θεωρώ ότι υπολείπεται από το υπόλοιπο σύνολο ενώ το μαύρο του το περίμενα βελτιωμένο από το προηγούμενο μοντέλο. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό (Benq W1070+), ενώ δεν υπολείπεται σε απόλυτο νούμερο, η ποιότητα του φακού είναι υπεύθυνη για την διαφορά στο Ansi contrast της εικόνας. Η χρήση της ίριδας σε «normal speed» συνιστάται, η έλλειψη όμως κάποιου είδους frame interpolation θα ξενίσει μερικούς. Σε κάθε περίπτωση, η κίνηση θεωρείται πολύ καλή λόγω τεχνολογίας LCD. Στα θετικά πρέπει να σημειώσουμε για άλλη μια φορά την καλή (για LCD) σύγκλιση του δείγματος, με μισό pixel απόκλιση, κάτι όμως που μπορεί να διορθωθεί μέσα από το αντίστοιχο μενού. Η ευκρίνειά του είναι εξαιρετική.
3D
Στο 3D ο προβολέας μου άρεσε πολύ για την κατηγορία τιμής που κινείται. Η δυνατότητα επιλογής της φωτεινότητας του 3D περιεχομένου που βλέπουμε σε τρία διαφορετικά επίπεδα βοηθά πολύ για την ρεαλιστικότατα του.
Σε αυτό το mode η ίριδα δεν ενεργοποιείται ενώ για να είμαι ειλικρινής το προτιμώ αφού δεν θα ήθελα να επεμβαίνει και αυτή στην εικόνα πέρα από τα ενεργά γυαλιά. Το ποσοστό μείωσης φωτεινότητας σε συνδυασμό με την ίριδα και το auto gamma correction ιδιαίτερα στις πολύ χαμηλές σκηνές περισσότερο κακό θα έκανε παρά καλό.
ΥΠΕΡ
– Χρωματική Παλέτα
– Ασύρματος
ΚΑΤΑ
– Επίπεδο μαύρου
– Φακός
[box type=”info”]
Ως συμπέρασμα θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο EH-TW-6600 αποτελεί μια άριστη αγορά για όλους αυτούς που ζητούν έναν προβολέα που να προβάλλει πολλές και χορταστικές ίντσες με εύκολη εγκατάσταση στο χώρο και συνιστάται ανεπιφύλακτα όταν η θέαση 3D σας ενδιαφέρει σοβαρά.
Χρωματικά ο TW-6600 είναι ένας τυπικός Epson, με διορθωμένο όμως το πράσινο που στο παρελθόν ήταν υπερκορεσμένο αλλά με αυξημένη φωτεινότητα σε σχέση με τα υπόλοιπα πρωτεύοντα χρώματα. Για θέαση ταινιών, οι επιλογές Natural και Cinema είναι οι προτιμότερες, με την πρώτη πιο ισορροπημένη . Για θέαση ταινιών, η επιλογή της θερμοκρασίας 6.500 έδωσε τα καλύτερα αποτελέσματα, με μια θερμοκρασία 6.750 K (Κλασσική επιλογή σε Epson). Η επιλογή 2,2 στο gamma αποτελεί την εύκολη λύση (με πρόβλημα στα υψηλά IRE), ενώ το custom gamma μου έδωσε ελάχιστα την ευκαιρία να διορθώσω περισσότερο τις τιμές των προεπιλεγμένων gamma. Η επιλογή αυτή γίνεται με γνώμονα την έλλειψη καλού επιπέδου μαύρου. Στο color error decoding παρατηρήθηκε απόκλιση μεγαλύτερη του 5%. Το contrast ratio on/off full field μετρήθηκε στο 3.100:1 (μεγαλύτερη του TW-6100), με την ίριδα ενεργοποιημένη και το ζουμ στη θέση Wide. Η φωτεινότητά του μετρήθηκε στα 1.950 Ansi Lumens (Dynamic Mode), ενώ καλιμπραρισμένος έπεσε στα 1250 Lumens.
BEFORE CALIBRATION
AFTER CALIBRATION
Μανώλης Καστρουνής