Έχουν περάσει πολλά χρόνια από την τελευταία φορά που είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω κάποιο από τα μοντέλα της εταιρείας. Θα πρέπει να ήταν το 2006, εάν θυμάμαι καλά, μόλις είχε τελειώσει η έκθεση της CES στο Las Vegas. Τότε είχε κυκλοφορήσει η φήμη ότι η Sim2 θα παρουσίαζε ένα νέο προβολέα ο οποίος θα τάραζε τον ανταγωνισμό. Κανείς ή σχεδόν κανείς δεν ήξερε εάν αυτό το νέο μοντέλο θα ήταν ανάλυσης 1080 ή 720. Τελικά το μεγάλο μυστικό της τότε ήταν ο C3X και ήταν τεχνολογίας τριών chip ανάλυσης 1280×720 (το καθένα).
[tabs slidertype=”top tabs”] [tabcontainer] [tabtext]Σχεδίαση…[/tabtext] [tabtext]Τεχνολογία…[/tabtext] [tabtext]Θύρες I/O…[/tabtext] [tabtext]Μενού…[/tabtext] [tabtext]Εντυπώσεις…[/tabtext][tabtext]Μετρήσεις… [/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]Μιλώντας για αυτές τις αναλύσεις το παρελθόν φαντάζει πολύ μακρινό όταν σήμερα μπορείς να γίνεις κάτοχος ενός low entry προβολέα ανάλυσης 1920×1080 με πολύ μικρό κόστος. Ο προβολέας όμως της δοκιμής μας δεν είναι ένα απλό μηχάνημα με panel υψηλής ανάλυσης, και ανύπαρκτα οπτικά. Δεν είναι μια ακόμη μηχανή της Ti με έναν φακό μπροστά από αυτήν. Είναι ένα εργαλείο. Ας τον δούμε όμως πιο αναλυτικά.
Ο Nero εξωτερικά σε μαγνητίζει με τη σχεδίαση του. Η εταιρεία μας έχει συνηθίσει σε παρόμοια design με αποτέλεσμα να αποτελεί άξιο συνεχιστή της παράδοσης που έχουν δημιουργήσει οι Ιταλοί σχεδιαστές. Σε γενικές γραμμές μοιάζει με τα υπόλοιπα μοντέλα της SIM2 ενώ η επιλογή του χρώματος και της υφής του σασί τον βοηθά στο να φαίνεται πιο μικρός από ότι στην πραγματικότητα είναι. Υπεύθυνος για τον συνδυασμό είναι ο βραβευμένος σχεδιαστής της Designs Giorgio κ.Giorgio Revoldini.
Όλες οι είσοδοι και έξοδοι βρίσκονται στο πίσω μέρος της συσκευής . Πέρα όμως από αυτές υπάρχει και ένα control panel σε περίπτωση που δεν έχουμε ή δεν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε το τηλεχειριστήριο της. Από τα δύο πλαϊνά της συσκευής εισέρχεται και εξέρχεται ο αέρας που συντελεί στην σωστή ψύξη του μηχανήματος.
[/tab] [tab]Ο SIM2 NERO 1 χρησιμοποιεί την τεχνολογία της Ti και είναι μονότσιπος. Φορά το καλό panel 0.95¨ και ανάλυσης 1.920 x 1.080 ενώ είναι εφοδιασμένος με την τεχνολογία Brilliant Color.
Η φωτεινότητα αναφέρεται ως 1.600 AΝSI Lumens, με on/off contrast 10.000:1.
O προβολέας μπορεί να «φορέσει» τρεις διαφορετικούς φακούς ανάλογα με την εγκατάσταση και την απόστασή του από πανί, ενώ η ρύθμιση της εστίασης και του ζουμ είναι ηλεκτρική.
Είναι γνωστό ότι ένα μεγάλο μέρος της ευθύνης για το τελικό αποτέλεσμα πέρα από τα ηλεκτρονικά ενός προβολικού την έχει και η «οπτική μηχανή» που καλείται ίσως να αναλάβει και τον ποιο δύσκολο ρόλο. Η SIM 2 σχεδίασε από λευκό χαρτί μια πρωτοποριακή οπτική μηχανή που τις έδωσε την ονομασία «SIM 2 ALPHA™ Path Light Engine». Χαρακτηριστικό γνώρισμά της είναι η ιδιαίτερα συμπαγής κατασκευή της αλλά και το μικρό της βάρος και μέγεθος. Ανεξάρτητα από την compact κατασκευή της η διαδρομή που διανύει το φως είναι αρκετά μεγάλη και αυτό δίνει την δυνατότητα στον κατασκευαστή να τοποθετήσει χωροταξικά τα οπτικά καλύτερα για να έχουμε την όσο δυνατόν λιγότερες απώλειες.
Πως όμως το κατάφερε αυτό η Sim2; Η μεγάλη αυτή διαδρομή είναι μαθηματικά σίγουρο ότι επιφέρει αλλοιώσεις στο τελικό προϊόν , δηλ. την εικόνα, γι΄αυτό το λόγο η σχεδίαση της διαδρομής του φωτός ακολουθεί ένα μονοπάτι που η διαδρομή του μοιάζει με το ελληνικό γράμμα «Α» από όπου πήρε και την ονομασία της. Σε όλη τη διαδρομή έχουν χρησιμοποιηθεί τα πλέον εξελιγμένα οπτικά στοιχεία με αποτέλεσμα να έχουμε τις ελάχιστες χρωματικές αλλοιώσεις αλλά ταυτόχρονα και την μικρότερη απώλεια φωτός.
Η λάμπα που χρησιμοποιεί είναι 280Watt ενώ ρυθμίζεται σε έξι διαφορετικές θέσεις (230-280) και οδηγείται από ένα κύκλωμα που σταθεροποιεί την φωτεινότητά της από τις οποιεσδήποτε μεταβολές μπορούν να προέλθουν από την αυξομείωση της τάσης.
Η διάρκεια ζωής μπορεί να φτάσει και τις 3.000 ώρες σε economy mode. Ο θόρυβος είναι ιδιαίτερα χαμηλός, εάν αναλογιστούμε το μέγεθός του, ακόμα και στην κανονική λειτουργία του.
Μέσα από τις επιλογές για τους pure-ίστες της εικόνας υπάρχει η επιλογή PureMovie η οποία αφήνει αναλλοίωτο το εισερχόμενο σήμα δηλαδή κάνει bypass όλους τους επεξεργαστές, ενώ για αυτούς που τους ενοχλεί το judder μπορούν να χρησιμοποιήσουν την επιλογή PureAction τόσο στο 2D όσο και στο 3D. Το PureAction δεν είναι τίποτα άλλο από ένα είδος frame interpolation το οποίο δημιουργεί-εισάγει πληροφορία ανάμεσα στα καρέ με αποτέλεσμα μια πιο ομαλή εικόνα.
DLP® Type | 1 Chip DMDs 0,95” 1080p |
Resolution | 1920×1080 pixels |
Brightness(2) | up to 1600 Ansi Lumens (adjustable) |
Contrast Ratio | >10.000:1 (full ON/full OFF) |
Lens | High quality, high resolution improved optics for higher contrast and better black level with motorized zoom and focus adj. |
Special features | Puremotion 2D for fast action materials |
Puremovie 2D | |
Lamp power | 280W dimmable to 230W |
Lamp life expectancy(1) | 2500 hours typical in standard power mode; 3000 hours in ECO mode |
INSTALLATION
Throw ratio standard lens | 1.82-2.48:1 (type T2) |
Throw ratio optional lenses | 1.37-1.66:1 (typ. T1) |
2.6-3.9:1 (typ. T3) | |
Optical shift | manual up half picture (+50%) and Digital keystone vertical adjustment (+/- 18° for 2D and 3D 1080p24 modes) |
Picture size (inches diagonal) | 50-300 |
Aspect ratio | 4:3, 16:9 Anamorphic, LetterBox, Panoramic, Pixel to Pixel + 3 custom-user adjustments |
ELECTRONICS
Horizontal & vertical scan freq. | 15-80kHz/48-120Hz |
SDTV | PAL (B,G,H,I,M,N,60); SECAM; NTSC autom. selected |
HDTV | 480p, 720p 50/60, 1080i 50/60, 1080p 24/50/60 + 576p |
PC graphic standard | VGA, SVGA, XGA, SXGA, UXGA, WUXGA 10 bit Full Channel Signal Board Video Processing |
INPUTS/OUTPUTS
Digital | 2 x HDMI-HDCP vers. 1.4a |
Analog | 1 x Graphic RGBVH (VGA-UXGA) (D-sub 15 pin) |
1 x Component – Analog YPbPr/RGBs/RGBHV (RCA) | |
1 x Composite Video | |
Control | 3D Sync out |
1 x RS232 (D-sub 9 pin) | |
1 x USB | |
Miscellaneous | 3 x 12V 100mA output (via Jack) |
GENERAL SPECIFICATIONS
Software control | upgradable via RS232, serial interface or USB |
Mains voltage range | 100-240 +/-10% (48/62 Hz) |
Power consumption (max.) | 270 W |
Projector dimensions (WxHxD) | 458 x 210 x 455 mm (18”x8.3”x17.9”) |
Projector Weight | 11 Kg. or 24.3 lbs |
Όπως ανάφερα και πιο πάνω όλες οι υποδοχές βρίσκονται στην οπίσθια όψη του μηχανήματος.
Από πλευράς εισόδων, βρίσκουμε δύο HDMI- HDCP vers. 1.4a. Μπορεί να δεχτεί αναλογικό σήμα μέσω Composite, Component – Analog YPbPr/RGBs/RGBHV (RCA). 3D Sync out, 1 x RS232 (D-sub 9 pin), 1 x USB. Από ένα τέτοιο μηχάνημα δεν θα μπορούσε να λείπει η έξοδος trigger (και μάλιστα 3 x 12V 100mA) για αυτοματοποιήσεις όπως έλεγχος οθόνης και φωτισμού δωματίου.
Σε επίπεδο ρυθμίσεων και δυνατοτήτων ο Nero 1D είναι πάνοπλος. Το “on screen” μενού είναι χωρισμένο σε τέσσερα υπομενού. Δύο από αυτά είναι για την εικόνα , ένα για το στήσιμο του προβολέα στον χώρο μας και το τελευταίο πληροφοριακό. Για κάθε είσοδο οι επιλογές διαφέρουν όπως είναι φυσικό με τις λιγότερες να εμφανίζονται όταν έχουμε επιλέξει ψηφιακή είσοδο.
Για τους λάτρεις της εικόνας υπάρχει η επιλογή color management. Μέσα από αυτήν ο έμπειρος χρήστης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε έξι διαφορετικά colorspace, εννέα διαφορετικές θερμοκρασίες λευκού ενώ η δέκατη (user) ρυθμίζει μικρομετρικά την θερμοκρασία βάσει συντεταγμένων στους άξονες “x” και “y”. Η SIM2 όμως δίνει στον επαγγελματία εγκαταστάτη ένα λογισμικό που έχει αναπτύξει η ίδια (SIM2 – LiveColors Calibration 2) και αφορά την μικρομετρική ρύθμιση του προβολέα είτε σε 2D είτε σε 3D.
Το τηλεχειριστήριο που συνοδεύει την συσκευή είναι βολικό και είναι αυτό που χρησιμοποιεί η Sim2 και στα άλλα της μοντέλα, με αυτοφωτιζόμενα πλήκτρα ενώ οι βασικές ρυθμίσεις όπως αυτές της φωτεινότητας, της αντίθεσης και της οξύτητας είναι άμεσα προσβάσιμες.
[/tab] [tab]Διαβάζοντας τα χαρακτηριστικά: μέγιστη φωτεινότητα 1.600 ANSI Lumens, λόγος αντίθεσης 10.000:1 δεν μπορείς παρά να εντυπωσιαστείς όχι από τα νούμερα αλλά από την ειλικρίνεια της εταιρείας απέναντι στον υποψήφιο πελάτη. Δεν θα δούμε αστρονομικά νούμερα της τάξης του 1,000,000:1 που δεν είναι τίποτα άλλο από μαρκετίστικα κόλπα. Εντυπωσιάζεσαι επίσης από το γεγονός πως είναι ήσυχος όταν η ισχύς της λάμπας του είναι στα 230Watt ενώ ανεβάζοντάς τη στα 280 πάλι δεν θα γίνει άμεσα αντιληπτός. Η διάχυση του φωτός από τα πλαϊνά της συσκευής είναι αμελητέα. Άλλωστε ένα τέτοιο μηχάνημα έχει την θέση του στην οροφή ενός dedicated room και όχι σε ένα τροχήλατο stand.
Ας περάσουμε όμως στην εικόνα που είναι και το ζητούμενο. Το πρώτο που προσέχεις είναι η σπιρτάδα στην εικόνα. Το Ansi contrast είναι αυτό που σου κάνει εντύπωση με το πρώτο φως. Δεν με ενόχλησε σε τίποτα η απουσία κάποιου είδους ίριδας δεδομένης της φωτεινότητας του που σε καμιά περίπτωση (η απουσία αυτής) δεν επηρεάζει το μαύρο στην εικόνα μας. Άρα η όλη σχεδίαση του οπτικού τμήματος όχι μόνο έχει σχεδιαστεί σωστά αλλά δουλεύει και στην πράξη.
Την ανυπαρξία ρυθμιζόμενης ίριδας έρχεται να καλύψει η ρύθμιση της λάμπας μέσα από “σε” πέντε θέσεις. Αυτό με αριθμούς μεταφράζεται σε ποσοστό 20% από την χαμηλή λειτουργία της στην υψηλή.
Αρχικά οι μετρήσεις είναι αυτές που αξιολογούν ένα μηχάνημα και φυσικά ο τελικός κριτής δεν είναι τίποτα άλλο από το μάτι μας που είναι και ο πιο αυστηρός κριτής.
Η πρώτη διαπίστωση είναι πως ο προβολέας δεν μπορεί να δείξει τα δόντια του με τις out of the box ρυθμίσεις του. Φυσικά δεν εννοώ σε καμιά περίπτωση ότι ο NERO δεν παίζει αλλά πολύ απλά όταν κάποιος τον δει ρυθμισμένο τότε θα καταλάβει πραγματικά τι μηχάνημα έχει μπροστά του. Θα πρέπει κάποιος να ασχοληθεί σοβαρά για να πετύχει το καλύτερο αποτέλεσμα. Η διαδικασία είναι σχετικά απλή αλλά θέλει σχετική εμπειρία. Το μενού έχει όλα εκείνα τα ρυθμιστικά που μπορούν να πετύχουν την απόδοση της εικόνας σύμφωνα με τα standards. Ο επαγγελματίας όμως έχει το πλεονέκτημα της χρήσης του λογισμικού που έχει αναπτύξει η εταιρεία για τα μοντέλα της. Αποτελεί ένα άκρως επαγγελματικό εργαλείο που θα το ζήλευαν όλες οι εταιρείες που ασχολούνται με τα αντίστοιχα λογισμικά. Απαιτείται σύνδεση υπολογιστή με προβολέα όπως επίσης και τα αντίστοιχα όργανα μέτρησης.
Η δεύτερη διαπίστωση είναι ότι ο προβολέας παρόλο που είναι πολύ φωτεινός δεν χάνει στα σκοτεινά πλάνα ενώ η αντίθεση κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Επιπλέον η διαχείριση αυτή της φωτεινότητας γίνεται με τέτοιο τρόπο που δεν κουράζει σε πολύωρη θέαση.
Ο φακός είναι εξαιρετικής ευκρίνειας στο σύνολο του με ελάχιστο color aberration ακόμη και αν ανοίξεις πάνω από 120 ίντσες. Είναι πολύ αναλυτικός με αποτέλεσμα να βγάζει στην επιφάνεια κάθε ψεγάδι του software. Η κίνησή του κυμάνθηκε και αυτή σε πολύ καλά επίπεδα με απενεργοποιημένο το PureAction ενώ η ενεργοποίηση αυτού κατά την γνώμη μου πρέπει να γίνει μόνο σε θέαση αθλητικών γεγονότων. Αυτό το λεγόμενο “soap opera effect” είναι κάτι που με βρίσκει αντίθετο ενώ αφαιρεί και ένα μέρος από τη κινηματογραφική αίσθηση. Εαν κάποιος όμως επιθυμεί την χρήση του θα πρέπει να γνωρίζει ότι η όποια αλλοίωση ή artifacts στην εικόνα θα είναι ελάχιστα δείγμα του καλού αλγόριθμου που χρησιμοποιούν.
Εικόνα μεστή συμπαγής απαλή με διαβαθμίσεις του γκρι ακριβώς αποτυπωμένες. Οι σωστά διαβαθμισμένες αποχρώσεις του δέρματος όπως και τα χρώματα έρχονται να καλύψουν το πάζλ της εικόνας. Ο νέος Sim2 έχει μια ξεκούραστη αίσθηση στην θέαση, και η εικόνα του σε μαγεύει. Η ενεργοποίηση του Brilliant color δεν επιφέρει τα γνωστά προβλήματα στην εικόνα με την επιλεκτική αύξηση της φωτεινότητας του λευκού και των χρωμάτων. Τα χρώματα είναι σωστότερα ενώ η εικόνα αποκτά μια τρισδιάστατη αίσθηση.
Με τέτοιο σχεδιασμό και ποιότητα εικόνας και υλικών η SIM2 πρέπει να έκανε την υπέρβαση με μεγάλη, γενναία και επιθετική τιμολογιακή πολιτική εάν αναλογιστούμε ότι ο άμεσος αντίπαλος της από το στρατόπεδο της Runco (Runco XtremeProjection™ X-200i) ξεκινά από τα 17.000€. Για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα της αγοράς ενός τέτοιου προβολέα του οποίου η θέση είναι ένα Dedicated Home Cinema, είναι σίγουρο ότι θα αποτελέσει μια από τις επιλογές του. Συστήνεται.
Αντιπρόσωπος :Projecting & Sounding ART
[/tab] [tab]Στον NERO το χρωματικό τρίγωνο διαφοροποιείται ανάλογα ποιο από τα πέντε mode έχουμε επιλέξει. Ο προβολέας είναι πολύ καλά κουρδισμένος ενώ τα όποια ρυθμιστικά αποτελούν την προέκταση του καλιμπράτορα κάνοντας του το χατίρι του σε κάθε αλλαγή που κάνει. Για θέαση ταινιών, η επιλογή της θερμοκρασίας D.65 μας έδωσε τα καλύτερα αποτελέσματα, με μια θερμοκρασία 6.990° Κ. Για σωστότερο grayscale θα χρειαστεί μικρορύθμιση μέσα από το αντίστοιχο μενού ενώ μπορείτε να δείτε στις επισυναπτόμενες φωτογραφίες την ταύτιση των επιλογών του μενού ρυθμίσεων και μέτρησης επί της οθόνης.
Για λειτουργία της λάμπας από 230 έως και 250Watt η θερμοκρασία χρώματος και τα χρώματα δεν αλλάζουν ενώ η χρωματική συμπεριφορά του προβολέα αλλάζει και παραμένει ίδια για λειτουργία της λάμπας από 260 έως και 280 Watt.
Οι επιλογές gamma μετρήθηκαν πολύ κοντά στις τιμές που αναφέρει ο κατασκευαστής. Η φωτεινότητά του μετρήθηκε από 380 έως 750 AΝSI Lumens ανάλογα με την προεπιλογή θερμοκρασίας. Να προσθέσω ότι ανάλογα με τον φακό της επιλογής μας αλλάζει και η φωτεινότητα του προβολέα.
[/tab] [tab]
[/tabcontent] [/tabs]
Μανώλης Καστρουνής
1 Σχόλιο
Εξαιρετική παρουσίαση για ακόμη μια φορά.
Μετρήστε και ενα ansi contrast να ψοφήσουν οι οχτροι των dlp :p