Το κομμάτι που ήρθε στα χέρια μας ήταν δείγμα ενώ η λάμπα του είχε γράψει τις πρώτες εβδομήντα ώρες λειτουργίας.
[learn_more caption=”Σχεδίαση.,.”]Αυτή είναι η δεύτερη χρονιά του 3D για την EPSON. Μπορώ να πω πως η περσινή χρονιά έβαλε την Epson στο στόχαστρο του ανταγωνισμού. Ο λόγος είναι απλός. Πολύ καλό-καλά προβολικά με πρωτοποριακές εφαρμογές όπως η ασύρματη σύνδεση και ιδιαίτερα για την χώρα μας απίστευτα χαμηλή τιμή. Γνωρίζουμε ότι η Epson αλλάζει μοντέλα κάθε δύο χρόνια ενώ τον ενδιάμεσο χρόνο κυκλοφορεί μια βελτιωμένη έκδοση.
Έτσι λοιπόν ο EPSON TW-EH9100 δεν είναι τίποτε άλλο από μια αναβάθμιση του πολύ καλού EPSON TW-EH 9000.
Και αυτήν την χρονιά έχουμε δύο εκδόσεις με την δεύτερη να είναι Wireless.
Οι διαφορές με τα προηγούμενα μοντέλα είναι κυρίως τρεις. Η λειτουργία της ίριδας και σε 3D mode, η διόρθωση του panel (pixel alignment) που πλέον δεν είναι σε κάποιο εσωτερικό κρυφό μενού και τρίτον η αλλαγή του transmitter που έχει περισσότερες εισόδους αλλά και την δυνατότητα pass through. Η τελευταία δυνατότητα είναι ιδιαίτερα ουσιαστική για κάποιους που έχουν ενισχυτές παλαιότερης τεχνολογίας
Το σασί παρέμεινε το ίδιο ενώ ίδιος είναι και ο φακός φτιαγμένος από την Fujinon όπως μας είχε συνηθίσει η εταιρεία ενώ λείπουν στα μικρά της μοντέλα. Οι γνωστοί περιστροφικοί διακόπτες που μετατόπιζαν τον φακό στον οριζόντιο και κάθετο άξονα βρίσκονται στην γνώριμη τους θέση. Η μετατόπισή του φακού μπορεί να γίνει είτε στον οριζόντιο άξονα κατά 50%(47%) είτε στον κάθετο άξονα κατά 100%(96%).
Η δυνατότητα ρύθμισης του όποιου λάθους κατά την εγκατάσταση έρχεται να την διορθώσει η ρύθμιση keystone, κάτι που σας αποτρέπουμε να το χρησιμοποιείτε.
Οι πιεστικοί διακόπτες είναι τοποθετημένοι αριστερά της συσκευής και αυτό ίσως για να μην χαλάσουν τις απαλές σχεδιαστικές γραμμές του σασί κρυμμένες πίσω από ένα κάλυμμα.
Στο πίσω μέρος υπάρχουν οι θύρες από τις οποίες τροφοδοτούμε τον προβολέα με σήμα ψηφιακό μέσω δύο εισόδων HDMI και αναλογικά μέσω συνδέσεων Video, Component και D-Sub 15pin.
Η συσκευή συνοδεύεται από το γνωστό εύχρηστο και φωτιζόμενο τηλεχειριστήριο.
[/learn_more] [learn_more caption=”Τεχνολογία…”]Το μοντέλο μπορεί να είναι ένας λίγο διαφοροποιημένος προβολέας αλλά οι διαφορές αυτές θεωρώ ότι είναι σημαντικές.
Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Το motorized κάλυμμα του φακού που στόχος του πλέον της εμφάνισης είναι και η προστασία του από σκόνες υπάρχει και εδώ και δεν έγιναν περικοπές.
Για τον λόγο της εσωτερικής καθαριότητας έχει επιστρατευθεί ένα μεγάλο φίλτρο που φιλοξενείται στα αριστερή πλευρά.
Ο TW-9100 είναι ένας LCD προβολέας με ανάλυση 1.920×1.080 (0,74 D9 CFine). Η φωτεινότητά του είναι 2.400 ANSI Lumens (μέτρηση κατά ISO), στην επιλογή color mode Dynamic, κάνοντας χρήση νέας E-Trol ισχύος 230W λάμπας με διάρκεια ζωής μέχρι και 5.000 ώρες στην επιλογή eco mode, με λόγο αντίθεσης 200.000:1 full on/off (Color mode: Dynamic, Lamp brightness: High, Zoom: Wide, Auto Iris: On). Η οδήγηση των LCD drive είναι 12 bit, ενώ η επεξεργασία του σήματος είναι 10 bit. Την επεξεργασία έχει αναλάβει, και σε αυτόν, η Pixelworks.
Η αυτόματη ίριδα που χρησιμοποιεί είναι πλέον βελτιωμένη με δυο λεπίδες να λειτουργούν σε μορφή «γκιλοτίνας» και όχι οι δυο μεταλλικές επιφάνειες που άνοιγαν και έκλειναν γύρω από τον εαυτό τους και άφηναν η όχι το φως της λάμπας να περάσει προς το εσωτερικό του προβολέα. Έτσι η χρήση της έχει γίνει πιο αθόρυβη και δεν γίνεται αισθητή, υπό μορφή μικροκραδασμού, στο σασί.
Και αυτός ο προβολέας χρησιμοποιεί σε Mode Natural & Cinema χρωματικό φίλτρο για να μπορέσει να εξισορροπήσει φασματικά τη χρωματική αλλοίωση που συναντάμε στις λάμπες τύπου UHP. Το μενού έχει παραμείνει ίδιο με μικρές διαφορές που αφορούν pixel alignment.
Τα γυαλιά είναι πλέον νέα πιο ελαφριά με καλύτερη στήριξη, μοιάζουν πολύ με αυτά της Panasonic ενώ η φόρτισή τους γίνεται μέσω usb.
Χαρακτηριστικά
Τεχνολογία: LCD, Στοιχεία εκπομπής: 3×0,74΄΄ polysilicon active-matrix TFT wide panel, Αναλογία εικόνας: 16:9 (native) και 4:3
Ονομαστική ανάλυση: 1.920×1.080 pixels
Ονομαστική φωτεινότητα: 2.400 Lumens (ANSI), ονομαστικός λόγος αντίθεσης: 200.000:1, τύπος και ισχύς λυχνίας: UHΕ, 230W
Ονομαστική διάρκεια ζωής λυχνίας: 5.000 ώρες
Απόσταση προβολής 100΄΄: 3-4,80 μ.
Lens Shift: Ναι
Ρύθμιση ισορροπίας λευκού: Ναι
Ρύθμιση gamma: Ναι
Είσοδοι εικόνας: Video, Component (Y/CB/CR), 15-pin Mini D-Sub, 2xHDMI (HDCP), Trigger
Διαστάσεις (ΠxΥxΒ): 446x140x395 χλστ.
Βάρος: 8,5 κιλά
[/learn_more] [learn_more caption=”Μενού…”]Το μενού είναι όντως εντυπωσιακό, ενώ ακολουθεί παρόμοιας φιλοσοφίας σχεδίαση, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα προβολικά της εταιρείας.
[/learn_more] [learn_more caption=”Εντυπώσεις…”]
Έχοντας ένα σχετικά ίδιο προβολέα η εύρεση διαφορών είναι πολύ δύσκολη ιδιαίτερα στο κομμάτι των εντυπώσεων γιατί στον τομέα των επιδόσεων και των μετρήσεων οι όποιες διαφορές είναι εύκολο να αποτυπωθούν.
Για τον λόγο αυτό επιστράτευσα έναν 9000 με περίπου ίδιες ώρες λειτουργίας για μια Α-Β σύγκριση.
Η εικόνα γνωστή λίγο διαφοροποιημένη χρωματικά με υπερκορεσμένο το πράσινο χρώμα αλλά με καλύτερη ισορροπία στα λεγόμενα δευτερεύοντα χρώματα. Οι χρωματικές ανομοιομορφίες του panel ήταν και αυτές μικρές. Παρ’ όλα αυτά, χρήζει σοβαρής ρύθμισης από επαγγελματία, για να παίξει σύμφωνα με τα πρότυπα και να απογειώσει το μηχάνημα. Η πραγματικότητα είναι ότι το μηχάνημα καλιμπραρισμένο αλλάζει εντελώς.
Η σύγκλιση του συγκεκριμένου μοντέλου κρίνεται πολύ καλή ενώ δεν χρειάστηκε να πειράξω το”pixel alignment”.
Και σε αυτόν η φωτεινότητα είναι μεγάλη και αρκεί για να γεμίσει μέχρι και 130-140 ίντσες, με την επιλογή Living Room. Τις ίδιες ίντσες μπορεί να γεμίσει επιλέγοντας το «natural» και «cinema» σαν προεπιλεγμένο mode αλλά με την προϋπόθεση ο προβολέας να τοποθετηθεί σχετικά κοντά στην οθόνη κάνοντας χρήση του ρυθμιστικού της εστίασης. (zoom). Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα και μεγάλη εικόνα να έχουμε αλλά συνάμα να απολαμβάνουμε ταινίες 3D με επάρκεια φωτεινότητας.
To επίπεδο του μαύρου, με τη χρήση της αυτόματης ίριδας αλλά και του χρωματικού φίλτρου, είναι απίστευτα καλό και παρόλα την αλλαγή της δεν παρατήρησα διαφορά. Και εδώ τα όρια της ίριδας σε αυτά τα δύο mode (Natural και Cinema) είναι διαφορετικά με το εάν η επιλογή της λάμπας είναι στην normal ή eco. Δεν αναφέρομαι φυσικά στο πραγματικό μαύρο , αυτό το οποίο βλέπουμε μέσα στην εικόνα μας αλλά για το απόλυτο μαύρο που μπορεί να δώσει αυτός ο προβολέας.
Στο 3D ο προβολέας κράτησε τα θετικά του σημεία δηλαδή το μηδενικό cross talking. Μαζί με τον Benq W7000 έχουν το καλύτερο 3D που έχω δει σε αυτήν κατηγορία τιμής (<3.000€). Τα γυαλιά που συνοδεύουν την συσκευή είναι σχετικά άνετα, νέα σε εμφάνιση και μοιάζουν πολύ με αυτά της Panasonic ενώ η φόρτισή τους μπορεί να γίνει μέσω usb. Η δυνατότητα επιλογής της φωτεινότητας του 3D περιεχομένου που βλέπουμε σε τρία διαφορετικά επίπεδα βοηθά πολύ για την ρεαλιστικότατα του.
Σε 3D mode η ίριδα πλέον ενεργοποιείται όπως επίσης το frame interpolation.
Ως συμπέρασμα θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο TW-9100 αποτελεί ακόμη και σήμερα με τις μικρές αυτές διορθώσεις. μια άριστη αγορά όχι μόνο για τα χρήματα που ζητά.
[/learn_more] [learn_more caption=”Μετρήσεις… “]Χρωματικά ο TW-9100 είναι και αυτός ένας τυπικός Epson, με υπερκορεσμένο το πράσινο και κίτρινο χρώμα. Για θέαση ταινιών, οι επιλογές Natural και Cinema είναι και εδώ οι προτιμότερες, με την πρώτη πιο ισορροπημένη. Για θέαση ταινιών, η επιλογή της θερμοκρασίας 6.500 έδωσε τα καλύτερα αποτελέσματα, με μια θερμοκρασία 6.536 K. Η επιλογή 2,3 στο gamma αποτελεί την εύκολη λύση, ενώ το custom gamma θα αναδείξει τις δυνατότητες του προβολέα για άλλη μια φορά αλλά θέλει μεγάλη προσοχή λόγω ίριδας. Στο color error decoding παρατηρήθηκε μεγαλύτερη απόκλιση από το παλαιότερο μοντέλο το οποίο διορθώνονται με την απαραίτητη ρύθμιση. Το contrast ratio on/off full field μετρήθηκε στο 187.500:1 (NATIVE 5280:1), με την ίριδα ενεργοποιημένη και το ζουμ στη θέση Wide. Η φωτεινότητά του μετρήθηκε στα 2.104 Ansi Lumens (Dynamic Mode), ενώ καλιμπραρισμένος έπεσε στα 800 Lumens.
ON/OFF CONTRAST: 21.500:1NATIVE: 5.280:1 |
HIGH LAMP IRIS ON: 800 LUMENS |
Ansi Contrast: 300:1 |
Recommended screen size:≤120′ |
AFTER CALIBRATION
[/learn_more]
Μανώλης Καστρουνής
5 Σχόλια
Αρθρο που αντικατροπριζει την πραγματικοτητα!
Το μηχανημα εχει πολυ καλο value/money.
Αρκετα καλουδια να πειραξεις την εικονα , απο πολυ λιγο εως υπερβολης.
Αρκετα καλη ιριδα και πολυ φως (τουλαχιστον για το χωρο μου και τις 110 ιντσες).
Το frame interpolation δεν ειναι “ενοχλητικο” στη χαμηλη του ρυθμιση.
Δεν εχω δει ακομα το 3d!
Είναι εύκολο να μας πείτε πως καταλήξατε στην αγορά του και εαν είδατε κάποιους άλλους προβολείς ταυτόχρονα;
Είναι ο τέτταρτος βιντεοπροβολέας που αλλάζω, μέσα σε 10 χρόνια! Η καλύτερη επιλογή στην κατηγορία του!!! Το 2D, δίχως προηγούμενο! Το 3D πέρα από ικανοποιητικό! Σ’ αυτή την επιλογή μου, βοήθησε η αξιόπιστη παρουσίαση του “Perfectimage.gr”. Σας ευχαριστώ!!!
Σας ευχαριστούμε πολύ.
Προσπαθούμε καθημερινά για την βελτίωση μας.
Να συμπληρωσω μια και αυτες τις μερες ειμαι και εγω κατοχος του συγκεκριμενου προβολεα οτι στην επιλογη cinema οι ενδιαμεσοι κορεσμοι των χρωματων δεν ακολουθουν τις ρυθμισεις που γινονται σε 100 % κορεσμενα χρωματα και ειναι αρκετα off .
Η κατασταση βελτιωνεται σημαντικα εαν ρυθμισουμε τα χρωματα σε ενδιαμεσο κορεσμο 75 % .
Στο normal mode τα χρωματα ειναι υποκορεσμενα και μουντα αλλα οι ενδιαμεσοι κορεσμοι ακολουθουν τις ρυθμισεις που γινονται σε 100% κορεσμενα χρωματα .
Σε ευχαριστουμε Μανωλη για την πολυ καλη παρουσιαση οντως με βοηθησε πολυ να επιλεξω τον συγκεκριμενο προβολεα για το σαλονι μου