Epson EH TW-9200
Epson EH TW-9200

 

Το είχαμε αναφέρει και παλιότερα. Οι περισσότερες εταιρείες κάνουν πραγματικές ανανεώσεις των μοντέλων τους κάθε δυο χρόνια. Κάθε χρόνο όμως παρουσιάζουν νέα μοντέλα με διαφορές άλλοτε μικρότερες και άλλοτε μεγαλύτερες από τα προηγούμενα. Αυτός ο κανόνας επιβεβαιώνεται και φέτος με την Epson να λανσάρει τον EH-TW9200 σαν την νέα ναυαρχίδα της στην κατηγορία Home Cinema προβολέων.

Το κομμάτι που ήρθε στα χέρια μας ήταν δείγμα ενώ η λάμπα του είχε γράψει τις πρώτες είκοσι ώρες λειτουργίας.

Ας γνωρίσουμε όμως από κοντά αυτό το νέο βελτιωμένο μοντέλο της εταιρείας. Ο EPSON EH-TW9200 δεν είναι τίποτε άλλο από μια αναβάθμιση του πολύ καλού EPSON EH-TW 9100.

Και αυτή τη χρονιά έχουμε δύο εκδόσεις με την δεύτερη να είναι Wireless (TW-9200W).

Οι διαφορές με τα προηγούμενα μοντέλα είναι κυρίως τέσσερις. Η αύξηση της δυναμικής αντίθεσης από 320,000:1 σε 600,000:1, η λειτουργία του frame interpolation και σε λειτουργία 3D, η εφαρμογή MHL (μόνο για το ασύρματο μοντέλο της) η αλλαγή του transmitter που λειτουργεί πλέον «ψηλότερα» για την εξάλειψη των παρεμβολών από οικιακά δίκτυα.

Το σασί  παρέμεινε το ίδιο ενώ ο φακός φτιαγμένος από την Fujinon όπως μας είχε συνηθίσει η εταιρεία στα τελευταία της μοντέλα, έχει υποστεί βελτίωση με νέα, σύμφωνα με την εταιρεία, στοιχεία. Οι γνωστοί περιστροφικοί διακόπτες που μετατόπιζαν τον φακό στον οριζόντιο και κάθετο άξονα βρίσκονται στην γνώριμη τους θέση. Η μετατόπισή του φακού μπορεί να γίνει είτε στον οριζόντιο άξονα κατά 50%(47%) είτε στον κάθετο άξονα κατά 100%(96%).

Και σε αυτόν έχουμε την δυνατότητα ρύθμισης του keystone για διόρθωση κάποιου λάθους κατά την εγκατάσταση, κάτι που σας αποτρέπουμε να χρησιμοποιείτε. Θεωρούμε ότι η χρήση του δεν χρειάζεται λόγω της μετατόπισης του φακού.

Οι πιεστικοί διακόπτες είναι τοποθετημένοι αριστερά της συσκευής και κρυμμένοι πίσω από ένα κάλυμμα.

Στο πίσω μέρος υπάρχουν οι θύρες από τις οποίες τροφοδοτούμε τον προβολέα με σήμα ψηφιακό μέσω δύο εισόδων HDMI  και αναλογικό μέσω συνδέσεων Video, Component και D-Sub 15pin.

Η συσκευή συνοδεύεται από το γνωστό εύχρηστο και φωτιζόμενο τηλεχειριστήριο.

Ο TW-9200 μπορεί να είναι ένας ελαφρά διαφοροποιημένος TW-9100  αλλά οι διαφορές αυτές θεωρώ ότι είναι σημαντικές.

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Το motorized κάλυμμα του φακού που στόχος του πλέον της εμφάνισης είναι και η προστασία του από σκόνες υπάρχει και εδώ και δεν έγιναν περικοπές.

Για τον λόγο της εσωτερικής καθαριότητας έχει επιστρατευτεί ένα μεγάλο φίλτρο που φιλοξενείται στα αριστερή πλευρά.

Ο TW-9200 είναι ένας LCD προβολέας με ανάλυση 1.920×1.080 (0,74  D9 CFine). Η φωτεινότητά του είναι 2.400 ANSI Lumens (μέτρηση κατά ISO), στην επιλογή color mode Dynamic, κάνοντας χρήση νέας E-TORL ισχύος 230W λάμπας με διάρκεια ζωής μέχρι και 5.000 ώρες στην επιλογή eco mode, με λόγο αντίθεσης 600.000:1 full on/off (Color mode: Dynamic, Lamp brightness: High, Zoom: Wide, Auto Iris: On). Η οδήγηση των LCD drive είναι 12 bit, ενώ η επεξεργασία του σήματος είναι 10 bit. Την επεξεργασία έχει αναλάβει και σε αυτόν η Pixelworks.

Η αυτόματη ίριδα που χρησιμοποιεί είναι πλέον καινούργια ή εάν θέλετε, μια μικρή τροποποίηση της παλιάς, με δυο επιπλέον λεπίδες τοποθετημένες στις μεταλλικές επιφάνειες που άνοιγαν και έκλειναν γύρω από τον εαυτό τους και άφηναν ή όχι το φως της λάμπας να περάσει προς το εσωτερικό του προβολέα. Φαινομενικά η λειτουργία της ίριδας δεν έχει αλλάξει, απλά με αυτόν τον τρόπο προσπαθούν να μειώσουν την όποια διαρροή φωτός προς το οπτικό μονοπάτι. Τα μηχανικά μέρη δεν φαίνονται διαφορετικά ενώ η λειτουργία της, τουλάχιστον στο μοντέλο που είχαμε στα χέρια μας, ήταν πιο αθόρυβη από το προηγούμενο μοντέλο και μάλιστα σε άμεση A-B αντιπαράθεση.

EPSON EH-TW9100 vs EPSON EH-TW9200
EPSON EH-TW9100 vs EPSON EH-TW9200

Νέα υποστηρίζει η Epson ότι είναι και τα LCD panels. Η διαφορά τους βρίσκεται στην καλύτερη επεξεργασία τους κατά την παραγωγή. Και αυτός ο προβολέας χρησιμοποιεί σε Mode Natural & Cinema χρωματικό φίλτρο για να μπορέσει να εξισορροπήσει φασματικά τη χρωματική αλλοίωση που συναντάμε στις λάμπες τύπου UHP και είναι και αυτό νέο. Το μενού έχει παραμείνει ίδιο με την δυνατότητα μικρομετρικής ρύθμισης του panel μέσω του «pixel alignment» στο εξωτερικό μενού.

Τα γυαλιά είναι πλέον νέα πιο ελαφρά με καλύτερη στήριξη, μοιάζουν πολύ με αυτά της Panasonic ενώ η φόρτισή τους γίνεται μέσω usb.

Χαρακτηριστικά:

Τεχνολογία: LCD, Στοιχεία εκπομπής: 3×0,74΄΄ polysilicon active-matrix TFT wide panel, Αναλογία εικόνας: 16:9 (native) και 4:3

Ονομαστική ανάλυση: 1.920×1.080 pixels

Ονομαστική φωτεινότητα: 2.400 Lumens (ANSI), ονομαστικός λόγος αντίθεσης: 600.000:1, τύπος και ισχύς λυχνίας: UHΕ, 230W

Ονομαστική διάρκεια ζωής λυχνίας: 5.000 ώρες

Απόσταση προβολής 100΄΄: 3-4,80 μ.

Lens Shift: Ναι

Ρύθμιση ισορροπίας λευκού: Ναι

Ρύθμιση gamma: Ναι

Είσοδοι εικόνας: Video, Component (Y/CB/CR), 15-pin Mini D-Sub, 2xHDMI (HDCP), Trigger

Διαστάσεις (ΠxΥxΒ): 446x140x395 χλστ.

Βάρος: 8,5 κιλά

Τίποτα δεν έχει αλλάξει και από πλευράς συνδέσεων σε σχέση με τον EH-TW9100.

Epson EH-TW9200 Rear View
Epson EH-TW9200 Rear View

Το μενού έχει παραμείνει ακριβώς το ίδιο.

EPSON EH-TW9200 GAMMA
EPSON EH-TW9200 GAMMA

Στην ουσία έχουμε να κάνουμε με ένα πουσαρισμένο TW-9100 που όμως οι νέες του τροποποιήσεις προκαλούν ενδιαφέρον αλλά και ερωτηματικά στο κατά πόσο είναι αυτά εμφανή στην εικόνα μας ή είναι άλλο ένα από τα γνωστά μαρκετίστικα τρικ των εταιριών. Για τον λόγο αυτό επιστράτευσα έναν TW-9100 για μια Α-Β σύγκριση.

Η εικόνα γνωστή, λίγο διαφοροποιημένη χρωματικά όπως άλλωστε είναι φυσικό όταν κάνεις σύγκριση ενός νέου προβολέα με ένα που έχει ήδη κάποιες ώρες λειτουργίας στο ενεργητικό του, με υπερκορεσμένο το πράσινο χρώμα στο Cinema mode αλλά με καλύτερη ισορροπία στα λεγόμενα δευτερεύοντα χρώματα. Οι χρωματικές ανομοιομορφίες του panel ήταν πραγματικά μικρές. Παρ’ όλα αυτά, χρήζει σοβαρής ρύθμισης από επαγγελματία, για να παίξει σύμφωνα με τα πρότυπα και να απογειώσει το μηχάνημα. Η πραγματικότητα είναι ότι το μηχάνημα καλιμπραρισμένο αλλάζει εντελώς συμπεριφορά.

Η σύγκλιση του συγκεκριμένου μοντέλου κρίνεται πολύ καλή ενώ μετά την ρύθμιση του ”pixel alignment” μπορώ να πω ότι είχα ¨σχεδόν¨ αποτέλεσμα μονότσιπου. Ο φακός σε άμεση σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο κρίνεται καλύτερος και πιο ευκρινής. Εάν όμως κάνουμε έντονη την χρήση του lens shift το color aberration παραμονεύει απειλητικά.

EPSON EH-TW9200
EPSON EH-TW9200
DLP
DLP

Και σε αυτόν η φωτεινότητα είναι μεγάλη και αρκεί για να γεμίσει μέχρι και 130-140 ίντσες, με την επιλογή Living Room. Τις ίδιες ίντσες μπορεί να γεμίσει επιλέγοντας το «natural» και «cinema» σαν προεπιλεγμένο mode αλλά με την προϋπόθεση ο προβολέας να τοποθετηθεί σχετικά κοντά στην οθόνη κάνοντας χρήση του ρυθμιστικού της εστίασης (zoom). Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα και μεγάλη εικόνα να έχουμε αλλά συνάμα να απολαμβάνουμε ταινίες 3D με επάρκεια φωτεινότητας. Σε αυτόν τον προβολέα μέτρησα και την μείωση της φωτεινότητας ανάλογα με την θέση του φακού από tele σε  wide που κυμάνθηκε στο -45%. Για αυτό τον λόγο θα πρέπει να δοθεί λίγη προσοχή στην τοποθέτησή του.

Το επίπεδο του μαύρου, με τη χρήση της αυτόματης ίριδας αλλά και του χρωματικού φίλτρου, είναι απίστευτα καλό και καλύτερο αυτού του TW-9100. Και εδώ τα όρια της ίριδας σε αυτά τα δύο mode (Natural και Cinema) είναι διαφορετικά με το εάν η επιλογή της λάμπας είναι στην normal ή  eco. Δεν αναφέρομαι φυσικά στο πραγματικό μαύρο , αυτό το οποίο βλέπουμε μέσα στην εικόνα μας αλλά για το απόλυτο μαύρο που μπορεί να δώσει αυτός ο προβολέας. Η λειτουργία της ίριδα δύσκολα γίνεται αντιληπτή.

Το interpolation το οποίο είναι πλέον ενεργό και στο 3D, θα βρει πολλούς υποστηρικτές ενώ η λειτουργεί με ελάχιστα artifacts στο “low”.Νομίζω ότι οι υπόλοιπες διαβαθμίσεις θα προτιμηθούν μόνο σε αθλητικό περιεχόμενο.

Η επιλογή super resolution προσθέτει μια σπιρτάδα στην εικόνα ενώ κάτι αντίστοιχο έχουμε συναντήσει και στους λοιπούς ανταγωνιστές αλλά με διαφορετικές ονομασίες και υλοποιήσεις.

Στο 3D ο προβολέας κράτησε τα θετικά του σημεία δηλαδή το  μηδενικό cross talking. Μαζί με τον Benq W-7500 έχουν το καλύτερο 3D που έχω δει σε αυτήν κατηγορία τιμής (<3.000€). Τα γυαλιά που συνοδεύουν την  συσκευή είναι σχετικά άνετα ενώ η φόρτισή τους μπορεί να γίνει μέσω usb. Η δυνατότητα επιλογής της φωτεινότητας του 3D περιεχομένου που βλέπουμε σε τρία διαφορετικά επίπεδα  βοηθά πολύ για την ρεαλιστικότατα του.

Σε 3D mode η ίριδα πλέον ενεργοποιείται όπως επίσης το frame interpolation.

Ως συμπέρασμα θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο TW-9200 αποτελεί ακόμη και σήμερα με τις μικρές αυτές διορθώσεις. μια άριστη αγορά όχι μόνο για τα χρήματα που ζητά και συστήνεται.

Χρωματικά ο TW-9200 είναι και αυτός ένας τυπικός Epson, με υποκορεσμένο το πράσινο και κίτρινο χρώμα στην θέση Cinema. Για θέαση ταινιών, οι επιλογές Natural και Cinema είναι και εδώ οι προτιμότερες, με την πρώτη πιο ισορροπημένη. Για θέαση ταινιών, η επιλογή της θερμοκρασίας 6.500 έδωσε τα καλύτερα αποτελέσματα, με μια θερμοκρασία 6.900K. Η επιλογή 2,2 στο gamma αποτελεί την εύκολη λύση, ενώ το custom gamma θα αναδείξει τις δυνατότητες του προβολέα για άλλη μια φορά αλλά θέλει μεγάλη προσοχή λόγω ίριδας. Στο color error decoding παρατηρήθηκε μικρότερη απόκλιση από το παλαιότερο μοντέλο το οποίο διορθώνονται με την απαραίτητη ρύθμιση. Το contrast ratio on/off full field μετρήθηκε στο 266.000:1 (Native  5820:1), με την ίριδα ενεργοποιημένη και το ζουμ στη θέση Wide. Η φωτεινότητά του μετρήθηκε στα 1.720 Ansi Lumens (Dynamic Mode), ενώ καλιμπραρισμένος έπεσε στα 745 Lumens.

EPSON TW-9200 CIE CINEMA MODE
EPSON TW-9200 CIE CINEMA MODE
EPSON TW-9200 GRAYSCALE CINEMA MODE
EPSON TW-9200 GRAYSCALE CINEMA MODE
EPSON TW-9200 GAMMA CINEMA MODE
EPSON TW-9200 GAMMA CINEMA MODE
ColorChecker Epson TW9200 Pre-Calibration
ColorChecker Epson TW9200 Pre-Calibration

 AFTER CALIBRATION

EPSON TW-9200 COLOR MANAGEMENT
EPSON TW-9200 COLOR MANAGEMENT
ColorChecker Epson TW9200 Post-Calibration
ColorChecker Epson TW9200 Post-Calibration

Μανώλης Καστρουνής

 

 

 

 

 

Share.

Perfect Image

9 Σχόλια

    • Ναι θεωρώ ότι είναι μια καλή αναβάθμιση. Η ποιότητα κατασκευής παραμένει η ίδια, η εικόνα γνώριμη.

    • Σε όσα δείγματα έχουμε δει υπάρχει μικρό πρόβλημα σύγκλισης στις γωνίες που όμως με λίγη προσπάθεια διορθώνεται μέσω του μενού.
      άλλωστε για αυτόν τον λόγο έχουμε ανεβάσει screenshots με την συγκλισή του.

  1. Τα 3D γυαλιά, αυτού του μοντέλου, “κόβουν” περισσότερο από το περιφερειακό φως που εκπέμπει στο χώρο ο βιντεοπροβολέας ή όσο στα προηγούμενα μονέλα;

    • Είναι περίπου στα ίδια επίπεδα. Δεν υπάρχει σημαντική βελτίωση σε αυτόν τον τομέα.

  2. Χρήστος Τζουμπρής on

    Τελικά, τον απέκτησα το συγκεκριμένο βιντεοπροβολέα και είμαι απόλυτα ικανοποιημένος! Μεγάλη διαφορά, προς το καλύτερο πάντα, με τον προηγούμενο που είχα, τον TW9000. Ευχαριστούμε για την ολοκληρωμένη παρουσίαση!

  3. Χρήστος Τζουμπρής on

    Η ευκρίνεια, η πιστότητα στα χρώματα, το contrast και η φωτεινότητα, είναι από άλλο πλανήτη! Κινηματογράφος, ΤΕΛΟΣ!!!

Leave A Reply