SONY VPL-HW50ES
SONY VPL-HW50ES

Τα Sony Center σε συνεργασία με την Sony παρουσίασε τα νέα της μοντέλα VPL-VW1000 και VPL-HW50 στην κατηγορία 4Κ και 2Κ. Οι πρώτες εντυπώσεις από τη παρουσίαση εντυπωσιακές, ενώ δεν άντεχα μην πάρω έστω και κάποιες μετρήσεις από αυτά τα δείγματα

[learn_more caption=”Σχεδίαση..”]

Αυτός ο νέος δεν έρχεται να αντικαταστήσει τον 30άρη μοντέλο που πλάσαρε  η εταιρεία την περσινή χρονιά αλλά να συμπληρώσει το κενό ανάμεσα στον VPL-HW30 και VPL-VW95

SONY VPL-HW50ES
SONY VPL-HW50ES

 

Εξωτερικά ίσως ελάχιστα να έχουν αλλάξει αν και δεν εντόπισα κάτι το ιδιαίτερο.

Ο φακός είναι νέος με νέα διαφορετικά στοιχεία με σκοπό την μεγαλύτερη φωτεινότητα. Η εστίαση του φακού καθώς και το ζουμ γίνονται χειροκίνητα και είναι και σε αυτόν 1.6x. Αυτή η αλλαγή πλεύσης σε μικρότερο ζουμ σε σχέση με τα παλαιότερα μοντέλα έχει να κάνει μάλλον με την καλύτερη συμπεριφορά του φακού στα όριά του (Wide), Η μετατόπισή του  μπορεί να γίνει κατά ±71% στο οριζόντιο και ±25% στο κατακόρυφο επίπεδο.

Και σε αυτόν χρησιμοποιείται η αρχιτεκτονική «V».  Για την  ψύξη της λάμπας. Ο κρύος αέρας εισέρχεται από το πίσω μέρος και χαμηλά του φακού, διαχωρίζεται στα δύο και αγκαλιάζει τη λάμπα και την οπτική μηχανή, και, ζεστός πια, εξέρχεται από τις δύο οπές που υπάρχουν στην πρόσοψη, δεξιά και αριστερά του φακού. Όλο αυτό έχει ως αποτέλεσμα «βαθύτερη» ψύξη αλλά και χαμηλότερα επίπεδα θορύβου. Ο θόρυβος του ανεμιστήρα είναι μόλις 21dB.

[/learn_more] [learn_more caption=”Τεχνολογία…”]

Ο προβολέας χρησιμοποιεί τρία SXRD πάνελ με διάμετρο 0.61”, με στόχο την αύξηση του κοντράστ αλλά και την επίτευξη ταχύτερου χρόνου απόκρισης (μόνο 2ms), ώστε να αποδίδουν 3D εικόνα στα 240Hz, κάτι που, κατά τους μηχανικούς της Sony, προσφέρει περισσότερο ξεκούραστη εικόνα σε 3D, με σκοπό το χαμηλό crosstalk.

 

Σε αυτόν τον προβολέα έχουμε την δυνατότητα θέασης περιεχομένου 2D σε 3D.

Στον προβολέα οι διαδρομές του φωτός που ανακλώνται και από τα τρία πάνελ έχουν ίδιο μήκος προς το διχροϊκό πρίσμα, για ακριβέστατη και ομοιόμορφη σύγκλιση.

Η λάμπα που χρησιμοποιείται στη συσκευή είναι τύπου UHP, ισχύος 200, και είναι η ίδια που χρησιμοποιούν και τα άλλα μοντέλα της Sony. Η φωτεινότητα που του δίνει ο κατασκευαστής είναι 1.700 Lumens, ενώ υπάρχει High και Low διαχείριση ισχύος φωτός.

SONY VPL-HW50ES_LAMP.
SONY VPL-HW50ES_LAMP.jpg

 

Ο λόγος αντίθεσης έχει κυριολεκτικά εκτοξευτεί στο 100.000:1, κατά τον κατασκευαστή πάντα. Για να το επιτύχει αυτό, κάνει χρήση μιας νέας ίριδας με την ονομασία «Advance Iris 3». Η ίριδα αυτή παρουσιάζει πολύ καλύτερη διαχείριση του φωτός, σύμφωνα πάντα με τον κατασκευαστή. Αυτό έγκειται στο νέο και πιο εξελιγμένο αλγόριθμο, που «διαβάζει» και ρυθμίζει τάχιστα την εικόνα, ώστε να δίνει εντολές στο μηχανικό σύστημα ρύθμισης της ίριδας, για να έχουμε ανά πάσα στιγμή χορταστικό μαύρο και άσπρο στην εικόνα. Δηλαδή, υψηλό κοντράστ.

SONY VPL-HW50 ES ADVANCE IRIS 3
SONY VPL-HW50 ES ADVANCE IRIS 3
SONY VPL-HW50 ES ADVANCE IRIS 3
SONY VPL-HW50 ES ADVANCE IRIS 3

Έτσι, ανάλογα με τις απαιτήσεις μας, μπορούμε για παράδειγμα να επιλέξουμε Auto full για υψηλό κοντράστ, Auto limited για λιγότερο επιθετική λειτουργίας της ίριδας, Manual ή καθόλου Off ίριδα.

SONY VPL-HW50ES IRIS
SONY VPL-HW50ES IRIS

 

Είναι γνωστό, πως η Sony διαθέτει ίσως την καλύτερη τεχνική Frame Interpolation, με στόχο τη βελτίωση της ομαλότητας της κίνησης και την εξάλειψη του motion judder. Το σύστημα αυτό της Sony (MotionFlow) είναι δυνατόν να δώσει πολύ καλό αποτέλεσμα, εάν το αφήσουμε στη θέση Low, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και με 3D υλικό.

SONY VPL-HW50ES_MOTION FLOW
SONY VPL-HW50ES_MOTION FLOW

Ο Sony χρησιμοποιεί μέθοδο αναπαραγωγής Frame Sequential, όπου κάθε καρέ εναλλάσσεται μεταξύ των δύο ματιών, χωρίς να χάνεται η πλήρης ανάλυση των 1.080p. κάνοντας χρήση ειδικών active shutter γυαλιών υγρών κρυστάλλων, που συγχρονίζονται με τον προβολέα μέσω του ενσωματωμένου IR πομπού. Επίσης, ο Sony προσφέρει και σύστημα μετατροπής υλικού 2D σε 3D.

SONY-VPL-HW50-ES_MOTION-FLOW
SONY-VPL-HW50-ES_MOTION-FLOW

 

Στον  VPL-HW50 ES  συναντούμε για πρώτη φορά δυο νέες λειτουργίες.

Η πρώτη είναι η «Λειτουργία βελτίωσης αντίθεσης» που δεν κάνει άλλο από το να  προσαρμόζει αυτόματα την αντίθεση, εξασφαλίζοντας τις καλύτερες δυνατές συνθήκες προβολής.

Αντισταθμίζει τα σκοτεινά και τα φωτεινά τμήματα μιας εικόνας, αναλύοντας το στοιχείο σήματος κάθε σκηνής σε πραγματικό χρόνο, ώστε να προσφέρει την ιδανική αντίθεση. Κάτι ανάλογο βρίσκουμε και στις τηλεοράσεις της ίδιας εταιρείας.

 SONY VPL-HW50ES CONTRAST ENHANCER

SONY VPL-HW50ES CONTRAST ENHANCER

Η δεύτερη λειτουργία δεν είναι τίποτε άλλο από δυο διαφορετικά mode «Bright Cinema» και «Bright TV». Σε αυτά τα mode η Sony εξασφαλίζει υψηλότερη φωτεινότητα δίχως όμως να χάνεται η χρωματική πιστότητα της προβαλλόμενης εικόνας όπως π.χ. γίνεται με προβολείς τεχνολογίας LCD που για να αυξήσουν την φωτεινότητα απενεργοποιούν το χρωματικό φίλτρο πόλωσης.

Reality Creation

Ένας αλγόριθμος σχεδιασμένος για το μεγαλύτερο μοντέλο της Sony (VPL-VW1000ES), ο οποίος χρησιμοποιήθηκε και στον νέο της παρέας. Ο αλγόριθμος αυτός έχει σαν στόχο την σωστή αναπαραγωγή του αρχικού σήματος επαναφέροντας τις πληροφορίες που χάνονται κατά τη συμπίεση των αρχικών περιεχομένων.

[/learn_more] [learn_more caption=”Θύρες I/O…”]

Οι είσοδοι του προβολέα βρίσκονται έξυπνα κρυμμένες στη δεξιά πλευρά του.

[/learn_more] [learn_more caption=”Μενού…”]

Το μενού είναι όντως εντυπωσιακό, ενώ ακολουθεί παρόμοιας φιλοσοφίας σχεδίαση, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα προβολικά της εταιρείας.
Διαφορές βρίσκουμε στις επιλογές gamma που πλέον είναι ονομαστικές (1.8, 2.0, 2.2 κλπ) με επιλογή παρόμοια με αυτήν που είχαμε συναντήσει στους προβολείς της JVC. Επίσης διαφορετική είναι η επιλογή της θερμοκρασίας του λευκού  με τέσσερα preset (D93, D75, D65, D55)  και  πέντε custom mode (Custom 1, Custom 2, Custom3, Custom4, Custom5).
Νέα είναι και η διόρθωση της χρωματικής παλέτας (RPC) προσθέτοντας την ρύθμιση την έντασης της φωτεινότητας του κάθε χρώματος.

[/learn_more] [learn_more caption=”Εντυπώσεις…”]
Share.

Perfect Image

Leave A Reply