VIVITEK-H5085

Μια νέα εταιρία για τα Ελληνικά δεδομένα κάνει δυναμική άφιξη σε μια εποχή λίγο αβέβαιη.

Κάτι που μου αρέσει αυτόν τον δύσκολο καιρό είναι ότι υπάρχουν, ακόμη και με αυτήν την μιζέρια, άνθρωποι που ψάχνονται και θέλουν να δώσουν στην αγορά νέα μοντέλα με το ανάλογο μεγάλο ρίσκο όπως είναι αναμενόμενο.

[learn_more caption=”Σχεδίαση..”]

Ο προβολέας που έχουμε για δοκιμή θα μπορούσε να πει κάποιος ότι τον έχει ξαναδεί και είναι σίγουρο ότι κάτι του θυμίζει. Μια πιο προσεκτική ματιά θα τον παραπέμψει σε  μοντέλο της Optoma.

VIVITEK-H5085

Είναι κοινό μυστικό ότι ορισμένα μοντέλα «αγοράζονται» από το ίδιο «μαγαζί». Αλλά αυτό είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Η άλλη μεριά είναι το software που με το οποίο  συνοδεύεται το εκάστοτε μηχάνημα και ποιοι κρύβονται πίσω από αυτό.

Το μοντέλο ακούει στο όνομα Η5085. Ο επιβλητικός πραγματικά φακός δεσπόζει στο κέντρο της πρόσοψης ενώ πάνω από αυτόν και σε ειδική, προστατευόμενη θέση, κρύβονται οι δύο περιστροφικοί διακόπτες που είναι υπεύθυνοι για την μετατόπιση του φακού τόσο στον οριζόντιο όσο και στον κάθετο άξονα. Επίσης ένας πιεστικός διακόπτης ελευθερώνει (ξεκουμπώνει) τον φακό. Αυτό δίνει το πλεονέκτημα της επιλογής του κατάλληλου φακού για την σωστή τοποθέτηση του σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες.

 

Vivitek H5080 LENS

Η ευκολία μετατόπισης του φακού τόσο στον οριζόντιο άξονα κατά ±15% όσο και στον κάθετο κατά +40%, -120% συγκαταλέγεται στα υπέρ του.  Μάλιστα οι διακόπτες επιτρέπουν λεπτομερή ρύθμιση αλλά δεν «κλειδώνουν».

Vivitek H5080 LENS SHIFT
VIVITEK H5085 LENS SHIFT
VIVITEK H5085 LENS SHIFT
[/learn_more]

[learn_more caption=”Τεχνολογία…”]

Ο H5085 χρησιμοποιεί panel DC3 (Dark Chip 3 0,65΄) με ανάλυση 1920x1080p, ενώ κάνει χρήση της τεχνολογίας Vidi δανεισμένη από την OSRAM. H τεχνολογία Vidi, σύμφωνα με την εταιρεία, προσφέρει πιο «δυνατά χρώματα», με σωστό κοντράστ και ένταση, αφού η όποια διόρθωση γίνεται επεμβαίνοντας στο φάσμα της λάμπας. Η Vivitek, για την επεξεργασία του σήματος έχει συνεργαστεί με την Pixelworks (PW 392C), ενώ οι ελεγκτές του πάνελ είναι δυο DDP-3021(σε διάταξη master & slave).

Vivitek H5080 MAIN BOARD

Ο χρωματικός τροχός είναι έξι περιοχών, με σειρά RGBRGB (55mm) και όχι RGBCMY.

Vivitek H5080 COLOR WHEEL

H συσκευή είναι εφοδιασμένη με βηματική ίριδα εννέα σημείων αλλά και δυναμική ίριδα, ρυθμισμένη από το εργοστάσιο σε δύο διαφορετικά mode. Στη θέση Cinema 1, που έχει διαφορετικά όρια (πιο μικρά), και στη θέση Cinema 2, για καλύτερο μαύρο και μεγαλύτερο contrast. Η λειτουργία της ίριδας βασίζεται στην ανάλυση και την επεξεργασία του μέσου όρου της φωτεινότητας του κάθε καρέ (frame).

Όπως είναι της μόδας και αυτός είναι εξοπλισμένος με «Vivi Motion», ένας αλγόριθμος που σαν σκοπό του έχει την δημιουργία ακόμα ενός καρέ, που εισάγεται ανάμεσα στο προηγούμενο και στο τρέχον, όχι επαναλαμβάνοντας την ίδια πληροφορία, αλλά δημιουργώντας ένα καινούργιο, κάτι δηλαδή σαν αντιστάθμιση κίνησης στα σήματα 1080/24p. Mε αυτόν τον τρόπο μειώνεται το judder των 24p, εξομαλύνοντας την κίνηση. Είναι ένα τέχνασμα που σε πολλούς αρέσει ενώ πολλοί είναι και εκείνοι που δεν θα το λάβουν υπόψιν τους. Η ρύθμισή του μπορεί να γίνει σε τρία διαφορετικά επίπεδα με εκείνο που δημιουργεί τα λιγότερα artifacts να είναι η επιλογή “Low”.

Δεν μπορούμε να παραλείψουμε την ποιότητα κατασκευής του προβολέα. Με εργονομική θέση της λάμπας, με ηχητικά μονωμένο μονοπάτι του εξερχόμενου αέρα από τους ανεμιστήρες ψύξης της λάμπας και αρχιτεκτονική απομόνωσης των κυκλωμάτων, τόσο μεταξύ τους όσο και από την οπτική μηχανή, φαίνεται ότι η συσκευή είναι άκρως νοικοκυρεμένη.

Στα «χαρτιά», ο H5085 δίνει ένα λόγο αντίθεσης 35.000:1 με τη χρήση της αυτόματης ίριδας σε Cinema 2 mode. Η φωτεινότητα είναι 1.800 ANSI Lumens. Η λάμπα του έχει ισχύ 280W, με διάρκεια ζωής 2.000 ώρες σε Bright Mode (Boost) και 3.000 ώρες σε Eco Mode. Ο θόρυβος είναι ιδιαίτερα χαμηλός στο Eco Mode, 22dB, ενώ στην κανονική λειτουργία του αυξάνεται ελάχιστα.

TAYTOTHTA

Στοιχεία DLP: 1.920×1.080 pixel, 1×0,65΄΄DC3  DMD

Τύπος & ισχύς λυχνίας: 280 W

Ονομαστική διάρκεια ζωής λυχνίας: 2.000 ώρες

Απόσταση προβολής 100΄΄: 3,40 μ -4,27 μ.

Ρύθμιση keystone: Ναι (ψηφιακά)

Lens shift: Ναι

Ρύθμιση ισορροπίας λευκού:  Ναι

Ρύθμιση gamma: Ναι

Είσοδοι εικόνας: 1xCVS, 1xS-Video, 1xComponent, 1xRS-232, 1xRGBHV, 3xHDMI 1.4

Αυτοφωτιζόμενο τηλεχειριστήριο: Ναι

Διαστάσεις (ΠxΥxΒ): 431x180x343 χλστ.

Βάρος: 8,3 κιλά


[/learn_more]

[learn_more caption=”Θύρες I/O…”]

Vivitek H5080 REAR VIEW CONNECTIONS

Από πλευράς εισόδων δεν μπορώ να πω ότι λείπει κάτι. Η θύρα USB είναι μόνο για χρήση service.

[/learn_more]

[learn_more caption=”Μενού…”]

VIVITEK-H5085-MENU
VIVITEK-H5085-MENU
VIVITEK-H5085-MENU
VIVITEK-H5085-MENU
VIVITEK-H5085-MENU
VIVITEK-H5085-MENU

Το μενού είναι κάτι παραπάνω από πλήρες με επιλογές διόρθωσης  gamma για κάθε χώρο ενώ ιδιαίτερη μνεία πρέπει να κάνω στο CMS το οποίο “δουλεύει” .

[/learn_more]

[learn_more caption=”Εντυπώσεις…”]

Η τοποθέτησή του H5085 στο χώρο γίνεται πανεύκολα, χάρη στο πολύ βολικό lens shift που διαθέτει. Ο προβολέας έρχεται σε λειτουργία λίγα δευτερόλεπτα μετά το «άνοιγμά» του, ενώ ο θόρυβος, έχοντας τη λάμπα σε πλήρη λειτουργία, δεν είναι αυξημένος, ενώ μπορεί να χαρακτηριστεί αθόρυβος με τη χρήση της λάμπας στο οικονομικό mode. Η μετατόπιση του φακού και στους δύο άξονες επιφέρει ελάχιστες αλλοιώσεις στην εικόνα, και καλό θα ήταν να αποφεύγονται οι ακραίες θέσεις προς χάριν της «βολικότητας».

Η χρήση διπλής ίριδας μου φέρνει στο μυαλό τον W5000 της Benq. Είναι εάν δεν κάνω λάθος από τους τελευταίους προβολείς που κάνανε χρήση μιας αυτόματης και μιας βηματικής ίριδας. Η μεγάλη και σημαντική διαφορά όμως είναι αυτή της χρήσης DC3 (Dark Chip 3) και όχι DC1 (Dark Chip 1). Αυτό και μόνο κάνει του δίνει ένα προβάδισμα, στα χαρτιά τουλάχιστον.

Επίσης άλλο ένα ατού του είναι η χρήση της τεχνολογίας VIvi που είναι υπεύθυνη για την κίνηση, την λεπτομέρεια της εικόνας και την διαχείριση των χρωμάτων.

Θα σταθώ στην τελευταία δυνατότητα της τεχνολογίας Vivi δηλαδή την διαχείριση των χρωμάτων. Οι δυνατότητες ρύθμισης των χρωμάτων, πρωτεύοντα και δευτερεύοντα, γίνεται σωστά και στους τρεις άξονες και δεν αποτελεί ένα είδος EQ. Το σημαντικότερο από όλα είναι ότι αυτό βρίσκεται στο κυρίως μενού και όχι σε κάποιο service menu.

Η εικόνα έχει διαυγή αίσθηση, ενώ η ομοιομορφία φωτεινότητας κρίνεται άριστη ακόμη και εάν πειράξουμε την ίριδα και άσχετα με την θέση αυτής. Το επισημάνω γιατί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του W-5000 της Benq, που είχε και αυτός δυο ειδών ίριδες, όπως ανέφερε και στην αρχή της παραγράφου, είναι ένα είδος σκίασης στην επάνω δεξιά πλευρά. Η out-of-the-box χρωματική του παλέτα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί άριστη, αλλά είναι σίγουρα εξαιρετική

Ο προβολέας είχε γράψει κάποιες ώρες ενώ είχα φτιάξει και μια μνήμη σύμφωνα με τα πρότυπα για άμεση αντιπαράθεση. Οι σκηνές ήταν οι κλασικές αναφοράς μας. Για τον έλεγχο του μαύρου και των λεπτομερειών στις σκοτεινές και υποφωτισμένες σκηνές, χρησιμοποιήσαμε σε πρώτη φάση τον τίτλο Beowulf. Στο κεφάλαιο 3 και 4, όταν ο πρωταγωνιστής αναζητά τον Grendel μέσα στη σπηλιά με τα υγρά τοιχώματα και τις αναλαμπές του περιβάλλοντος φωτισμού πάνω στα λιμνάζοντα νερά, η εικόνα με ενεργοποιημένη τη δυναμική ίριδα έδινε όλα εκείνα τα στοιχεία που περιμένεις να δεις από έναν πολύ καλό προβολέα. Η εμφάνιση της ίριδας δεν ήταν αντιληπτή ακόμη και στην επιλογή 2, που είναι και η πιο επιθετική.

Μεγάλη προσοχή πρέπει να δοθεί στην επιλογή της καμπύλης διόρθωσης του gamma. Αυτό το αναφέρουμε μιας και η χρήση της ίριδας με την ταυτόχρονη επεξεργασία φωτεινότητας μέσω του συστήματος Vidi της Philips πολλές φορές μπορεί να φέρει τα αντίθετα με αυτά που περιμένουμε αποτελέσματα.

Επίσης σημαντικό ρόλο παίζει και η θέση της βηματικής ίριδας σε αυτό.

Η χρωματική παλέτα, βλέποντας τον τίτλο του James Bond, υπολείπεται ελαφρώς του ιδανικού, κάτι που όμως διορθώνεται πολύ εύκολα από τον επαγγελματία μέσω του αναλυτικού μενού και τοις δυνατότητες που του δίνει.

Η κλασική σκηνή του «Μαυροβουνίου» αποδίδεται με απόλυτη πιεστικότητα ενώ μόνο στα πολύ χαμηλά IRE παρατηρήσαμε λίγη συμπίεση που μεταφράζεται σε θόρυβο. Είναι όμως κάτι που το συναντάμε σε πολλούς προβολής και σε ακόμη μεγαλύτερη κατηγορία τιμής. Φυσικά αυτό μπορείς να το παρακάνεις εάν πειράξεις αρκετά τις επιλογές λεπτομέρειας μέσα από την επεξεργασία «Vivi». Στο δεύτερο κεφάλαιο της ταινίας Van Helsing, όπου οι περισσότεροι προβολείς κυριολεκτικά ξεγυμνώνονται, ο 5085 έδειξε και εκεί τα δόντια του. Παρακολουθώντας το ανθρωποκυνηγητό στο δεύτερο κεφάλαιο, επιβεβαιώνεται η καλή δουλειά που έχει γίνει με το interpolation ενεργοποιημένο στη χαμηλή θέση.

Είναι σίγουρο ότι όλοι θα ερωτάστε τι γίνεται με τον ανταγωνισμό.

Καταρχήν θα πρέπει να βγάλουμε από την ζυγαριά τον παράγοντα εκείνο που ακούει στο όνομα 3D.

Η αλήθεια είναι ότι ο ανταγωνισμός είναι αμείλικτος. Αντίπαλοι πολλοί, JVC X30, EPSON 9000, PANASONIC 7000, OPTOMA, BENQ W7000.

Στο στρατόπεδο των DLP νομίζω ότι βγαίνει νικητής λόγω chip και ίριδας. Δεν του λείπει φως, έχει καλή κίνηση και χρώματα. Πιστέψτε με μπορείτε να τον μετατρέψετε σε «LCD-LED TV» εάν καταλαβαίνετε τι εννοώ.

Σε σχέση με το στρατόπεδο των LCD έχει μεγαλύτερο Ansi Contrast, καλύτερη οξύτητα και διαύγεια.

Ο μεγαλύτερος αντίπαλος ακουει στο όνομα X30. Η τιμή τους είναι πολύ κοντά. Οι διαφορές μικρές. Πλεονέκτημα του Vivitek η καλύτερη χρωματική του παλέτα που στον Χ30 αποτελεί την Αχίλλειο πτέρνα του.

ΥΠΕΡ

– Ευκρίνεια

– Κίνηση

– Άφθονες ρυθμίσεις

– Βολικό lens shift

– Εμφάνιση

 

ΚΑΤΑ

– 3D

– Ανταγωνισμός

[box type=”info”]

Δυστυχώς η VIVITEK ήρθε αργά στην ζωή μας. Θα έπρεπε να την είχαμε γνωρίσει νωρίτερα. Η τιμή του είναι ανταγωνιστική, Η ποιότητα της εικόνας εξαιρετική και πιστεύουμε ότι η ελληνική αγορά θα του «συμπεριφερθεί» ανάλογα.

[/learn_more]

[learn_more caption=”Μετρήσεις… “]

Ο προβολέας θέλει προσεκτική δουλίτσα για να «έρθει». Για θέαση ταινιών, οι επιλογές Normal σε θερμοκρασία και μνήμη έδωσαν τα καλύτερα αποτελέσματα και μια μετρημένη θερμοκρασία που φλερτάρει τους 6.895° Κ. Το χρωματικό τρίγωνο κατά το πρότυπο CIE 1931 δείχνει τα πρωτεύοντα χρώματα να είναι ελαφρώς υπερκορεσμένα με το δευτερεύοντα (κίτρινο και ματζέντα) να θέλουν «φτιάξιμο». Ο μέγιστος λόγος αντίθεσης σε on/off πλήρους εικόνας μετρήθηκε στο 9.335:1, με τη χρήση της λάμπας στο low και την βηματική ίριδα στην θέση 5 και την αυτόματη στην θέση auto2, ενώ μέγιστος λόγος αντίθεσης χωρίς τη χρήση της αυτόματης ίριδας 950:1. Το ANSI Contrast μετρήθηκε στο 475:1 Η φωτεινότητά του μετρήθηκε στα 725 AΝSI Lumens.

VIVITEK 5080 pre calibration
VIVITEK 5080 post calibration
MEASUREMENTS
ON/OFF CONTRAST: 9.335:1

ON/OFF native  CONTRAST: 950:1

IRIS 1 LOW LAMP  142 LUMENS

IRIS 5 LOW LAMP  340 LUMENS

IRIS 9 LOW LAMP  440 LUMENS

IRIS 1 NORMAL LAMP  182 LUMENS

IRIS 5 NORMAL LAMP  391 LUMENS

IRIS 9 NORMAL LAMP  580 LUMENS

Ansi Contrast: 475:1

Recommended screen size:≤130′

 


[/learn_more]


Μανώλης Καστρουνής

Share.

Perfect Image

Leave A Reply