BENQ W-6500

Η BenQ, γι’αυτήν την περίοδο αποφάσισε να αναβαθμίσει μόνο τα δυο μοντέλα της από την σειρά Home Cinema ενώ θεωρώ ότι βρίσκετε σε κατάσταση αναμονής σχετικά με την τεχνολογία 3D και Led.

Είναι πολλές εταιρείες που παρόλο ανήκουν στο group 3D περιμένουν καρτερικά για την τελική του μορφή (π.χ.EPSON).

[learn_more caption=”Σχεδίαση..”]

Το είχα αναφέρει και στην δοκιμή του W-6000 ότι η BenQ είναι πιστή στην τεχνολογία DLP δεδομένου ότι ξέρει τα μυστικά για να πλάθει καλή εικόνα με λίγα χρήματα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι γίνονται περικοπές στην ποιότητα. Κάθε  άλλο μάλιστα.

Τρανταχτό παράδειγμα είναι ό νέος της παρέας. Διαβάζοντας τα κυρίως χαρακτηριστικά του προσπαθείς να ανακαλύψεις μέσα από τα ψηλά γράμματα ποια είναι η διαφορά ανάμεσα σε αυτόν και τον  W-6000.

Λοιπόν το νέο μοντέλο  μοιάζει με τον προκάτοχό του. Έχει γίνει όμως ποιο elegant λόγω αλλαγής χρώματος, το ίδιο όμως επιθετικός, και κομψός.

Η μαμά εταιρεία αρχικά, όσο και εάν αυτό σας φαντάζει  περίεργο, ήθελε να διαθέσει αυτό το μοντέλο μόνο στην Γερμανική αγορά, κυρίως λόγω αλλαγής χρώματος. Στην συνέχεια όμως βλέποντας και την υπόλοιπη  αγορά, που ζητούσε τον συγκεκριμένο προβολέα (W-6000) αλλά με διαφορετικό χρώμα άλλαξε γνώμη σχετικά με την τοπική διάθεσή του.

Ας κάνουμε λοιπόν μια μικρή περιήγηση του προβολέα. Ο πραγματικά επιβλητικός φακός, κυρίως λόγω των εξωτερικών δαχτυλιδιών,  δεσπόζει στο κέντρο της συσκευής, με τις γρίλιες εξαερισμού δεξιά από αυτόν.

W6500_Lens

Αριστερά του φακού έχουμε ένα είδος joystick, απ’ όπου μπορούμε να μετατοπίσουμε το φακό οριζόντια κατά 100% και κατακόρυφα κατά 41%, αλλά μόνο από την κεντρική θέση. Για την ακραία μετατόπισή του, π.χ., τέρμα αριστερά επάνω, θα πρέπει να υπολογίσετε πολύ μικρότερα ποσοστά. Η θέση φυσικά «κλειδώνει» βιδώνοντας το. Αυτή η καινοτομία που παλαιότερα ήταν στοιχείο που έβρισκες μόνο σε προβολείς τεχνολογίας LCD διευκολύνει πολύ στην τοποθέτηση του στον χώρο αλλά φυσικά διορθώνει και τα πιθανά σφάλματα κατά την εγκατάσταση.

Benq-w6500-lens-shift
Benq-w6500-lens-shift
Benq-w6500-screen-aspect-ratio-16_9
Benq-w6500-screen-aspect-ratio-16_9

Στο επάνω μέρος του W6500 βρίσκουμε τα ενδεικτικά λαμπάκια λειτουργίας και τα πλήκτρα ελέγχου της συσκευής. Δεσπόζουσα θέση έχουν, και εδώ, τα λογότυπα Full HD, Panamorph, ISF και HQV.

[/learn_more]

[learn_more caption=”Τεχνολογία…”]

Ο W-6500 κάνει χρήση του DC2 panel της Τ.Ι., με διαγώνιο 0,65΄΄ (LVDS) και ανάλυση 1.920×1.080 ίδιο ακριβώς panel με αυτό που φορά και ο W-6000. Θα πρέπει να σημειώσω ότι ο W-6500 δεν αποτελεί αντικαταστάτη του W-6000. Και οι δυο θα διατίθενται ταυτόχρονα στην Ελληνική αγορά. Και σε αυτόν η BenQ έχει εμπιστευτεί για την επεξεργασία του σήματος στην HQV. Ο χρωματικός τροχός είναι έξι περιοχών RGBCMY , ενώ γίνεται χρήση της τεχνολογίας BrilliantColor, βάσει της οποίας κάθε χρώμα πλέον μπορεί να αυξήσει τη φωτεινότητά του αυτόνομα και όχι αυξάνοντας μόνο τη φωτεινότητα του λευκού, το οποίο, με τη σειρά του, θα συμπαρασύρει και τα υπόλοιπα πρωτεύοντα και -κυρίως- τα δευτερεύοντα χρώματα στην σωστή χρωματική φωτεινότητα και κορεσμό.

BENQ W-6500
BENQ W-6500 BRILIANT COLOR
BENQ W-6500 BRILIANT COLOR
BENQ W-6500 BRILIANT COLOR
BENQ W6500_BRILLIANT PULSE
BENQ W6500_BRILLIANT PULSE

Φυσικά σε αυτό συμβάλει και η λάμπα που κάνει χρήση της τεχνολογίας «VIDI Lighting Technology» και προσφέρει μέχρι και 40% (>15% στις δικές μας μετρήσεις καλιμπραρισμένος) περισσότερη φωτεινότητα από αντίστοιχες λάμπες με την ίδια κατανάλωση.

BENQ W-6500 LAMP
BENQ W-6500 LAMP

Φυσικά για να μπορέσουν οι τεχνολογίας Dlp προβολείς να ανεβάσουν το contrast σε πενταψήφια νούμερα θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν ένα είδος ίριδας πέρα από την σταθερή που συναντάμε σε όλους ανεξαιρέτως αλλά και να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία «VIDI Lighting Technology». Μην ξεχνάμε ότι η native ανάλυση του DC2 panel της Ti είναι κοντά στα 2.500:1.  Μάλιστα Η ίριδα είναι “σκεπτόμενη”  και “αυτόματη”, με ταχύτητα απόκρισης που μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1/60 του δευτερολέπτου. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο W-6500 δίνει ένα λόγο αντίθεσης 60.000:1 και φωτεινότητα 2.500 ANSI Lumens.

Και εδώ έρχεται το μεγάλο ερώτημα. Πως είναι δυνατόν από ένα σχεδόν ίδιο μηχάνημα με τα ίδια εσώψυχα να εμφανίζει στα χαρτιά 10.000:1 μεγαλύτερο λόγο αντίθεσης; Μήπως είναι μαρκετίστικο τρυκ; Μήπως πρέπει να ακολουθήσουν τα βήματα των ανταγωνιστών που κάθε χρόνο αναφέρουν ολοένα και μεγαλύτερο on/off contrast δεδομένου ότι δύσκολα θα το καταλάβουν οι υποψήφιοι αγοραστές; Αυτό ελπίζω να το ανακαλύψουμε στην διαδικασία των μετρήσεων και θεάσεων.

«Φορά» έναν long throw φακό κατασκευασμένο από τη μαμά εταιρεία δίχως ηλεκτρική ρύθμιση της εστίασης και του ζουμ.

BENQ W-6500 LENS
BENQ W-6500 LENS

Η λάμπα έχει ισχύ 280W, είναι της Philips κι έχει διάρκεια ζωής 2.000 ώρες, η οποία σε whisper mode αυξάνεται στις 3.000 ώρες. Ο θόρυβος είναι ιδιαίτερα χαμηλός, ακόμα και στην κανονική λειτουργία του.

Η χρήση του color management (όπως το αποκαλεί η εταιρεία) μπορεί να μπερδέψει τον άπειρο χρήστη, λόγω περισσότερο της φιλοσοφίας και όχι της αποτελεσματικότητας.

[/learn_more]

[learn_more caption=”Μενού…”]

Το μενού ρυθμίσεων παραμένει το ίδιο με μόνη αλλαγή αυτή στο κλειδωμένο μενού για επαγγελματική ρύθμιση κατά ISF που έχει πλέον όλες τις επιλογές μαζεμένες και δεν χρειάζεται για την ρύθμιση η εναλλαγή μεταξύ κανονικού και ISF μενού.

Benq W-6500 menu
Benq W-6500 menu
Benq W-6500 Menu
Benq W-6500 Menu
Benq-W6500-menu
Benq-W6500-menu
Benq-W6500-menu
Benq-W6500-menu
[/learn_more]

[learn_more caption=”Εντυπώσεις…”]

Ο προβολέας συνδέθηκε μέσω HDMI, έχοντας ως πηγή το Pioneer BDP-320 κι ένα κορυφαίο HTPC. Λοιπόν ο προβολέας από το πρώτο φως δείχνει ότι είναι ποιο μάτσο από τον W-6000.

Και στο μοντέλο της δοκιμής μας η μετακίνηση του Lens Shift δεν δημιουργεί σημαντική αλλοίωση. Μάλιστα ήταν μικρότερη από αυτήν του W-6000 που είχα εκείνη την εποχή ταυτόχρονα για μια Α-Β αντιπαράθεση. Φυσικά δεν συνιστούμε την χρήση του εάν δεν είναι απαραίτητο.

Σε αυτό συμβάλλει και η καλή ποιότητα φακού που φορά, κατασκευής της μαμάς εταιρείας.

Η ταυτότητα του νέου προβολέα είναι κλασική  BenQ . Άριστη ομοιομορφία φωτεινότητας, εικόνα με διαύγεια,  αλλά με χρωματικές αλλοιώσεις που όμως διορθώνονται εύκολα μέσα από το κλασσικό μενού. Φυσικά για να έρθει σωστά θέλει έναν επαγγελματία να ασχοληθεί. Η  χρήση του BriliantColor αυξάνει την φωτεινότητα του αλλά ταυτόχρονα έχουμε περισσότερο dithering. Δεν μπορεί να γίνει άμεση Α-Β σύγκριση, με ή χωρίς BR, παρά μόνο εάν έχετε δυο διαφορετικές μνήμες καλιμπραρισμένες. Και αυτό γιατί τα χρώματα αλλά και οι λοιπές ρυθμίσεις θέλουν εκ νέου πείραγμα.

Το μαύρο του, με το Dynamic black ενεργοποιημένο, είναι απίστευτα καλό. Η κίνηση της ίριδας, όμως, γίνεται αισθητή, ενώ χρήζει κάποιας βελτίωσης. Αυτό είναι κάτι που είχαμε αναφέρει και στην δοκιμή του W-6000. Εδώ όμως τα φαινόμενο είναι ελαφρά μεγαλύτερο. Μπαίνοντας στο κρυφό μενού παρατηρούμε ότι φορούν διαφορετικό firmware ενώ το άνω άκρο του ανοίγματος της ίριδας είναι μεγαλύτερο στον W-6500 από ότι στον W-6000. Το όποιο πείραγμα της ίριδας δεν αποθηκεύεται με την σχετική διόρθωση.

BENQ W-6500 SECRET MENU
BENQ W-6500 SECRET MENU
BENQ W-6500 SECRET MENU
BENQ W-6500 SECRET MENU

Το αυξημένο contrast υπάρχει και έχει προέλθει από το ελαφρά βελτιωμένο DMD chip όπως επίσης και από το ματσαρισμα των επί μέρους στοιχείων που βρίσκονται στο οπτικό μονοπάτι ελαχιστοποιώντας τις διαρροές φωτός. Πιστέψτε με το DMD που φορούν οι W-6500 είναι διαλεγμένα ένα προς ένα.

BENQ W-6500 DITHERING
BENQ W-6500 DITHERING

Κατά τη θέαση ταινιών HD ή SD, η εικόνα του σε μαγνητίζει στην κυριολεξία, μια και η αυξημένη φωτεινότητα σε συνδυασμό με το μεγάλο Ansi Contrast δίνει μια εικόνα κυριολεκτικά τρισδιάστατη. Για τη δοκιμή αυτή χρησιμοποίησα την STEWART FIREHAWK G3. Ο συνδυασμός αυτός θεωρώ ότι είναι ο καλύτερος για έναν προβολέα με αυξημένη φωτεινότητα σε ένα καθημερινό καθιστικό με φωτεινούς τοίχους.

Η χρήση της όμως προϋποθέτει και ανάλογα σωστή τοποθέτηση του προβολέα στον χώρο.

Αυτό που του λείπει από τον ανταγωνισμό είναι ένας αλγόριθμος για την κίνηση στα 24fps. Εκεί ο ανταγωνισμός έχει κάνει ένα βήμα εμπρός Optoma HD86. Από τη άλλη υπάρχει και μια μερίδα θεατών που δεν θέλουν κανενός είδους παρέμβαση στο σήμα.

[box type=”info”]

Πιστεύω ότι για άλλη μια φορά τo νέο τέκνο της BenQ, o W6500, θα γίνει best seller στην Ελληνική αγορά αν και ο κύριος αντίπαλος  του είναι ο ομόσταυλός του W-6000. Μπορεί να παίξει με άνεση σε 130 και 140 ίντσες ενώ με την χρήση της σωστής οθόνης μπορεί να απενεργοποιηθεί το Dynamic Black.

[/learn_more]

[learn_more caption=”Μετρήσεις… “]

Στον W-6500 μέτρησα ένα χρωματικό τρίγωνο με πρωτεύοντα χρώματα κοντά στο ιδανικό και με σχεδόν σωστό κορεσμό του κόκκινου και μπλε χρώματος. Τα λεγόμενα δευτερεύοντα χρώματα παρουσίασαν λιγότερο σφάλμα και κάθισαν καλύτερα στην θέση τους. Για θέαση ταινιών η επιλογή της θερμοκρασία Warm  μου έδωσε τα καλύτερα αποτελέσματα με μια θερμοκρασία 6.400 αλλά καλύτερα αποτελέσματα θα πάρετε επιλέγοντας την normal θερμοκρασία. Οι επιλογές gamma μετρήθηκαν πολύ κοντά στις τιμές που αναφέρουν δίχως την χρήση του dynamic black ενώ με την χρήση του η καμπύλη gamma κάνει ένα περίεργο “S”  από τα 10 έως και 30 ire «σκουραίνοντας» λίγο τα πολύ σκοτεινά τμήματα ενώ ταυτόχρονα πουσάρουν τα φωτεινά (30 ire). Ίδια ακριβώς συμπεριφορά συναντήσαμε και στον W-6000.

Στο color error decoding παρατηρήθηκε απόκλιση μικρότερη του 4% (μετά την σχετική ρύθμιση) και τιμές dE<6 και dC*<3.  Το contrast ratio on/off full field μετρήθηκε στο 46.300:1 στην θέση Tele. Το Ansi Contrast μετρήθηκε στο 475:1. Η φωτεινότητά του μετρήθηκε στα 985 Ansi Lumens.

BENQ W-6500 CIE 1931
BENQ W-6500 CIE 1931
BENQ W-6500 CIE 1931 AFTER CALIBRATION
BENQ W-6500 CIE 1931 AFTER CALIBRATION
BENQ W-6500 GAMMA 2.2 COLOR WARM WITH D.B.
BENQ W-6500 GAMMA 2.2 COLOR WARM WITH D.B.
BENQ W-6500 GAMMA 2.2 COLOR WARM WITHOUT  D.B.
BENQ W-6500 GAMMA 2.2 COLOR WARM WITHOUT D.B.
BENQ W-6500 RGB LEVELS GAMMA 2.2 COLOR WARM WITH D.B.
BENQ W-6500 RGB LEVELS GAMMA 2.2 COLOR WARM WITH D.B.
Benq W-6500 SPECTRUM BR Off
Benq W-6500 SPECTRUM BR Off
Benq W-6500 SPECTRUM BR On
Benq W-6500 SPECTRUM BR On

 

[/learn_more]


Μανώλης Καστρουνής

Share.

Perfect Image

Leave A Reply