Για να είμαι ειλικρινής περίμενα νωρίτερα την έλευση του αντικαταστάτη του W-5000.
Το όνομα του W-6000 και είναι σίγουρα απόγονος του W-5000. Το νέο μοντέλο δεν μοιάζει με τον προκάτοχό του. Έχει γίνει πιο επιθετικός κυρίως λόγω χρώματος πιο κομψός λόγω μεγέθους, ελαφρά μικρότερος από πριν, και με αισθητικές επεμβάσεις ανανέωσης.
Ο πάντα επιβλητικός φακός δεσπόζει στο κέντρο της συσκευής με τις γρίλιες εξαερισμού δεξιά από αυτόν. Κοιτάζοντας όμως πιο προσεκτικά παρατηρούμε ότι αριστερά του φακού έχουμε ένα είδος joystick. Αυτό αποτελεί και την καινοτομία του νέου αυτού μοντέλου. Μιλάμε δηλαδή για δυνατότητα lens shift όχι μόνο στον κάθετο άξονα αλλά και στον οριζόντιο κατά 100% στον κάθετο άξονα και 41% στον οριζόντιο άξονα αλλά μόνο από την κεντρική θέση. Για την ακραία μετατόπιση του π.χ. τέρμα αριστερά πάνω θα πρέπει να υπολογίσετε πολύ μικρότερα ποσοστά.
Αυτό πρώτη φορά το συναντούμε σε προβολέα τεχνολογίας DLP. Μέχρι σήμερα αυτό αποτελούσε προνόμιο μόνο των προβολέων τεχνολογίας LCD με εξαίρεση τον Planar 8150 που έδινε αυτήν την δυνατότητα αλλά μέσω allen.
Στο επάνω μέρος του βρίσκουμε τα ενδεικτικά λαμπάκια λειτουργίας και τα πλήκτρα εκείνα με τα οποία ελέγχουμε την συσκευή ελλείψει τηλεχειριστηρίου. Δεν λείπουν τα λογότυπα Full HD, Panamorph, ISF και HQV.
Ο W-6000 κάνει χρήση DC2 panel από την ΤΙ με διαγώνιο 0,65΄(LVDS) και ανάλυση 1920×1080. Θα περίμενα να φορούσε το DC3 δεδομένης της χρονικής στιγμής και του κόστους των panel σήμερα. Η BENQ για την επεξεργασία του σήματος έχει συνεργαστεί και αυτήν τον φορά με την HQV. Ο χρωματικός τροχός είναι και σε αυτόν έξι περιοχών RGBCMY. Και αυτός ο προβολέας χρησιμοποιεί την τεχνολογία BrilliantColor βάση της οποίας κάθε χρώμα πλέον μπορεί αυξήσει την φωτεινότητα του αυτόνομα και όχι με κάποιο άλλο τρόπο όπως η χρήση του White Peak δηλαδή “πουσάροντας” την φωτεινότητα του λευκού το οποίο με την σειρά του θα συμπαρασύρει και τα υπόλοιπα πρωτεύοντα και κυρίως τα δευτερεύοντα χρώματα.
Αλλαγή έχει γίνει και στον τρόπο που χειρίζεται το φως της λάμπας ή καλύτερα ο τρόπος με τον οποίο προσπαθεί να μειώσει ή να εξαλείψει το φως που διαφεύγει. Για τον σκοπό αυτό κάνει χρήση δυο ειδών ίριδας. Η πρώτη βρίσκεται μπροστά και πολύ κοντά από την λάμπα και η δεύτερη κοντά στον φακό και είναι αυτόματη με ταχύτητα απόκρισης περίπου 1/60 του δευτερολέπτου. Σε σχέση με τον W-5000 απουσιάζει η βηματική ίριδα δεκαεννέα σημείων(ανοικτή σε τελείως κλειστή).
Σύμφωνα με την εταιρία, ο W-6000 δίνει έναν λόγο αντίθεσης 50.000:1 και φωτεινότητα 2.500 Ansi Lumens διπλάσια από τον 5000. Φοράει ένα φακό κατασκευασμένο από την μαμά εταιρεία δίχως ηλεκτρική ρύθμιση της εστίασης και zoom. Αλλαγή πλεύσης έχει γίνει και στο zoom που από 1.2x που μας είχε συνηθίσει η εταιρεία ο νέος έχει πλέον 1,5x zoom κάνοντας τον πιο προσιτό στα Ελληνικά δεδομένα. Οι ψηφιακές είσοδοι υποστηρίζουν σήμα 1080p 24/48/50/60, 720p, 480i/p & 576i/p. Η λάμπα του έχει ισχύ 280W (200W στον W-5000), είναι της Philips και έχει διάρκεια ζωής 2.000 ώρες ενώ σε whisper mode αυξάνεται στις 3.000 ώρες.
Ο θόρυβος είναι ιδιαίτερα χαμηλός ακόμη και στην κανονική λειτουργία του, ενώ η ποσότητα του θερμού αέρα βγαίνει από την μπροστινή πλευρά επιτρέποντας την τοποθέτηση του πολύ κοντά σε τοίχο. Από πλευράς εισόδων βρίσκουμε μια VIDEO, μια S-VIDEO, μια COMPONENT δυο HDMI(1.3)μια θύρα USB μια θύρα RS-232 και trigger.
Το μενού ρυθμίσεων παραμένει το ίδιο με μόνη αλλαγή αυτή στο κλειδωμένο μενού για επαγγελματική ρύθμιση κατά ISF που έχει πλέον όλες τις επιλογές μαζεμένες και δεν χρειάζεται για την ρύθμιση η εναλλαγή μεταξύ κανονικού και ISF μενού.
Όπως αναφέραμε απουσιάζει η ρύθμιση της ίριδας ενώ η χρήση του color management (όπως την αποκαλεί η εταιρεία) μπορεί να μπερδέψει τον άπειρο χρήστη.
Εντυπώσεις
Ο προβολέας συνδέθηκε μέσω ψηφιακής σύνδεσης HDMI έχοντας σαν πηγή το Pioneer BDP-320 και ένα κορυφαίο HTPC.
Από την πρώτη στιγμή με έτρωγε η περιέργεια για να δω τις όποιες διαφορές με τους προκατόχους και φυσικά αυτό το 50.000:1 on/off contrast που ανακοινώνει η εταιρεία. Επίσης η χρήση του lens shift και στους δυο άξονες πόση αλλοίωση τελικά θα έφερνε στο τελικό αποτέλεσμα;
Ας αρχίσουμε από το θέμα της ποιότητας του φακού και της εν γένει ευκρίνειας της προβαλλόμενης εικόνας. Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετική από ότι μας έχει συνηθίσει η εταιρεία με ελάχιστο color aberration στα άκρα και όταν ο φακός έχει μετατοπιστεί αρκετά. Η εικόνα έχει μια crispy αίσθηση ενώ η ομοιομορφία φωτεινότητας κρίνεται άψογη. Δεν θα βρούμε σε αυτόν τον προβολέα το πρόβλημα που είχαμε συναντήσει στη δοκιμή του 5000(σκίαση στην επάνω δεξιά πλευρά). Υπεύθυνη για αυτή την αλλοίωση ήταν η βηματική ίριδα σε συνδυασμό πάντα με την όχι τόσο καλή στήριξη και ευθυγράμμιση της με τον φακό.
Η out of the box χρωματική του παλέτα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί άριστη αλλά είναι σίγουρα πολύ καλύτερη από το απερχόμενο μοντέλο. Και σε αυτό τον προβολέα με την χρήση του Briliant color τα χρώματα γίνονται ποιο ζωντανά η φωτεινότητα του προβολέα σχεδόν διπλασιάζεται και η εικόνα γίνεται 3D με ένα τίμημα που δεν είναι άλλο από το αυξημένο dithering που ίσως να ενοχλήσει ελάχιστα κάποιους. Και σε αυτό το σημείο η συμπεριφορά του κρίνεται βελτιωμένη.
Με την φωτεινότητα που διαθέτει πλέον ο προβολέας δεν θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε αυτήν την επιλογή. Ακόμα και σε 130 ίντσες η φωτεινότητα και η ισορροπία των χρωμάτων μετά από «σκάλισμα» είναι άψογο. Παρόλο που χρησιμοποιεί ίδιας γενεάς BR η χρωματική παλέτα από >50% του NTSC μπορεί πλέον να καλύψει >70%.
Το μαύρο του με το Dynamic black ενεργοποιημένο είναι πάρα πολύ καλό. Η δυναμική περιοχή του προβολέα είναι μεγαλύτερη των παλαιών W-5000 και W-20000 (σε αυτό συμβάλει και η αύξηση φωτεινότητας λόγω λάμπας). Η κίνηση της ίριδας όμως γίνεται αισθητή ενώ δεν έπιασα τον εαυτό μου να ενοχλείτε από το φαινόμενο του RBE. Στο θέμα της ίριδας θεωρώ ότι ένα νέο firmware (κάτι το οποίο είναι σε beta test μορφή) θα λύσει το πρόβλημα που δημιουργείται στα σκοτεινά και υποφωτισμένα πλάνα. Αυτήν την στιγμή με σωστή επιλογή gamma και λίγο ψάξιμο το θέμα αυτό μπορεί να μειωθεί.
Στο θέμα της κίνησης δεν έχουμε κανένα πρόβλημα ενώ τα 24fps εσωτερικά το μετατρέπει στα 48Hz.
Κατά την θέαση ταινιών είτε αυτές ήταν HD είτε SD, η εικόνα του σε μαγνητίζει στην κυριολεξία ιδιαίτερα εάν αναλογιστείς το κόστος που ζητά για την απόκτησή του. Τα σκοτεινά πλάνα αποδίδονται με ελάχιστη συμπίεση εφόσον έχει ρυθμιστεί σχολαστικά οι υποφωτισμένες σκηνές με πλήθος λεπτομερειών ενώ τα φωτεινά αποτελεί και το δυνατό του σημείο.
Σε άμεση αντιπαράθεση με προβολικά αυτής της κατηγορίας τιμής όπως ο HD82 έχει καλύτερη χρωματική συμπεριφορά καλύτερο και ποιο ευκρινές φακό. Από τη άλλη με το pure detail o HD82 φαίνετε να έχει καλύτερη κίνηση ενώ στον W-6000 δεν μας ενόχλησε το ελάχιστο judder.
Νομίζω και όχι άδικα ότι για άλλη μια φορά o 6000 θα γίνει best seller στην Ελληνική αγορά. Άλλωστε πολλοί είναι εκεί έξω που πίνουν νερό στο όνομά της Benq.
Μετρήσεις
Στον W-6000 μέτρησα ένα χρωματικό τρίγωνο με πρωτεύοντα χρώματα κοντά στο ιδανικό και με σχεδόν σωστό κορεσμό του κόκκινου και μπλε χρώματος σε αντίθεση με τους W-5000 & W-20000. Τα λεγόμενα δευτερεύοντα χρώματα παρουσίασαν λιγότερο σφάλμα και κάθισαν καλύτερα στην θέση του. Για θέαση ταινιών η επιλογή της θερμοκρασία Warm μου έδωσε τα καλύτερα αποτελέσματα με μια θερμοκρασία 6.180 αλλά καλύτερα αποτελέσματα θα πάρετε επιλέγοντας την normal θερμοκρασία. Οι υπόλοιπες επιλογές θερμοκρασίας μετρήθηκαν ως εξής:7.568K(lamp native), 7.296Κ(normal). Οι επιλογές gamma μετρήθηκαν πολύ κοντά στις τιμές που αναφέρουν δίχως την χρήση του dynamic black ενώ με την χρήση του η καμπύλη gamma κάνει ένα περίεργο “S” από τα 10 έως και 30 ire «σκουραίνοντας» λίγο τα πολύ σκοτεινά τμήματα ενώ ταυτόχρονα πουσάρουν τα φωτεινά (30 ire).
Στο color error decoding παρατηρήθηκε απόκλιση μικρότερη του 5% (μετά την σχετική ρύθμιση) και τιμές dE<8 και dC*<5. Το contrast ratio on/off full field μετρήθηκε στο 42.450:1 στην θέση Tele. Το Ansi Contrast μετρήθηκε στο 455:1. Η φωτεινότητά του μετρήθηκε στα 970 Ansi Lumens.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Τεχνολογία: DLP
Στοιχεία Εκπομπής: 1×0.65” W_PAL DDR DMD
Αναλογία Εικόνας: 16:9(native) & 4:3
Ονομαστική Ανάλυση: 1.920×1.080 pixels
Ονομαστική Φωτεινότητα: 2.500 lumens (ANSI)
Ονομαστικός Λόγος Αντίθεσης: 50.000:1
Συχνότητες Σάρωσης: 15-75kHz (οριζόντια) 50-85Hz (κάθετα)
Συμβατότητα Video: PAL, SECAM, NTSC, EDTV, HDTV (480i/p, 576i/p,720p 1080i, 1080p 24/50/60)
Τύπος & Ισχύς Λυχνίας: 280 W
Ονομαστική Διάρκεια Ζωής Λυχνίας: 2.000 ώρες
Απόσταση Προβολής 100”: 3.64 μέτρα
Ρύθμιση Keystone: Ναι (ψηφιακά) κάθετα, οριζόντια
Lens Shift: Ναι
Ρύθμιση Ισορροπίας Λευκού: 7 θέσεις
Ρύθμιση Gamma: Ναι
Είσοδοι Εικόνας: • Video ,S-Video, Component (Y/ Cb/ Cr) RS-232C (phone jack), RGBHV, 2xHDMI(.2)
Έξοδοι Εικόνας :Όχι
Έξοδοι Remote :Όχι
Είσοδοι Ήχου: Όχι
Διαστάσεις (ΠxΥxΒ): 428x145x317 χιλ.
Βάρος: 6.7 κιλά
Τοποθέτηση: Εμπρόσθια, Οπίσθια, Οροφή
Laser Beam στο τηλεχειριστήριο: Όχι
Αυτοφωτιζόμενο τηλεχειριστήριο: Ναι
3 Σχόλια
Ωραιοτατη παρουσιαση και αναλυση
Ευχαριστουμε
Ακόμα μία άρτια και ολοκληρωμένη παρουσίαση. Συμφωνούμε με τον Θυμαριώτη.
Ευχαριστούμε.
Άψογη παρουσίαση!!!
Ευχαριστούμε