JVC DLA-X30

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι την περσινή χρονιά την μονοπώλησε η JVC με τα μοντέλα της σε όλη την γκάμα τιμών. Στην κατηγορία τιμής έως και τα 3.500€ ήταν η μοναδική που έπαιζε 3D μπάλα μόνη της.

[learn_more caption=”Σχεδίαση..”]

Φέτος με την Epson να μπαίνει στο παιχνίδι λανσάροντας τα νέα panels που τρέχουν στα 480 Hz και υποστηρίζουν τεχνολογία 3D τα πράγματα έγιναν πιο δύσκολα. Ο ανταγωνισμός είναι πλέον έντονος και πρέπει με τον νέο DLA-X30R η JVC να αποδείξει ότι την περσινή χρονιά άξια πρωταγωνίστησε και όχι ελλείψει αντιπάλων.

Μάλιστα το φετινό μοντέλο έρχεται φτηνότερο. Έχει γίνει όμως μείωση της απόδοσής του;

Η εξωτερική του εμφάνιση δεν τον διαφοροποιεί από το περσινό μοντέλο. Και σε αυτόν τα λογότυπα «ISF» και «ΤΗΧ» δεν είναι τυπωμένα στην όμορφη, μαύρη σιλουέτα του που τα συναντάμε στα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρείας. Το χρώμα πλέον είναι ματ και όχι gloss. Ο φακός είναι κατασκευής Fujinon και αποτελείται από 17 στοιχεία σε 15 group. Φέτος απουσιάζει η μηχανική αποκάλυψη του φακού. Βλέπετε από κάπου έπρεπε να μειωθεί το κόστος κατασκευής.

JVC DLA X30 LENS

Το σύστημα ψύξης της λάμπας αλλά και του εσωτερικού του προβολέα είναι σχεδιασμένα ώστε να έχουμε την καλύτερη δυνατή απόδοση αλλά με τον μικρότερο παραγόμενο θόρυβο. Αυτό θα μπορούσε να χωριστεί σε τρία μέρη. Ένα αυτό που ψύχει την λάμπα, ένα αυτό που ψύχει τα panels και ένα που ψύχει τα ηλεκτρονικά μέρη του προβολέα.

JVC DLA-X30 Inside view

Σε αυτό το μοντέλο απουσιάζει η είσοδος pc που βρίσκουμε στα 2 μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρίας.

JVC DLA X30 REAR

 

To focus και το lens shift (οριζόντιο 34%/κάθετο 80%) είναι ηλεκτροκίνητο ενώ η ποιοτική κατασκευή του επιτρέπει την χρήση zoom 2x με ελάχιστη αλλοίωση στην εικόνα ακόμα και στα όρια του.

[swfobject]1776[/swfobject]

[/learn_more] [learn_more caption=”Τεχνολογία…”]

ΟΧ30 χρησιμοποιεί τελευταίας γενιάς τεχνολογία D-ILA (Direct-drive Image Light Amplifier panels). Έχει τρία μακρόστενα πάνελ με διαγώνιο 0,74΄΄ και ανάλυση 1.920×1.080 pixels. Η οπτική μηχανή της JVC έχει παραμείνει ίδια και για αυτόν τον λόγο το on/off contrast που ανακοινώνει η εταιρία είναι ίδιο με αυτό του περασμένης χρονιάς (50.000:1). Ο προβολέας έχει βηματική ίριδα 16 σημείων με βήματα ίδια με αυτά του Χ3. Και σε αυτόν μια τιμή ίριδας κοντά από -8 έως και -6 είναι μια καλή λύση για οθόνες έως και 96 ίντσες με θετικό gain, ενώ σε θέαση 3D περιεχομένου η ίριδα θα πρέπει να παραμείνει τελείως ανοιχτή.

JVC DLA Χ3

 

Η πηγή φωτός είναι ίδια ισχύος 220W τύπου UHP. Η φωτεινότητά του είναι 1.300 ANSI lumens.

 

JVC DLA Χ30 Lamp

 

JVC DLA Χ3 Illumination distribution short-arc

Νέα είναι και τα γυαλιά για την θέαση ED που είναι πλέον καλύτερα στο να απομονώνουν το περιβάλλον φως αλλά τα θεωρώ λιγότερα βολικά σε σχέση με τα παλιότερα.

 

JVC DLA X30 GLASSES

 

Χαρακτηριστικά

Τεχνολογία: DILA, 3×0,74΄΄, 16:9 (native) 1.920×1.080 pixels

Φωτεινότητα κατασκευαστή: 1.300 lumens (ANSI)

Λόγος αντίθεσης κατασκευαστή: 50.000:1

Τύπος & ισχύς λυχνίας: UHP 220W

Διάρκεια ζωής λάμπας: 2.000 ώρες

Απόσταση προβολής 100΄΄: Από 3,01 έως 6,13 μ.

Lens shift: Ναι

Είσοδοι: 1xComponent (Y/ CB/ CR), 2xΗDMI, 1x3D πομπού, 1xRemote control, 1xΤrigger, 1xRS232

Διαστάσεις (ΠxΥxΒ): 455x179x472 χιλ.

Βάρος: 14,7 κιλά

jvc dimensions

 

[/learn_more] [learn_more caption=”Θύρες I/O…”]

Από πλευράς ψηφιακών εισόδων υπάρχουν δύο είσοδοι HDMI που υποστηρίζουν το πρωτόκολλο 1.4. Από πλευράς αναλογικών εισόδων βρίσκουμε τις κλασσικές video, S-video component και trigger. Απουσιάζει η θύρα 15Dsub.

JVC DLA-X30 rear terminal
JVC DLA-X30 rear terminal
[/learn_more] [learn_more caption=”Μενού…”]

Στο μενού του X30 έχουν γίνει κάποιες θετικές αλλαγές ενώ η όλη δομή ακολουθεί την σχεδίαση που μας έχει συνηθίσει η εταιρεία από τα πρώτα της μοντέλα.

Αποτελείται από έξι υπομενού: Picture Adjust, Input Signal, Installation, Display Setup, Fuction και Info. Στο θέμα της εικόνας, πέρα από τις βασικές ρυθμίσεις (φωτεινότητα, αντίθεση, χρωματικός κορεσμός, οξύτητα), υπάρχει η δυνατότητα μείωσης του θορύβου (NR) και επιλογής της θερμοκρασίας από προ-ρυθμίσεις από 5.500° Κ έως και 9.500° Κ σε βήματα των 500° Κ ή να «φτιάξεις» μία από τις τρεις που υπάρχουν ως custom1, custom2 και custom3. Τρεις είναι και οι προ-ρυθμίσεις του gamma. Η custom ρύθμιση του gamma κρίνεται αναγκαία, μιας και έχει παρατηρηθεί ότι με την πάροδο του χρόνου τα πάνελ αλλάζουν χαρακτηριστικά. Για τη θέαση 3D υπάρχουν δύο προεπιλογές gamma. Πέρα από αυτές τις ρυθμίσεις που είναι ίδιες με τον X3 συναντάμε και νέες επιλογές για την ρύθμιση του 3D περιεχομένου όπως αυτή της ρύθμισης του crosstalk της δυνατότητας θέασης υλικού 2D  σε 3D.

Η ρύθμιση pixel adjust  όπως επίσης και οι τρεις μνήμες για να σώσουμε τις ρυθμίσεις που μπορούμε να κάνουμε στον προβολέα κλείνουν το κεφάλαιο «μενού».

[/learn_more] [learn_more caption=”Εντυπώσεις…”]

Είναι σίγουρο ότι  μεγάλο ρόλο στην τιμολογιακή πολιτική μιας εταιρείας παίζει το marketing αλλά πολύ περισσότερο ο ανταγωνισμός. Δεν μπορώ να θεωρήσω κάτι άλλο υπεύθυνο για το ότι το φετινό μοντέλο, σχεδόν ίδιο με το περσυνό, με μοναδική διαφορά την αφαίρεση του motorized μηχανισμού αποκάλυψης του φακού την επί πλέον επιλογή του 2D-3D conversion αλλά και την δυνατότητα μνήμης της θέσης του φακού είναι κατά πολύ φτηνότερο.

Ιδιαίτερα το τελευταίο είναι κάτι που έλειπε δεδομένου ότι είναι ο μοναδικός προβολέας (στην κατηγορία του) που μπορεί να κάνει blacking. Την απομνημόνευση της θέσης του φακού είναι κάτι που είχαμε πρωτοδεί στους προβολείς της Panasonic.

Η εικόνα του Χ30 είναι χαρακτηριστική και έχει την χρωματική εν γένει ταυτότητα που μας έχει συνηθίσει η JVC.

Η χρωματική παλέτα, τα υπερκορεσμένα χρώματα και το φυσικό contrast είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του. Η απουσία κάποιους είδους μεταβλητής ίριδας, κάτι στο οποίο εμμένει η εταιρεία, κάνει ακόμη ποιο εντυπωσιακό το αποτέλεσμα. Το επίπεδο του μαύρου σε συνδυασμό με την περίσσια φωτεινότητα την ίδια στιγμή συνομολογούν σε μια απίστευτα «κοντραστάτη» εικόνα.

Ο Χ30 είναι αρκετά ήσυχος, κάτι που επιβεβαιώνει τα 20dΒ του ενώ  ο θόρυβος αυξάνεται όταν επιλέξουμε τη full λειτουργία όχι όμως σε ενοχλητικό επίπεδο. Η φωτεινότητά του επαρκεί άνετα για οθόνη μέχρι και 120 ίντσες, αλλά σε High mode.

Το κομμάτι της δοκιμής είχε υποδειγματική ευκρίνεια Η σύγκλιση επίσης κυμάνθηκε σε κορυφαία επίπεδα, ενώ μια μικρή διόρθωση χρειάστηκε μέσα από το pixel adjust.

Τα χρώματά του είναι αρκετά πιο φυσικά σε τόνους, κάτι που το είχαμε δει και στον Χ3 και οφείλεται στα νέα χρωματικά φίλτρα, ενώ ο υπερκορεσμός -για την ακρίβεια η φωτεινότητα του κόκκινου χρώματος- κάνει και εδώ την εμφάνισή του, αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό. Μειονέκτημα, ή, εάν θέλετε, η διαφοροποίηση, σε σχέση με τους Χ70 και Χ90 είναι η ανυπαρξία CMS (color management system). Το γνωστό σε όλους μας ρυθμιστικό color saturation δεν επηρεάζει και σε αυτόν το χρώμα (saturation), αλλά μόνο τη φωτεινότητά του (intensity).

Αν και η λεγόμενη “out of the box” χρωματική του απόδοση δεν είναι αυτό που αποκαλούμε σύμφωνα με τα standards εντούτοις η εικόνα με τα vivid χρώματα. Η πλειονότητα των ανθρώπων αρεσκονται περισσότερο στην φωτεινότητα και κορεσμό των χρωμάτων ενώ πολύ δύσκολα θα καταλάβουν τις χρωματικές αλλοιώσεις και αποκλίσεις. Φυσικά δεν αναφέρομαι στην πλειάδα του αγοραστικού κοινού αλλά το ποσοστό αυτών των αγοραστών είναι αρκετά μεγάλο.

Πέρα από αυτό μέσα από τις τρεις προεπιλογές για χρωματική απόδοση, καλό θα ήταν να επιλέξετε μια από τις Standard και Wide2.

Η έλλειψη ίριδας όπως ανέφερα και προηγούμενα έχει σαν αποτέλεσμα να έχουμε πολύ καλά shadows details δίχως να χάνουμε πληροφορίες στα σκοτεινά και υποφωτισμένα πλάνα. Αυτό όμως κρύβει και μια παγίδα εάν ο προβολέας αυτός είναι τοποθετημένος σε ένα δωμάτιο καθημερινό ή καθιστικό. Οι λευκές ή ανοιχτόχρωμες επιφάνειες θα είναι υπεύθυνες για την φλατ εικόνα που θα μας δώσει ο Χ30.

Σε μια τέτοια περίπτωση θα πρέπει να πειραματιστεί ο χρήστης ή να αφήσει έναν επαγγελματία να ρυθμίσει το σύνολο της ποιότητας της προβαλλόμενης εινόκας και να την φέρει σύμφωνα με τον χώροι που προβάλλει.

Σε θέαση 2D υλικού έχοντας δει όλους τους προβολείς σε αυτήν την κατηγορία τιμής, παραμένει ακόμη και σήμερα ένας κορυφαίος προβολέας ενώ σε σχέση με τον ανταγωνισμό τον κατατάσσει στη κορυφή.

Στο θέμα της κίνησης δεν παρατηρήθηκε το παραμικρό πρόβλημα, ενώ τα περάσματα με σήμα στην είσοδό του 1.080/24p ήταν άψογα. Σε αυτό συνέβαλε και η βελτιωμένη λειτουργία του frame interpolation της JVC, μέσα από την οποία μπορούμε να επιλέξουμε το πόσο θα ενεργεί στην εικόνα μας. Υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τρία mode.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Η νέα τιμή απόκτησης του νομίζω ότι αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα. Με περισσότερους άσσους στο μανίκι του και λιγότερα καλούδια αποτελεί μια από τις κορυφαίες επιλογές στην σήμερον εποχή αν και για να είμαστε ειλικρινής ο ανταγωνισμός έχει φτάσει πολύ κοντά

[/learn_more] [learn_more caption=”3D…“]

Η μετατροπή υλικού 2D σε 3D είναι κάτι που δεν με βρίσκει σύμφωνο και καλό θα ήταν να μην αναφερθώ σε αυτό. Πάντως την μετατροπή αυτή  την κάνει πολύ καλά ενώ το βάθος πεδίου δεν είναι μεγάλο.

Με υλικό 3D ο προβολέας αλλάζει όψη, παίρνοντας τα πάνω του, βάζοντας τη λάμπα στο High και τη θερμοκρασία λευκού στους 8.500° Κ. Σε αυτό το mode μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε μόνο δύο gamma, ενώ η λειτουργία frame “clear motion drive» είναι απενεργοποιημένη.

Κατά την ενεργοποίηση της λειτουργίας σε 3D mode η φωτεινότητα του προβολέα μειώνεται ελάχιστα. Περαιτέρω μείωση της φωτεινότητας έχουμε όπως είναι φυσικό με την χρήση των ειδικών γυαλιών αλλά η φωτεινότητα είναι επαρκείς και δεν δημιουργεί πρόβλημα. Η ύπαρξη flickering ήταν ελάχιστη ενώ το cross talking βελτιώθηκε σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Κατά τη θέαση demo clip από το Avatar σε 3D τους Transformer, Harry Potter η απόλαυση ήταν ρεαλιστική. Βλέπαμε άνετα, ενώ το φως επαρκούσε. Τα νέα γιαλία κρύβουν μεγάλύτερο μέρος από τον περιβάλλοντα φωτισμό σε σχέση με τα προηγούμενα.

[box type=”info”]

Στο θέμα του crosstalk, φαινόμενο που συναντάμε στις 3D εικόνες σαν διπλό είδωλο γύρω από τα προβαλλόμενα αντικείμενα και κυρίως αυτά που είναι σε δεύτερο πλάνο και με λιγότερο φωτισμό ή μικρά αντικείμενα σε πρώτο πλάνο τα πήγε πολύ καλά με πολύ λίγα τεχνουργήματα που όμως δεν γίνονταν εύκολα αντιληπτά.

[/learn_more] [learn_more caption=”Μετρήσεις… “]

Μετρήσεις…

H απόδοση του JVC DLA-X30 είναι πολύ ισορροπημένη. Ο προβολέας έρχεται σχεδόν καλιμπραρισμένος κατά D.65, ενώ ελάχιστες πινελιές χρειάζονται για να πάρουμε τα μέγιστα. Μάλιστα μέσα από το μενού μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε τρεις τύπους οθόνης ώστε να μπορέσουμε να προσομοιώσουμε την δική μας πιθανή χρωματική αλλοίωση της οθόνης. Για θέαση ταινιών η επιλογή της θερμοκρασίας 6.500° Κ μας έδωσε τα καλύτερα αποτελέσματα, με μια θερμοκρασία 6.377° Κ. Η επιλογή cinema, Natural και 6.500° Κ στη θερμοκρασία αποτελεί μια ιδανική λύση. Το contrast ratio on/off full field μετρήθηκε στο 41.900:1 με τη χρήση της λάμπας στο high και την ίριδα κλειστή. Οι αντίστοιχες τιμές του Χ3 της περσινής μας δοκιμής ήταν 27.200:1 με τις ίδιες συνθηκες μέτρησης και τις ίδιες ώρες στην λάμπα. Η φωτεινότητά του μετρήθηκε στά:

 

LOW LAMP IRIS 0          532 LUMENS LOW LAMP IRIS -15      301 LUMENS

HIGH LAMP IRIS 0       756 LUMENS

HIGH LAMP IRIS -15    457 LUMENS(JVC DLA Χ3: 437    Ansi lumens) (JVC DLA Χ3: 258    Ansi lumens)

(JVC DLA Χ3: 505    Ansi lumens)

(JVC DLA Χ3: 295    Ansi lumens)  Ansi Contrast: 360:1(JVC DLA X3 Ansi Contrast 320:1)

Recommended screen size:≤120′

.

 

JVC DLA X30 RGB LEVELS STANDARD COLOR SPACE
JVC DLA X30 GAMMA CURVE STANDARD COLOR SPACE
JVC DLA X30 STANDARD COLOR SPACE
JVC DLA X30 WIDE 1 COLOR SPACE
JVC DLA X30 WIDE 2 COLOR SPACE

 

[/learn_more]


Μανώλης Καστρουνής

 

Share.

Perfect Image

1 Σχόλιο

Leave A Reply