PANASONIC PT-AE4000 vs EPSON EH-TW5500 FULL REVIEW

AE4000_frontepson-eh-tw5500

Για άλλη μια φορά είμαστε στο ίδιο έργο θεατές. Η μάχη των αιωνίων αντιπάλων είναι πραγματικότητα. Epson εναντίον Panasonic ένας εσωτερικός πόλεμος στο στρατόπεδο της LCD τεχνολογίας ή μήπως δεν είναι ακριβώς έτσι;

Κάθε μια από τις εταιρείες αυτές έχει φανατικούς υποστηρικτές και όχι άδικα.

Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Και οι δυο εταιρείες έχουν κρατήσει αναλλοίωτα τα εξωτερικά χαρακτηριστικά τους. Οπτικά δεν έχει αλλάξει τίποτα παρά μόνο ο κωδικός. Άλλωστε η φετινή χρονιά είναι μια μεταβατική περίοδος δεδομένου ότι τουλάχιστον η Epson παρουσιάζει κάθε δυο χρόνια νέα panels.

Ο TW-5500 αποπνέει μια δυναμική έναν αέρα πολυτέλειας και μια στιβαρότητα επιβλητική. Δεν ξέρω γιατί άλλαξαν την μαύρη εμφάνισή του που από γυαλιστερό σε ματ.

Ο φακός που φιγουράρει στην εμπρόσθια όψη είναι ευμεγέθης και ίδιος με το προηγούμενο μοντέλο ενώ το σύστημα αποβολής θερμού αέρα από τη ψύξη της λάμπας την συμπληρώνει. Η μετατόπισή του φακού μπορεί να γίνει είτε στον οριζόντιο άξονα κατά 50%(47%) είτε στον κάθετο άξονα κατά 100%(96%).

EPSON TW-5500 PROJECTOR POSITION

TW-5500 PROJECTOR POSITION

Στο επάνω μέρος βρίσκουμε δυο ρυθμιστικά τύπου ροδέλας που είναι υπεύθυνα για την μετατόπιση του φακού ενώ δεν υπάρχει κάποιου είδους κλειδώματος του. Πιο πίσω και προς το κέντρο βρίσκουμε όλα τα ρυθμιστικά  ελέγχου της συσκευής σε περίπτωση απουσίας ή βλάβης του τηλεχειριστηρίου.

Στο πίσω μέρος υπάρχουν οι θύρες μέσω των οποίων τροφοδοτούμε τον προβολέα με σήμα (ψηφιακό και αναλογικό).

Από πλευράς αναλογικών εισόδων υπάρχουν οι κλασικές video, S-video,  Component, D-Sub 15pin για σύνδεση με υπολογιστή. Από  πλευρά ψηφιακών  εισόδων βρίσκουμε δύο εισόδους HDMI που υποστηρίζει πρωτόκολλο 1.3. Η ύπαρξη trigger μπορεί να φανεί χρήσιμη  στην αυτοματοποιημένη ενεργοποίηση της οθόνης μας.

epson tw-5500  rear view

TW-5500 rear view

Η συσκευή συνοδεύεται από εύχρηστο και φωτιζόμενο τηλεχειριστήριο.

Από την άλλη σχεδιαστικά ούτε ο νέος Panasonic διαφοροποιείται από τα προηγούμενο μοντέλο. Χρησιμοποιεί το ίδιο ογκώδες σε σκούρο χρώμα σασί, παρόλα τα δυσμενή κατά καιρούς σχόλια που έχουν αναφερθεί από τους κατόχους αλλά και τον ειδικό τύπο,  με τον  φακό (από τους μεγαλύτερους που συναντάμε σε προβολικά) να δεσπόζει στο κέντρο της εμπρόσθιας όψης ενώ δεξιά και αριστερά του αντίστοιχα υπάρχουν οι γρίλιες μέσω των οποίων εισέρχεται και εξέρχεται ο αέρας που ψύχει το εσωτερικό του. Στο επάνω μέρος το μόνο που συναντάμε είναι δυο όμοιοι περιστροφικοί διακόπτες οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την οριζόντια και κάθετη μετατόπιση του φακού κατά 40% και 100% αντίστοιχα. Στην αριστερή πλευρά εκτός από τον διακόπτη on/off υπάρχουν κρυμμένα πίσω από ένα καπάκι τα  πλήκτρα ελέγχου της συσκευής συμπεριλαμβανομένων και αυτά για το ηλεκτρικό  zoom και το focus.

PANASONIC PT4000 PROJECTOR POSITION

PT AE-4000 PROJECTOR POSITION

Στο πίσω μέρος ο κατασκευαστής έχει εφοδιάσει τον προβολέα με όλες τις πιθανές εισόδους  είτε αυτές είναι αναλογικές είτε ψηφιακές. Έτσι για το αναλογικό κομμάτι εκτός από την είσοδο component βρίσκουμε  τις κλασικές εισόδους video, S-Video, VGA και δύο εισόδους component  ενώ για την ψηφιακή σύνδεσή του είναι εξοπλισμένος με τρεις θύρες HDMI(1.3).

panasonic pt-ae4000 rearniew

PT AE-4000 Rear View

Η συσκευή συνοδεύεται από ένα νέο εύχρηστο φωτιζόμενο τηλεχειριστήριο.

panasonic pt-ae4000 remote

PT-AE-4000 remote

Εκ των έσω

Ο TW-5500 κάνει  χρήση της τεχνολογίας LCD με πάνελ 16:9, D7 (C2fine VA inorganic alignment layer). Ενσωματώνει τρία TFT panel P-Si, 0,74 της ίντσας και ανάλυση 1920×1080. Η φωτεινότητά του έχει παραμείνει στα 1.600 ANSI lumens στην επιλογή color mode Dynamic και 500 ANSI lumens στο color mode HD, ενώ ο λόγος αντίθεσης που ανακοινώνει η εταιρεία είναι 200.000:1 (Colour mode:Dynamic, Lamp brightness:High, Zoom:Wide, Auto Iris:On).   Κάνει χρήση μιας λάμπας UHΕ, 200W (E-TORL), ενώ η διάρκεια ζωής – σύμφωνα  με την εταιρεία- είναι 2.000 ώρες στο color mode Dynamic ενώ η διάρκειά της αυξάνετε στις 4.000 ώρες στην επιλογή low lamp. Το panel που φορά ο TW-5500 λόγω της διαφορετικής πόλωσης του, κάθετα και όχι ελλειπτικά,  μπορεί να  πετυχαίνει εκπληκτικό μαύρο. Η επεξεργασία του σήματος είναι 10 bit ενώ η οδήγηση του panel είναι 12 bit. Μπορεί επίσης να κλειδώσει στα 24fps και να υποστηρίξει πρωτόκολλο 1.3 με xvYCC.

EPSON TW5500 INSIDE

EPSON TW5500 INSIDE

Ο φακός που φορά ο TW-5500 είναι κατασκευής Fujinon. Την επεξεργασία την έχει αναλάβει η Silicon Optix με το γνωστό HQV-Reon(SXVX-200) για το scaling και το de-interlacing.

HQV-Reon(SXVX-200)

HQV-Reon(SXVX-200)

Η αυτόματη ίριδα έχει διαφορετική σχεδίαση. Πέρα από την ύπαρξη των γνωστών λεπίδων που προσπαθούν να ελέγξουν την διαρροή του φωτός της λάμπας μέσω των διχρωικών φίλτρων υπάρχουν άλλες δύο που έχουν επικολληθεί πάνω στις παλαιές. Η λειτουργία της είναι πλέον πιο αθόρυβη και πολύ πιο γρήγορη ενώ δεν παρατήρησα μεταφορά δονήσεων στο σασί κάτι που το είχαμε επισημάνει στα παλαιότερα μοντέλα.

EPSON TW-5500 auto iris

EPSON TW-5500 auto iris

EPSON TW-5000 auto iris

EPSON TW-5000 auto iris

 

Και σε αυτό το μοντέλο συναντάμε το έξτρα χρωματικό φίλτρο για καλύτερη χρωματική πόλωση χρωματική ακρίβεια αλλά και maximum δυναμικής περιοχής.

EPSON TW-5500 High Performance Cinema Filter

EPSON TW-5500 High Performance Cinema Filter

Νέος είναι επίσης και ο αλγόριθμος με την ονομασία «Super-resolution™ technology» που είναι υπεύθυνος για μια πιο ευκρινή και με μεγαλύτερη οξύτητα εικόνα.

EH-TW5500 technology_3

EH-TW5500 technology_3

PΤ-ΑΕ4000

Ο PΤ-ΑΕ4000 κάνει και αυτός χρήση της τεχνολογίας LCD με πάνελ όμοιο με αυτό που φορά ο EPSON. Η φωτεινότητά του είναι 1.600 ANSI lumens ενώ ο λόγος αντίθεσης έχει εκτιναχθεί στο 100.000:1 με την αυτόματη ίριδα ενεργοποιημένη.

PANASONIC PT4000 iris

PT AE-4000 iris

Κάνει χρήση μιας λάμπας UHΜ 170Watt με διάρκεια ζωής 2.000 ώρες. Σε αντίθεση με τον EPSON η φωτεινότητα του είναι ίδια αλλά με 30watt λάμπας λιγότερα. Η διαφορετικότητα αυτή έγκειται στο διαφορετικό light path των συσκευών.

Το εσωτερικό είναι σκέτο οπλοστάσιο με ηλεκτρονικά για την επεξεργασία της εικόνας να την έχει αναλάβει η μαμά εταιρεία. Η επεξεργασία του gamma  είναι πλέον 16bit κάτι που σημαίνει περισσότερες διαβαθμίσεις της κλίμακας του γκρί.

Το σύστημα  ψύξης είναι καλοσχεδιασμένο έτσι ώστε και το έργο του να επιτελεί αλλά ταυτόχρονα να είναι και αθόρυβο.

Ο φακός παραμένει ο ίδιος με αυτόν του 3000, συμπαγής εφοδιασμένος με μεγαλύτερης διαμέτρου μη σφαιρικούς φακούς και 16 διαφορετικά μέρη κατανεμημένα σε 12 group. Το zoom παραμένει 2x που βοηθά πολύ την τοποθέτηση του στον εκάστοτε χώρο. Επίσης η στήριξή του έγινε με τέτοιο τρόπο ώστε η λειτουργία του οριζόντιου αλλά και κάθετου lens shift  να προκαλεί όσο το δυνατόν λιγότερο πρόβλημα στην τελική ποιότητα της εικόνας (βλέπε color aberration).

panasonic pt-ae4000 ASPHERICAL GLASS LENS

PT AE-4000 ASPHERICAL GLASS LENS

Τα νέα στοιχεία αυτού του προβολέα είναι η χρήση νέας λάμπας με την ονομασία Rich lamp.

PANASONIC PT4000 new red rich lamp

PT AE-4000 New Red Rich Lamp

Από το όνομα και μόνο καταλαβαίνετε ότι το χρωματικό φάσμα είναι διευρυμένο ιδιαίτερα στο κόκκινο χρώμα. Σε συνεργασία με το νέο χρωματικό φίλτρο “pure Color filter pro” φίλτρο τοποθετημένο ανάμεσα στην ίριδα και τον φακό) το αποτέλεσμα κατά την εταιρεία είναι πιο κινηματογραφικό και σύμφωνο με τα διεθνή standards.

panasonic pt-ae4000 pure color filter

PT AE-4000 Pure Color Filter

Ο νέος αλγόριθμος  clarity processor 3  επενεργεί πάνω στη εικόνα δίνοντας μια εικόνα πιο λεπτομερή και διαυγή.

panasonic pt-ae4000 clarity processor 3 photo 1

PT AE-4000 Clarity Processor 3

 

panasonic pt-ae4000 clarity processor 3 photo 2

PT AE-4000 Clarity Processor 3

Επίσης νέα είναι η επεξεργασία της  εικόνας λόγω της ταχύτερης απόκρισης των Lcd panels.

Frame Creation 2

PT AE-4000 Frame Creation 2

Οι διαφοροποιήσεις όμως που θα δει ο μέσος χρήστης και θα χαροποιήσει τον επαγγελματία calibrator είναι η ύπαρξη  λεπτομερής ρύθμισης του gamma αλλά και η ύπαρξη ενός νέου color management για κάθε ένα από τα πρωτεύοντα και δευτερεύοντα χρώματα.

PANASONIC PT4000 PROJECTOR gamma adjustement fuction

PT AE-4000 Gamma Adjustement Fuction

panasonic pt-ae4000 color management

PT AE-4000 Molor Management

Δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω την οικολογική συνείδηση της Panasonic δίνοντας ιδιαίτερη μνεία στην κατανάλωση ακόμη και σε κατάσταση stand by.

Διαφορές στα μενού και στους δυο προβολείς δεν παρατηρήθηκαν εκτός αυτών των νέων στοιχείων που αναφέραμε παραπάνω.

Ένα ντέρμπυ σαν και αυτό πάντα έχει ενδιαφέρον. Οι προβολείς λάβανε τις θέσεις στον εξεταστικό πάγκο ενώ μπροστά τους είχαν να αντιμετωπίσουν τα άψυχα όργανα τοποθετημένα επιμελώς μπροστά από την 84¨οθόνη αναφοράς. Και οι δύο ήταν ολοκαίνουργοι με μηδέν ώρες λειτουργίας. Ο Epson όμως ήταν μοντέλο προπαραγωγής μια και η διάθεσή του στην Ελληνική αγορά θα ξεκινήσει τον επόμενο χρόνο. Το ότι ένα δείγμα δεν σημαίνει ότι θα τον κρίνουμε με επιείκεια.

Το καλό με αυτήν την τεχνολογία είναι ότι χρόνο με τον χρόνο ωριμάζουν και μας δίνουν πολύ καλά αποτελέσματα.

Ας τα πάρουμε όλα από την αρχή ξεκινώντας από τον Epson. Από την πρώτη στιγμή και με την πρώτη ματιά η ταυτότητα ενός προβολέα  Epson είναι εμφανής. Πρώτη διαπίστωση είναι η διαφορετικότητα στην χρωματική παλέτα. Τα χρώματα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν σωστά out of the box αλλά είναι πολύ  καλύτερα από το προηγούμενο μοντέλο ωστόσο μπορούν να διορθωθούν ευκολότερα. Το color management δεν έχει αλλάξει αλλά το σύστημα «ακούει» καλύτερα από ότι στον TW-5000.  Η φωτεινότητά του επαρκεί για οθόνες έως και 100-120 ίντσες. Η ευκρίνεια του φακού είναι καλύτερη και δεν επηρεάζεται αισθητά από την χρήση του zoom. Το grayscale είναι αρκετά καλό για ρυθμίσεις out of the box. Το δείγμα που είχα για δοκιμή είχε πολύ καλή  ομοιομορφία φωτεινότητας το οποίο κυμάνθηκε σε ποσοστό πάνω από 95%. Η νέα ίριδα δουλεύει καλύτερα μάλλον πιο σωστά θα ήταν η καλύτερη διατύπωση. Το μαύρο είναι βαθύ -πυκνό όχι μόνο για προβολέα τεχνολογίας LCD, ενώ και η φωτεινότητα του είναι υψηλή. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι μια μεγάλη δυναμική περιοχή και μια τρισδιάστατη εικόνα. Η κίνηση πλέον κάνοντας χρήση του frame interpolation έχει βελτιωθεί ενώ κάποια artifacts κάνουν αισθητή την παρουσία τους μόνο εάν επιλέξουμε στο maximum την επεξεργασία.

Η ευκρίνεια και η οξύτητα του φακού είναι υποδειγματική.

Ο Panasonic από την άλλη έχει να επιδείξει περισσότερες  αλλαγές. Η νέα λάμπα με πλουσιότερο φάσμα ιδιαίτερα στο κόκκινο χρώμα σε συνδυασμό με το νέο color management που δουλεύει σωστότερα δίνουν μια εξαιρετική και πλούσια εικόνα.

Ο φακός είναι ευκρινής ελαφρά χειρότερος από αυτόν του Epson με  ελάχιστο color aberration και πολύ καλή σύγκλιση. Η νέα επεξεργασία clarity ήρθε και έδεσε. Από την μία έχουμε το smooth screen και από την άλλη τον αλγόριθμο Clarity Processor 3. Ναι μεν το smooth screen δίνει μια film like αίσθηση όμως δίνει μια αίσθηση θαμπάδας ενώ το Clarity Processor 3 δίνει μια εξεζητημένη λεπτομέρεια δίχως να προσθέτει ringing ή κάποιου άλλου είδους artifacts.

Η νέα επιλογή ρύθμισης του gamma συμβάλλει θετικά στο τελικό αποτέλεσμα και είναι κάτι που έλειπε από αυτόν τον προβολέα.

Στο θέμα της κίνησης κάνοντας χρήση το mode 3 του frame creation (4x24fps=96Hz) δεν υπάρχει πρόβλημα μια και λειτουργεί υποδειγματικά, καλύτερα από τον αυτόν του Epson. Μην ξεχνάτε  ότι τα προηγούμενα modes 1 και 2 δημιουργούσαν κάποια μικρά θεματάκια. Δημιουργεί ένα ανεπαίσθητο lip sync που μπορείτε να το διορθώσετε μέσω του AV ενισχυτή.

Το επίπεδο του μαύρου δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτό του Epson  που είναι πολύ πιο βαθύ και πυκνό. Η φωτεινότητα από την άλλη στα color mode colour και cinema δεν είναι ιδιαίτερα υψηλή. To χρωματικό φίλτρο πόλωσης παρόλο που είναι νέο «κόβει» πολύ από το φως με αποτέλεσμα την εν γένει χαμηλή φωτεινότητά τους σε σχέση πάντα με τον ανταγωνισμό αλλά περισσότερο από τον 3000. Τo clarity control κάνει άριστη δουλειά και είναι καλύτερο από το αντίστοιχο της Epson.

Δεν μπορεί να ανακηρυχτεί ξεκάθαρα νικητής ανάμεσα σε αυτούς τους δυο προβολείς. Είναι και οι δύο αξιόλογοι αντιπρόσωποι της τεχνολογίας που υποστηρίζουν. Εάν θέλετε δυναμική περιοχή προτιμήστε τον Epson. Εάν θέλετε κινηματογραφική αίσθηση σε σχετικά μικρές ίντσες (max 96’) τότε ρίξτε μια προσεκτική ματιά στον Panasonic.

Είμαι σίγουρος ότι και οι δυο θα σας ικανοποιήσουν απόλυτα.

(PERFECTIMAGE LAB)

Epson TW-5500

Η απόδοση του Epson TW-5500 χαρακτηρίζεται από μια ισορροπημένη συμπεριφορά. Για θέαση ταινιών η επιλογή HD ενώ η επιλογή της αυτόματης ίριδας (High mode) και η θέση της λάμπας στο high είναι επιβεβλημένη εάν έχετε τοποθετήσει τον προβολέα κάνοντας χρήση του φακού στην μέση για καλύτερο εστιασμό. Για θέαση ταινιών η επιλογή της θερμοκρασία 7.000  μου έδωσε τα καλύτερα αποτελέσματα με μια θερμοκρασία 6.562K ενώ οι υπόλοιπες θερμοκρασίες είχαν μεγάλες αποκλίσεις σε σχέση με τις τιμές που έδινε ο κατασκευαστής. Η επιλογή 2,3 στο gamma αποτελεί την εύκολη χρήση ενώ το custom gamma θα αναδείξει τις δυνατότητες του προβολέα.  Στο τρίγωνο CIE η ακρίβεια και ο κορεσμός των χρωμάτων δεν μπορεί να θεωρηθεί ιδανικός, αλλά είναι κάτι που διορθώνεται εν μέρει με την βοήθεια του color management.

Το contrast ratio on/off full field μετρήθηκε στο 37.900:1 με την ίριδα ενεργοποιημένη και το zoom στην θέση Wide .

EPSON TW-5500  CIE 1931

EPSON TW-5500 CIE 1931

EPSON TW-5500 RGB LEVELS

EPSON TW-5500 RGB LEVELS

 

EPSON TW-5500 GAMMA

EPSON TW-5500 GAMMA

PANASONIC PT AE-4000

Για άλλη μια φορά η απόδοση ενός προβολικού της Panasonic χαρακτηρίζεται από την ισορροπημένη συμπεριφορά του. Για θέαση ταινιών η επιλογή Cinema 1 και Colour 1 είναι η καλύτερη ενώ η επιλογή της αυτόματης ίριδας και η θέση της λάμπας στο low είναι επιβεβλημένη για προβαλλόμενη εικόνα μέχρι και 84 ίντσες ενώ από εκεί και πάνω η λάμπα πρέπει να δουλεύει στο full. Για θέαση ταινιών η επιλογή της θερμοκρασία 2(6.816Κ) για  το cinema1 mode και 3 (6.573) για το Colour 1mode αποτελούν τις ποιο ιδανικές με την δεύτερη να έχει καλύτερο gray scale.

Στο τρίγωνο CIE η ακρίβεια και ο κορεσμός των χρωμάτων εάν μιλάμε για την επιλογή Cinema 1 μπορεί να είναι διευρυμένο αλλά είναι σύμφωνο με τα νέα πρότυπα digital cinema ενώ η επιλογή Colour1 είναι πιο ισορροπημέη.

Το contrast ratio on/off full field μετρήθηκε στο 9.150:1 με   το zoom στην θέση Wide και την λάμπα στο eco mode. Η φωτεινότητά του μετρήθηκε στα 1120 Ansi Lumens(dynamic mode) ενώ καλιμπραρισμένος έπεσε στα 495 Lumens .

PANASONIC PT-AE4000 CIE 131

PANASONIC PT-AE4000 CIE 131

PANASONIC PT-AE4000 RGB LEVELS

PANASONIC PT-AE4000 RGB LEVELS

PANASONIC PT-AE4000 GAMMA

PANASONIC PT-AE4000 GAMMA

Author: Perfect Image

Share This Post On

Απάντηση

ISF Calibration
large_isf_logo

Διαθέτετε αυτόν ( ή οποιοδήποτε άλλον ) προβολέα ; Θέλετε να πάρετε το καλύτερο από την συσκευή σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.

Close