RUNCO Q750i FULL REVIEW Part II

Planar-Runco-Q-750i-and-Q-750d

Η παρουσία και μόνο νέου προβολικού και μάλιστα νέας τεχνολογίας δημιουργεί μια αναστάτωση και δικαιολογημένα μάλιστα. Για να στηθεί απέναντι στην 84 ιντσών οθόνη αναφοράς επιστρατεύθηκε μια βάση τύπου τρόλεϊ ώστε να πετύχω την βελτιση καθετη θεση του προβολέα χωρίς την χρήση του Lens shift. Μην ξεχνάτε ότι έχουμε έναν προβολέα πάνω από 20 κιλά και με μεγάλο «εκτόπισμα».

Το «κομμάτι» που είχα στα χέρια μου είχε γράψει αρκετά δημοσιογραφικά και βεβαρημένα από κακουχίες χιλιόμετρα. Αυτό όμως δεν θα με κάνει να τον κρίνω με επιείκεια. Τα πρώτα patterns έκαναν την εμφάνισή τους στην οθόνη αναφοράς μας. Όπως ίσως πολλοί από εσάς γνωρίζετε, αυτά που παρατηρώ σε έναν προβολέα με την πρώτη ματιά δεν είναι τίποτα άλλο από την καθαρότητα του φακού, την οξύτητα και την ευκρίνεια της προβαλλόμενης εικόνας. Chromatic aberration υπήρχε  ιδιαίτερα στον κάθετο άξονα.

Chromatic aberration

Chromatic aberration

Chromatic aberration

Chromatic aberration

DSC_0565

Ακόμα και όταν ο φακός μετατοπιστεί στα όριά του, οι όποιες αποκλίσεις είναι πολύ μικρές. Όμως όταν φέρουμε τον φακό στα όρια  του Lens shift τότε έχουμε αρκετά μεγάλη πτώση φωτεινότητας (προς την κατεύθυνση της μετατοπισμένης εικόνας) .Η ομοιομορφία του  panel κρίνεται ιδιαίτερα καλή (>90%). Θέλει πολύ μεγάλη προσοχή στην εστίαση του φακού για να πάρεις τα μέγιστα.

Η απόφαση της Runco για εξοπλίσει σαν αστακό των 750 στο θέμα των ρυθμίσεων της εικόνας νομίζω ότι την δικαιώνει και με το παραπάνω. Όσο αφορά το color space και την σύδεσή του με το Pc διαπίστωσα ότι δεν κλείδωνε σωστά πάντα και έπρεπε να το αλλάξω από το AUTO στο RGB-PC ή RGB-VIDEO αντίστοιχα. Ίσως σε μελλοντικό firmware update αυτό να διορθωθεί. Στο color gamut ή χρωματικό τρίγωνο εάν θέλετε που αποτυπώνει την χρωματική παλέτα που μπορεί να απεικονίσει ο προβολέας,  στην native επιλογή έχουμε ένα διευρυμένο χρωματικά τρίγωνο το οποίο εκμεταλλεύεται όλο το εύρος των led. Όμως μια τέτοια επιλογή εγκυμονεί κινδύνους και καλό να αποφεύγεται ακόμα και από αυτούς που αρέσκονται σε υπερκορεσμένα χρώματα. Καλό είναι για θέαση HD σήματος  να χρησιμοποιηθεί η επιλογή REC-709 ενώ για σήμα SD η καλύτερη επιλογή είναι η EBU.

runco cie 1931 rcp.jpg

Όπως είναι φυσικό η επιλογή PCE μπορεί να τον απογειώσει χρωματικά. Οι ακόλουθες τιμές μάλιστα αγγίζουν το ιδανικό για μια οθόνη σαν την Stewart Studiotek 130 η οποία έχει σχεδόν μηδενικό offset.

pce values

pce values

 

Παρόλο που υπάρχει δυνατότητα επιλογής διαφόρων τιμών gamma θα ήθελα από έναν τέτοιο προβολέα να μου έδινε την δυνατότητα παραμετροποίησης του.

Για την πλειονότητα των Blu Ray ταινιών αναφοράς μου επέλεξα την τιμή 2.35 που έδινε ένα μεγαλύτερο βάθος πεδίου και ιδιαίτερη λεπτομέρεια.

Ας περάσω όμως στο περίφημο  Runco Constant Contrast. Δεν είναι ένα είδος ίριδας. Είναι μια διαδικασία που λειτουργεί σε τρία στάδια. Το πρώτο στάδιο είναι η αξιολόγηση του εισερχόμενου σήματος. Το δεύτερο στάδιο ελέγχει εάν η προβαλλόμενη εικόνα χρησιμοποιεί το σύνολο της φωτεινότητας. Εάν όχι τότε η φωτεινότητα προσαρμόζετε σύμφωνα με το “range” του DMD.  Η διαδικασία αυτή εάν θα μπορούσα  να την παρουσιάσω απλουστευμένα  ότι μοιάζει με το «auto leveling function» που συναντάμε στους photo editors όπως το Photoshop.

Μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε τέσσερις  επιλογές Off, Low, Middle και High.

To Full Field contrast από την θέση Off στο Low αυξάνει την φωτεινότητα κατά 4% ενώ η αύξηση είναι της τάξης του 8% από την θέση Off στο Middle. To Full Field contrast στην θέση High απογειώνεται κυριολεκτικά και δεν είναι πρακτικά μετρήσιμο.

Η επιλογή SatCo πουσάρει τα χρώματα κατά 25%. Άρα εάν θέλουμε να γεμίσουμε μια μεγάλη οθόνη τότε θα πρέπει αυτή η επιλογή να είναι ενεργοποιημένη.

Σωστές αποχρώσεις δέρματος, μικρά χρωματικά σφάλματα και σωστές διαβαθμίσεις του γκρι, επιλέγοντας το σωστό gamma, δίνουν μια εικόνα μεστή, συμπαγή και ρέουσα.

Το scaling και το deintarlacing είναι πολύ καλό ενώ το inverse telecine deinterlacing, όταν η πηγή μας δεν  υποστηρίζει 24fps δουλεύει άψογα.

Η επεξεργασία του sharpening είναι το ίδιο καλή και δε προσθέτει ενοχλητικό ringing ακόμα και εάν το παρακάνουμε.

Η κατανάλωσή του σε καμιά περίπτωση δεν ξεπέρασε τα 185Watt.

Κατά την θέαση των γνωστών σκηνών αναφοράς μας στην αρχή άφησα το Constant Contrast απενεργοποιημένο. Κάτι τέτοιο με έφερε μια δεκαετία πίσω. Η χρήση του είναι επιβεβλημένη και η μεσσαία θέση ίσως να είναι και η ποιο κατάλληλη.

Όταν ενεργοποίησα το Constant Contrast στο High και το SatCo ταυτόχρονα η εικόνα απογειώθηκε. Φυσικά θέλουν προσοχή ο επιμέρους ρυθμίσεις. Η ενεργοποίηση αυτών των δυο επιλογών επιφέρουν αλλοιώσεις στο grayscale. Οπότε ο προβολέας πρέπει να είναι ρυθμισμένος σε δυο διαφορετικές μνήμες ώστε κάποιος σε μια σύγκριση  Α-Β να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα.

Στην κίνηση τα πράγματα είναι όπως τα περίμενα από ένα DLP προβολέα που δεν είναι εφοδιασμένος από κάποιου είδους «frame creation».

Με δυο λόγια θα μπορούσα να πω ότι πρώτος προβολέας τεχνολογίας Led μου άφησε ευχάριστες εντυπώσεις. Τα προβλήματα νεότητας φάνηκαν λίγα και μπορούν να διορθωθούν. Άλλωστε όπως ανάφερα και στην αρχή αυτού του άρθρου ο 750 που είχα στα χέρια μου ήταν μοντέλο προ-παραγωγής και μάλιστα πολύ ταλαιπωρημένο.

Η απάντησή μου είναι ναι στο ερώτημα εαν θα τον αγόραζα εφόσον είχα την οικονομική δυνατότητα. Και το λέω αυτό γιατί η αγορά ενός τέτοιου προβολέα πρέπει οποσδήποτε να συνδιαστεί με αντιστοιχο πανί και φυσικά αναμορφικό φακό.

Μόνο τότε ξεδιπλώνει τις χάρες του.

(PERFECTIMAGE LAB)

Στον Q-750i μετρήσα ένα χρωματικό τρίγωνο με πρωτεύοντα χρώματα κοντά στο ιδανικό, με ελάχιστες αποκλίσεις από τα στάνταρντ στην επιλογή Auto. Η επιλογή Native παρουσιάζεται με διευρυμενη χρωματική παλέτα και είναι ιδανική για θεάσεις τηλεοπτικου σήματος σε μη ελεγχόμενο, από θέμα φωτός, δωμάτιο Για θέαση ταινιών, η επιλογή της θερμοκρασίας 6500Κ έδωσε τα καλύτερα αποτελέσματα, με μια θερμοκρασία 6.487 K. Οι υπόλοιπες επιλογές θερμοκρασίας μετρήθηκαν ως εξής: 7.810°K , 8.973 Κ & 11.305 Κ.  Και σε αυτόν τον προβολέα, όπως και σε αυτούς της εταιρείας Infocus η επιλογή θερμοκρασίας 6.500 είναι αυτή που έχει και την μεγαλύτερη φωτεινότητα.

cie 1931 auto

RUNCO Q750i CIE 1931 COLOR SPACE AUTO

Η επιλογή Gamma 2.2 είναι η πιο κατάλληλη για ένα κανονικό καθιστικό, ενώ πολλοί θα προτιμήσουν την επιλογή Gamma 2.35.

gamma 2,2

gamma 2,2

gamma 2.35

gamma 2.35

gamma 2.5

gamma 2,2 vs 2.35 vs 2.5

gamma 2,2 vs 2.35 vs 2.5

sp

RUNCO Q750i SPECTRUM

Στο color error decoding παρατηρήθηκε απόκλιση μικρότερη του 5% όταν ο προβολέας ήταν καλιμπραρισμένος. Την μέτρηση του  contrast ratio on/off full field, όπως επίσης και την φωτεινότητά του μπορείτε να την δείτε στον επισυναπτόμενο πίνακα.

contrast ratio

contrast ratio

Το ANSI Contrast μετρήθηκε στο 505:1.

ΥΠΕΡ

– Υψηλός λόγος αντίθεσης

– Πλούσια χρωματική παλέτα

– Led (“άπειρες” ώρες χρήσης)

– «Τρισδιάστατη» αίσθηση προβολής

ΚΑΤΑ

– Θόρυβος

– Gamma management

– Λεπτομερής τοποθέτηση

– Σύγκλιση

– Yψηλή κατηγορία τιμής

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ: Projecting & Sounding ART

ΕΠΑΦΗ: 2109924724

ΤΙΜΗ: 16.500 €

Author: Perfect Image

Share This Post On

Απάντηση

ISF Calibration
large_isf_logo

Διαθέτετε αυτόν ( ή οποιοδήποτε άλλον ) προβολέα ; Θέλετε να πάρετε το καλύτερο από την συσκευή σας; Επικοινωνήστε μαζί μας.

Close